نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رسانه تیغ دو دم است، گفت: دنیای امروز دنیایی است که هر اقدام سیاسی، نظامی و فرهنگی مهم محتاج یک غیرت رسانه‌ای است.

به گزارش مشرق، غلامعلی حدادعادل رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی با حضور در مراسم پاسداشت و تقدیر از خبرنگار جهادی محمدرضا حسینی بای که صبح امروز به همت خبرگزاری دانشجو در تالار شهید شهبازی برگزار شد، با اشاره به اینکه دنیای امروز دنیایی است که هر اقدام سیاسی، نظامی و فرهنگی مهم محتاج یک غیرت رسانه‌ای است تصریح کرد: در این زمان رسانه بیش از هر موقع دیگر در اوضاع جهان دخیل است.

حدادعادل با اشاره به پیروز مشروطیت ادامه داد: زمان پیروزی مشروطیت عنوان شد مطبوعات رکن چهار کشور است که در قانون اساسی به آن تصریح نشده است یعنی پس از ارکان و قوای مجریه، مقننه و قضائیه به رسانه به عنوان رکن چهارم اشاره شد این سخن امروز هزار بار معنا و مفهوم بیشتری یافته است.

وی با بیان اینکه امروزه کشور‌ها به کمک امپراتوری رسانه‌‌ای بدترین اقدامات را خوب جلوه می‌دهند، گفت: رسانه امروز در دنیا جزئی از قدرت است در عین حال یک تیغ دو دم است یعنی همان طور که قادر است در خدمت ظالم باشد می‌تواند در خدمت مظلوم هم باشد منتهی به هنر، انسانیت خلاقیت و موارد دیگر نیاز دارد که با این سلطه فراگیر رسانه‌ای مقابله کند و این در حقیقت همان کاری است که حسینی بای موفق به انجام آن شد.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دنیای غرب دائما روی جدایی دین از سیاست و حکومت تاکید می‌کند یادآور شد: غرب برای تأمین منافع خود از جریاناتی حمایت می‌کند که به خشن‌ترین وجه دین را دستاویز حکومت و سیاست می‌کند و ابایی از دروغ پردازی ندارد.

وی افزود: عربستان کشوری است که مدعی حکومت دینی است. نکته جالب توجه آن است که این کشور زیر سایه آمریکا و به نفع رژیم صهیونیستی از گروه‌هایی حمایت می‌کند که ربطی به سکولاریسم ندارند.

نماینده مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در ادامه این روند نیز به کمک رسانه‌های خود از جمله شبکه‌های العربیه افکار عمومی را با اخبار دروغ خود حمایت می‌کنند. این در حالی است که مردم یمن زیر بمباران وحشیانه قرار دارند که هم از حیث جنگ و هم از حیث خبر در مظلومیت و محرومیت هستند، در چنین شرایطی یک رسانه مانند خبرگزاری‌های جمهوری اسلامی این فضا را به هم می‌زند.

حدادعادل در ادامه گفت: کاری که شما دوستان رسانه‌ای به ویژه شخص حسینی بای انجام می‌دهید مصداق بارز عمل به این فرمایش امیرالمومنین است که دشمن ظالم و یار مظلوم باشید.

وی با بیان اینکه شیوه کار حسینی بای را متفاوت از کار سایر خبرنگاران دیده‌ام، ادامه داد: حسینی بای همیشه با خلاقیت عمل می‌کند، جرأت‌مند است و با ابتکار عمل بازیگر صحنه می‌شود. یکی از گلایه های من از خبرنگاران این است که کلیشه‌ای، خشک و تکراری عمل می‌کنند. ما تقریبا سوالات خبرنگاران را از پیش حدس می‌زنیم و همیشه سه سوال کلیشه‌ای در مراسم از ما مطرح می‌شود اولین این که نظرتان در مورد این مراسم چیست؟ به نظر شما برگزاری این همایش در توسعه کشور چه نقشی دارد؟ و از ما نمایندگان سوال می‌شود مجلس برای توسعه این برنامه چه اهدافی دارد؟

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی با خطاب قرار دادن برگزار کنندگان این مراسم تصریح کرد: کار شما کار بسیار شایسته‌ای بود و این عمل را مقدمه‌ای برای مجلس بزرگتر با کمیت و کیفیت بیشتری تلقی می‌کنم که خبرنگاران دلسوز انقلابی ارزش‌های خود را برجسته کنند.

حداد عادل در پایان اظهار داشت: حضور من در این جمع به عنوان یک شهروند و یک برادر کوچکتر معنی جز این ندارد که ارادت قلبی خود را به حسینی بای اعلام کنم و از وی به خاطر همه کمکی که به اسلام و مسلمانان مظلوم می‌کند و به خاطر تمام ابتکارات و هوش ذاتی که از خود برای اطلاع رسانی بهتر به ظهور می رساند تشکر کنم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس