کد خبر 443817
تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱

دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت: داوران یکی از مهمترین ارکان فوتبال هستند و بحث قضاوت مهمترین رکن در فوتبال است.

به گزارش مشرق، علیرضا اسدی که امروز در کلاس توجیهی داوران لیگ برتر شرکت کرده بود در این خصوص گفت: برای من یک افتخار بزرگ است که در کلاس داوری شرکت کنم. آن هم داوران که یکی از ارکان مهم فوتبال هستند. در واقع بحث قضاوت مهمترین رکن در فوتبال است و اهمیتی که داوران به روز باشند و بتوانیم مشکلات‌شان را ببینیم و بشنویم بسیار اهمیت دارد.

وی ادامه داد: البته این فرصت خیلی پیش نیامد چون وقت کم بود و من هم باید وقت بیشتری می‌گذاشتم. هر چند که از کفاشیان هم تشکر می‌کنم که به این جلسه آمد و مطمئنا این جلسات ادامه خواهد داشت.

اسدی گفت: اساسی‌ترین بحث داوران این است که در حوزه حقوقی به آنها اهمیت داده شود و فقط برای آنها مسائل مالی در اولویت نیست. داوران می‌خواهند تا در بحث حقوقی به آنها اهمیت داده شود که البته لیاقت آن را هم دارند چرا که به عنوان قاضی تمام مسائل را در زمینه فوتبال کنترل کرده و در اختیار دارند. پس باید بیشتر به آنها اهمیت داد.

وی یادآور شد: البته در گذشته چنین رویه‌ای وجود داشت اما باید حمایت‌ها را بیشتر کرد هر چند که این موضوع در هیأت رئیسه فدراسیون هم مطرح شد و امیدوارم به یک همگرایی برسیم تا مسائل حاشیه‌ای کمتر شود و جایگاه داوران نیز در جامعه حفظ شود.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در مورد اینکه آیا اجرایی کردن این موضوع دشوار نیست،‌گفت: شاخص همین است. هر کسی به آن عمل نکرد او را بشناسیم که چطور حرف زده و به حرفش عمل نکرده. وقتی به حرف‌های خود عمل نکنیم اعتبار از بین می‌رود و ما نمی‌خواهیم این اتفاق بیفتد. اگر چیزی نداریم مهم نیست بلکه داوران ما نگران هستند که در حوزه تبعیض و نه در حوزه عدالت و نداری به آنها ظلم می‌شود و آنها را آزار می‌دهد.آنها از ما می‌پرسند که چرا تبعیض است پس اگر این موضوع درست شود این مشکلات هم حل می‌شود.

اسدی در مورد اینکه چه قولی می‌دهد تا جایگاه داوران و شأن آنها حفظ شود، گفت: هویت داوری چیست؟ داور، قاضی است. جایگاه یک قاضی در اجتماع چیست؟‌این شأن باید در حوزه فوتبال حفظ شود و باید در روال قانون به مشکلات و اعتراضات رسیدگی کرد. داوران ما هیچ کدام معصوم و عاری از خطا نیستند و همه آنها اشتباه می‌کنند و اما باید حرمت آنها را حفظ کرد. اگر به کسانی که در حوزه داوری هستند احترام قائل نشویم این موضوع مورد قبول جامعه فوتبال نخواهد بود.

وی در مورد 11 تیم بدهکار لیگ برتر و اینکه فدراسیون بر روی تصمیم خود بر روی عدم حضور این تیم‌ها در لیگ برتر ایستادگی می‌کند، گفت: بحث ایستادگی نیست. ما وقتی تعهد داریم با چه منطقی تعهد مالی جدید ایجاد می‌کنیم. این بیماری را تا کجا می‌خواهیم جلو ببریم و تا چه زمانی می‌خواهیم ادامه دهیم.وقتی تعهد مالی جدید ایجاد می‌کنیم یعنی اعتمادی را جلب کردیم و زمانی که نمی‌توانیم به قول‌هایی که داده‌ایم عمل کنیم در واقع یک جور ساختار شکنی به وجود آمده و اعتمادها از بین می‌رود. پس بحث مقاومت مطرح نیست اما بحث تعهدات جدید با چه منطقی ایجاد می‌شود را نمی‌دانم. بنابراین معتقدم باید ابتدا فاصله قیمت کاذب با قیمت حقیقی مشخص شود و سپس در این راستا و ایجاد تعهدات جدید گام برداشت.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در مورد اینکه فدارسیون هر سال این صحبت‌ها را انجام می‌دهد اما دوباره مسابقات از زمان از پیش تعیین شده برگزار می‌شود،‌گفت: دوباره سر وقت برگزار شود، چه اتفاقی می‌افتد؟! این یعنی دوباره تعهد جدید، دوباره عدم پرداخت مطالبات، دوباره حضور در کمیته انضباطی و آرایی که صادر می‌شود و دوباره مسائلی که دنبال آن پیش خواهد آمد. پس در اینجا تمام فوتبال صدمه می‌بیند و به این شکل کیفیت فوتبال پایین می‌آید.

وی در مورد اینکه سازمان لیگ به برخی از باشگاه‌ها بدهکار است، گفت: حالا هر کسی می‌خواهد بدهکار باشد ابتدا باید جایگاه‌ها مشخص شود چرا که تمام حوزه فوتبال در این زمینه درگیر است. معتقدم وقتی میزان توان‌مان در خرید محدود است بر اساس آن باید خرید کرد و نباید تعهد جدید ایجاد کرد.

اسدی در مورد اینکه آیا می‌خواهید واقعا جلوی 11 تیم در لیگ را بگیرید، گفت: ما بحث تنبیهی با هیچ کسی نداریم بلکه بحث‌مان عقلانی است. ما می‌گوییم وقتی بحث توان در خرید محدود است، باید به این موضوع نگاه عاقلانه داشت و تعهد مالی جدید ایجاد نکرد. اگر کسی بدهکار است باید بدهی‌اش را تسویه کند اما اینکه بدهی جدید درست کند عاقلانه نیست آیا این به نفع فوتبال ما است؟

وی در مورد اینکه رای پرونده راه‌آهن به کجا رسید، گفت: ان‌شاءالله حل می‌شود زمانش را نمی‌دانم اما خیلی زود این رای اعلام خواهد شد.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در مورد شرایط داوران خاطرنشان کرد: باید حقوق داوران به طور کامل پرداخت شود. باید رابطه بین دپارتمان و کمیته داوران رابطه ممتد و منطقی باشد. تا خواسته‌ها به درستی تبیین شود ما علاقه داریم مشکلات حل شود. همه انسان‌ها را با هویت و جایگاه‌شان دوست دارم.  اگر حواشی را از بین ببریم فوتبال به همه نشاط می‌دهد. متاسفانه گاهی آنقدر حاشیه زیاد می‌شود که متن کنار می‌رود که این مسئله نمی‌تواند برای شأن کشور، جامعه و نظام مناسب باشد.

اسدی در ارتباط با اینکه حقوق داوران برای هر بازی 600 هزار تومان است اما از نیم‌فصل دوم این حقوق پرداخت نشده و حتی یدالله جهانبازی در جلسه امروز اعلام کرده سازمان لیگ در برج میلاد آن مراسم‌ها را می‌گیرد ولی حقوق داوران پرداخت نمی‌شود، گفت: خیلی علاقه ندارم به این مسائل بپردازم. ما باید تفاهمی کار کنیم و وقتی برای پرداختن به مسائل افتراقی نداریم. باید تلاش کنیم نقاط مشترک را پیدا کنیم.

وی در مورد اینکه گفته شده پرونده‌ای در کشوی جادویی وجود ندارد،‌عنوان کرد:‌ما هیچ کشوی جادویی نداریم. مطمئن باشید هیچ پرونده‌ای پیش من نمی‌ماند. من به عنوان دبیر کل امانتدار مردم هستم که فدراسیون وظیفه این اقدامات را بر عهده من گذاشته است. کشوی جادویی یعنی اینکه شما مردم را در رسیدن به حق‌شان به تأخیر بیندازی که ما چنین کشویی نداریم.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس