کد خبر 440394
تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۶

رئیس‌ فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی در همایش اصولگرایان که امشب در سالن آدینه برگزار شد، گفت: امیدوارم در مذاکرات عزت ملت حفظ و خطوط قرمز رعایت شود

به گزارش مشرق، غلامعلی حدادعادل رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی در ضیافت افطاری همگرایی اصولگرایان که در مجتمع آدینه برگزار شد، با اشاره به حضور حماسی مردم در اجتماعات دینی و انقلابی در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: در اوایل ماه مبارک رمضان شاهد تشییع پیکر شهدای غواص و گمنام بودیم که مردم در این مراسم حضور پرمعنای داشتند و می‌توان گفت که 9 دی تازه‌ای را آفریدند.

وی افزود: مردم با حضورشان در تشییع پیکر شهدا اعلام کردند که شعار ما اهل کوفه نیستیم تنها یک شعار نیست و در صحنه عمل مردم پای انقلاب خود ایستاده‌اند.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی در ادامه به اجتماع مدافعان حرم در میدان امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: حضور جوانان سیاهپوش در میدان امام حسین نشان دهنده انقلابی بودن و متدین بودن جوانان کشور است.

وی در ادامه به حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس اشاره و تصریح کرد: حضور مردم در راهپیمایی روز قدس در حالی بود که مذاکرات هسته‌‌ای به اوج خود رسیده بود. عده‌ای در آنجا با فشار اسرائیل بر ایران فشار می‌آوردند ولی مردم از شعار مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا در کشور ما کوتاه نمی‌آمدند.

حدادعادل در ادامه دیدارهای مقام معظم رهبری در ماه رمضان را یکی از برکات این ماه برشمرد و افزود: مقام معظم رهبری با دیدارهای‌شان در ماه مبارک رمضان مدرسه‌ای را برای عموم ملت از مسئولان بلندپایه گرفته تا دانشجویان جوان ایجاد کردند که این در ارتقای دانش و بینش کشور بسیار موثر بوده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در دیدار مسئولان با رهبر معظم انقلاب واقعاً مردم احساس می‌کردند که ایشان چگونه سکان کشتی نظام را در دریای طوفانی با تقوا و صلابت در دست دارد.

وی در ادامه به مذاکرات هسته‌ای و توجه اذهان عمومی جهان به آن اشاره کرد و گفت: انشاءالله هرآنچه در مذاکرات پیش می‌آید در جهت خیر و صلاح ملت و امت باشد و امیدوارم عزت ملت حفظ و خطوط قرمزی که رهبر معظم انقلاب آن را ترسیم کرده رعایت شود و تیم مذاکره‌کننده ما از این میدان سرافراز بیرون بیاید.

حدادعادل تأکید کرد: البته هیچ کس از جزئیات مذاکرات خبر ندارد ولی به تیم مذاکره‌کننده اعتماد کلی است و امیدوارم نتیجه مفیدی حاصل شود.

وی ادامه داد: بقای انقلاب با همان مبانی حاصل می‌شود که انقلاب با آن به پیروزی رسیده است مادامی که به آن مبانی ملتزم باشیم قادر به حفظ انقلاب خواهیم بود و اگر خدای ناکرده به آن پایبند نباشیم آن را از دست می‌دهیم.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز ایران با سرافرازی در مقابل ظلم استکبار می‌ایستد و در سراسر جهان و منطقه محبوب دل‌های مردم به دلیل شجاعت و رهبری نظام است.

وی در ادامه به انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: شرایط کشور و جامعه در انتخابات سال 94 با دوره‌های قبل بسیار متفاوت است و اگر تجربه انتخاباتی را از سال 76 تا به امروز مرور کنیم متوجه می‌شویم که شرایط امروز جای نگرانی دارد.

حدادعادل با بیان اینکه یک مؤمن نباید از یک سوراخ دو بار گزیده شود، تصریح کرد: دوستان توجه داشته باشند که اصولگرایان از سوراخ تفرقه چند بار باید گزیده شوند آیا به دنبال این هستیم که بار دیگر در انتخابات آینده به سراغ تفرقه برویم.

وی ادامه داد: امروز اگر همه نیروهای اصولگرا و جریانی که از رهبری اطاعت می‌کند دست به دست هم دهیم باز هم نمی‌توانیم به نتیجه پایانی انتخابات اطمینان لازم را داشته باشیم. شرایط امروز کشور به گونه‌ای است که نمی‌توان با خیال راحت هر کسی کار خود را انجام دهد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه به تلاش‌های حجت‌الاسلام تقوی و برخی دیگر از دبیران احزاب اصولگرا برای رسیدن به وحدت اشاره کرد و افزود:‌ آقایان حبیبی، محصولی و فدایی نهایت بصیریت را در مسیر رسیدن به وحدت از خود نشان دادند و شاهد برگزاری جلسات متعددی از سوی آنها بودیم. ازسوی دیگر دوستانی که در دولت قبل با اخلاص، پاکی و تلاش مجاهدگونه خود به کشور خدمت کردند امروز دور هم جمع شده‌اند تا به وحدت بین جریان اصولگرایی در کشور کمک کند.

وی تأکید کرد: یکی از جفاهایی که در 2 سال اخیر شاهد بودیم این بود که عده‌ای خط بطلان بر همه تلاش‌های 2 دولت قبل کشیدند و جز سیاه‌نمایی کار دیگری نکردند در صورتی که رهبری در دیدار با اعضای هیأت دولت تأکید کردند که با تخطئه قبلی‌ها کسر وجهه نکنید.

حدادعادل ادامه داد: متأسفانه گاهی اوقات از هیچ تخریبی فروگذاری نکردند.

وی خاطرنشان کرد: امروز تلاش‌هایی شده تا جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین نقش پدری خود را بر جریان اصولگرایی ایفا کند. البته وحدت اصولگرایان در 10 سال گذشته با هر اتفاق، انتخابات و فتنه دچار صدمه شده است.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی یادآور شد: امید و انتظار ما از جامعتین این است که بر وحدت اصولگرایی نقش محوری وپدری ایفا کند.

وی افزود: اگر اصرار بر وحدت اصولگرایان صرف رسیدن به قدرت و ورود به انتخابات مجلس باشد با روح انقلاب و آرمان‌های شهدا و امام راحل مغایر است.

حدادعادل در ادامه به فرمایشات روز گذشته مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان اشاره کرد و افزود: رهبری فرمودند که یک جریان بعد از ارتحال امام در این کشور تصمیم گرفت تا راه، مبانی و آرمان‌‌های امام را کنار بگذارند. این جریان رسماً اعلام کرد که قصد اینچنین کاری را دارد و نمونه آن سخنان گنجی بود که وی مدعی بود افکار امام را باید به موزه‌ها سپرد.

این نماینده مجلس ادامه داد: در مجلس ششم هفته‌ای نبود که سخنرانی از فضایل اکبر گنجی از تریبون مجلس مطرح نشود و با جسارت از اکبر گنجی دفاع می‌کردند مقام معظم رهبری روز گذشته فرمودند که آن جریان هنوز هم در کشور وجود دارد و پخته‌تر شده‌اند.

وی با طرح این سؤال که آیا امروز اصولگرایان نگران نیستند که مجلسی همچون مجلس ششم باری دیگر تشکیل شود، خاطرنشان کرد: امروز به مصلحت انقلاب و نظام نیست که اصولگرایان فهرست‌های متفاوت ارائه دهند و با عنوان‌های ائتلاف با طیف‌های ماورای بنفش تا مادون قرمز لیست‌های متفاوت ارائه دهند. مصلحت امروز کشور تنها وحدت در جریان اصولگرایی است.

حدادعادل در ادامه با انتقاد به برخی از سهم‌خواهی که در خصوص جریان سه ضلعی مطرح می‌شود، گفت: امروز نباید به دنبال این باشیم که در جریان سه ضلعی نفرات‌مان را بیشتر کنیم تا در رأی دادن سهم بیشتری داشته باشیم امروز باید آروزی مجلسی را داشته باشیم که در مسیر انقلاب ما باشد ولو اینکه هیچ کدام از جریان‌های ما در آن حضور نداشته باشند. ما باید از وحدت بین اصولگرایان دفاع کنیم.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس