کد خبر 439868
تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۵

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از عدم دخالت کمیته امداد در انتخابات سال جاری سخن گفت و تاکید کرد: کمیته امداد اصلا در مسائل سیاسی دخالت نخواهد کرد.

به گزارش مشرق  پرویز فتاح رئیس کمیته امداد در مراسم افطاری که شب گذشته در آن وزیر کشور میزبان فرزندان خانواده‌های مستمند بود در جمع خبرنگاران، با اشاره به مشکلات مددجویان و کافی نبودن 60 هزار تومان مستمری برای یک ماه مددجویان کافی است، اظهار کرد: این نکته از زبان فرزندان خانواده‌ها است و در حالی که این بچه‌ها سرپرست خانوار نیستند اما حرف دل خانواده‌ها را به ما می رساند که این مبلغ کم است.

وی در ادامه با بیان اینکه اثر حرف این بچه‌ها بیشتر از بزرگ‌تر ها خواهد بود اظهار کرد: ما نیز این مساله را رد نمی‌کنیم و بالاخره وسعی که کمیته امداد امام خمینی (ره)  از مجموعه کشور ، دولت و مردم دارد را جمع و توزیع می کنیم.

فتاح تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان، طرح اکرام را داشتیم و طرح اطعام و محسنین را مطرح کردیم که مردم عزیز کشور از آن استقبال زیادی کرده‌اند بطوری که ما غافل‌گیر شدیم لذا یاری مردم می‌تواند برخی از این مشکلات را حل کند.

رئیس کمیته امداد  امام خمینی (ره) همچنین از عدم دخالت کمیته امداد در انتخابات سال جاری سخن گفت و تاکید کرد: ما نسبت به گذشته هیچ قضاوتی نمی کنیم اما امسال می خواهیم با همکاری وزارت کشور اثبات کنیم که کمیته امداد امام خمینی (ره)  فقط در خدمت ماموریت ذاتی خود که همان رسیدگی به حساس ترین قشر آسیب‌پذیر است حرکت می‌کند.

وی یادآور شد: اگر از نگاه سیاسی امام (ره) نیز که بنیانگذار کمیته امداد بودند بنگریم رسیدگی به حساس‌ترین قشر اسیب‌پذیر مهم ترین، موثرترین، سیاسی ترین و عبادی‌ترین کاری است که ما انجام می دهیم، لذا نیازی نیست که کمیته امداد و عواملش در حوزه‌های دخالت کنند که سودی از نظر بعد انتخاباتی‌اش نخواهد داشت.

فتاح ادامه داد: من در این زمینه دستور اکید داده‌ام ، بخشنامه ‌نیز ابلاغ شده و رونوشت آن به وزیر کشور ارسال شده است که کمیته امداد امام خمینی (ره)  اصلا در مسائل سیاسی دخالت نخواهد کرد.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه 1 میلیون و 800 هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)  هستند گفت: تعداد نفرات این خانوارها 4 میلیون نفر است که خدمات متنوعی از کمیته امداد امام خمینی (ره)  دریافت می‌کند ، چنانچه تعدادی تحت پوشش همه خدمات و تعدادی نیز ترک یا چند خدمتی هستند.

وی با بیان اینکه کمیته امداد  امام خمینی (ره) و وزارت کشور ماموریت مکملی را دنبال می‌کند یادآور شد: کار کمیته امداد قطعا در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر است و وزیر نیز بر آن تاکید دارد از طرفی کاری که وزارت کشور می‌کند در ورودیهای ما کاملا محسوس است که عبارتی کنترل های امنیتی که وزارت کشور دارد در کاهش ورودی‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) بسیار موثر است ؛ لذا ما با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت کشور و کمیته امداد امام خمینی (ره) همکاری خود را با یکدیگر جدی‌تر و دقیق‌تر می کنیم.


منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس