کد خبر 450833
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۵

به دنبال حمله افراد مسلح به اتوبوس ایرانی در ترکیه و مرگ راننده اتوبوس، وزارت امورخارجه کشورمان نسبت به سفرهای زمینی به ترکیه هشدار داد.

به گزارش مشرق، حادثه حمله به اتوبوس ايراني بين ساعت 10 تا 11 روز جمعه در منطقه چالدران تركيه رخ داد. اتوبوس ايراني براي انتقال 15مسافر به تركيه از يكي از شركت‌هاي مسافربري كرايه شده بود و صبح همان جمعه تبريز را به مقصد آنكارا ترك كرد اما بين ساعت 10 تا 11 در منطقه چالدران تركيه مورد حمله افراد مسلح قرار گرفت.

آنطور كه شاهدان مي‌گويند، هدف حمله افراد مسلح، تنها اتوبوس ايراني نبود. آنها با بستن مسير 2خودرو را آتش زده و شروع به تيراندازي كرده بودند كه در اين ميان تعدادي از گلوله‌هاي آنها به اتوبوس ايراني برخورد كرد و باعث مرگ راننده و مجروح شدن 3نفر از مسافران شد. قرباني اين حادثه راننده باسابقه شركت مسافربري بود كه بر اثر اصابت گلوله به سرش جانش را از دست داد.

در همين حال، مديركل دفتر ترانزيت و پايانه‌هاي مرزي سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي به ايرنا گفت: در اين حادثه تنها راننده اتوبوس جانش را از دست داد و بقيه مسافران به تبريز بازگشته‌اند. وي ادامه داد: اين مسئله به وزارت امور خارجه اعلام شده تا دولت تركيه از طريق سفارت اين كشور در تهران نسبت به پرداخت غرامت به حادثه‌ديدگان اقدام كند. وي با بيان اينكه هم‌اكنون به‌علت مشكلات امنيتي سفر به تركيه مخاطره‌آميز شده است، گفت: به تمام رانندگان اتوبوس و كاميون توصيه مي‌شود تا زماني كه ضرورت ايجاب نكرده از سفر به تركيه خودداري كنند، ضمن آنكه تردد آنها به خاك اين كشور نيز طي روز انجام شود.

مديركل دفتر ترانزيت و پايانه‌هاي مرزي سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي، افزود: مديرعامل شركت تعاوني اين اتوبوس، براي ترخيص جنازه راننده و خودرو به تركيه عزيمت كرده تا مقدمات قانوني انتقال آنها را به كشورمان فراهم كند. در همين حال سفير كشورمان در آنكارا نيز نسبت به ناامني در برخي مناطق تركيه هشدار داد.

 عليرضا بيگدلي در صفحه شخصي فيس‌بوك خود نوشت: اين روزها اتفاقات مشابه در مناطق شرقي و جنوبي تركيه به‌طور مكرر گزارش مي‌شود و به هموطنان هشدار مي‌دهيم كه درصورت سفر به اين مناطق مراقب باشند. از سوي ديگر وزارت امور خارجه نيز به هموطنان هشدار داد: تا اطلاع ثانوي از سفر زميني به تركيه خودداري كنند. در بخش‌هايي از اطلاعيه وزارت امورخارجه كه در پايگاه خبري اين وزارتخانه منتشر شده آمده است: با توجه به برخي تحركات و ناامني‌هاي اخير در منطقه شرق تركيه، وزارت امورخارجه به شهروندان توصيه مي‌كند حتي‌الامكان از مسير هوايي براي سفر به اين كشور استفاده كنند.

منبع: همشهری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس