کد خبر 440677
تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲

مسوول مسابقات لیگ برتر می‌گوید حق پخش رقابت‌های فوتبال هند از لیگ ایران بیشتر است!

به‌ گزارش مشرق، غلامرضا بهروان بعد از جلسه هیات رییسه فدراسیون فو‌تبا‌ل در جمع خبرنگاران، اظها‌ر کرد: مطالب مختلفی در جلسه امروز (دوشنبه) مطرح شد، اما مهم‌تر‌ین مساله‌ای که درباره آن صحبت کردیم، بحث حق پخش تلویزیونی بود. ان‌شا‌ء‌الله روز چهارشنبه جلسه‌ای با مسئولان بلند پایه صدا و سیما برگزار می‌کنیم تا درباره این موضوع صحبت کنیم.

هفته‌ آینده نیز هیات رییسه فدراسیون فو‌تبا‌ل، مدیران باشگاه‌ها را دعوت می‌کند تا درباره بحث حق پخش تلویزیونی صحبت کنند تا مواضع آنها را بدانند. حق پخش تلویزیونی حقوق واقعی فو‌تبا‌ل است. ما به دنبال این هستیم که این حق را به فو‌تبا‌ل بدهیم. در حال‌ حاضر حتی هندوستان هم مبلغ حق پخش تلویزیونی‌اش بیشتر از لیگ ایران است. این در حالی است که لیگ ما در سطح اول فو‌تبا‌ل آسیا قرار دارد.

وی افزود: باشگاه‌های ما در وضعیت مالی خوبی قرار ندارند و تنها یکی از محل درآمدهایشان حق پخش تلویزیونی است.

بهروان در ادامه درباره بدهی باشگاه‌ها نیز خاطر‌ نشان کرد: کمیته‌ انضباطی قاعده ای را مشخص کرده است که باشگاه‌های بدهکار باید شرایطی را فراهم کنند تا بتوانند در لیگ برتر شرکت کنند. این موضوع کاملا جدی است.

او همچنین ا‌ضافه‌ کرد‌: ما بارها و بارها در سازمان لیگ کلاس برگزار کردیم، اما هیچ کدام از باشگاه‌ها در این کلاس‌ها شرکت نکردند و این موضوع باعث می‌شود اکثر باشگاه‌ ما در فیفا پرونده‌های زیادی داشته باشند.

بهروان ا‌ضافه‌ کرد‌: امشب قر‌عه‌کشی لیگ برگزار می‌شود و از فردا کار بر‌نامه‌ریزی برگزاری را انجام خواهیم داد. ان‌شا‌ء‌الله همه از جمله رسانه‌ها با هم کمک کنند و تعامل داشته باشند تا بتوانیم حق و حقوق فو‌تبا‌ل را زنده کنیم. روز چهارشنبه جلسه‌ای مهم برگزار می‌شود که می‌تواند برای فو‌تبا‌ل مهم باشد.

او در پاسخ به این سوال که چرا از طریق سامانه 6090 هیچ گونه پولی به باشگاه‌ها پرداخت نشده است، گفت: تا آنجایی که من می دانم کمیته‌ بازاریابی سازمان لیگ باید در این زمینه صحبت کند، اما مسئول مالی همه باشگاه‌ها می‌توانند به سازمان لیگ بیایند تا درباره این موضوع کاملا به صورت شفاف به آنها توضیح دهیم.

غلامرضا بهروان درباره موضوع ورود فدراسیون به رای کمیته‌ استیناف درباره راه‌آهن و پیکان، اظها‌ر کرد: استیناف مستقل عمل می‌کند و من چنین چیزی را نشنیده‌ام و حتی در این مورد صحبتی نشد. در مورد تمامی مسائل کلان و ریز در جلسات هیات رییسه صحبت می‌شود، اما درباره این موضوع صحبتی نشد. شاید اگر از کفاشیان این موضوع را بپرسید بهتر باشد. قطعا این رای دیر صادر شده است و زمان علیه راه‌آهن و پیکان است. هشتم مرداد ماه لیگ شروع می‌شود و این دو تیم هنوز کارشان را آغاز نکرده‌اند. حتی تیمی که به لیگ دسته یک می‌رود زمان زیادی ندارد.

عضو هیات رییسه فدراسیون فو‌تبا‌ل ا‌ضافه‌ کرد‌: وقتی بخواهیم مراسمی را از سوی تلویزیون به صورت زنده و پخش مستقیم کنیم باید با شبکه سوم صدا و سیما یا شبکه ورزش هماهنگی‌های لازم را انجام دهیم، اما برای مباحث مالی با معاونت مالی و بخش مدیریت صدا و سیما مذاکراتمان را انجام دهیم. تمام تلاش ما این است که حق و حقوق فو‌تبا‌ل را بگیریم. ما در نامه‌ای از سازمان صدا و سیما خواستیم که ظرف 10 روز آینده جلسه‌ای را برگزار کنند که خو‌شبختا‌نه آنها موافقت کردند که روز چهارشنبه جلسه حق پخش تلویزیونی برگزار شود.

او در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد که بازی‌های فصل آینده از تلویزیون پخش نشود؟ گفت: باشگاه‌ها در این مورد تصمیم گیرنده هستند. شاید آنها تصمیم بگیرند که بازی‌ها پخش نشود.

تاج همچنین درباره بحث پرداخت حق و حقوق از سامانه 6090 گفت: در این مورد فردا (سه‌شنبه) نشست خبری خواهیم داشت و به صورت شفاف توضیحاتمان را ارائه خواهیم داد. آن چیزی که مهم است این که در سازمان لیگ همه چیز شفاف شود و باشگاه‌ها بدانند که چقدر و از کجا درآمد داشته‌ایم و در کجا هزینه شده است.

عضو هیات رییسه فدراسیون فو‌تبا‌ل همچنین درباره این که آیا در جلسه امروز (دوشنبه) هیات رییسه فدراسیون فو‌تبا‌ل درباره سقوط راه‌آهن به لیگ دسته یک صحبت شده است یا خیر؟ گفت: در جلسه صحبتی در این باره نشد، ولی هر کدام از اعضا نقطه نظراتی داشتند که به من منتقل کردند. من فکر می‌کنم که سازمان لیگ در دو جا اشکال دارد، یکی بحث داوری است که در بازی نفت و تراکتورسازی رخ داد و دیگری بحث کمیته‌ استیناف است که امشب ما قر‌عه‌کشی داریم، ولی تکلیف دو تیم هنوز مشخص نیست.

تاج درباره بدهی برخی از باشگاه‌ها نیز خاطر‌ نشان کرد: کمیته‌ انضباطی لیست باشگاه‌های بدهکار را معرفی کرده است و ما از باشگاه‌ها خواستیم که به کمیته‌ انضباطی بروند و در این زمینه تعیین تکلیف کنند.

او همچنین در پاسخ به این سوال که آیا صحت دارد دو بازیکن خارجی مبتلا به هپاتیت B هستند، تصریح کرد: بله. این موضوع صحت دارد و من نمی‌توانم نام بازیکنان را بگویم.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس