کد خبر 437032
تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) ضمن تشریح جزئیات پرداخت وام های خود اشتغالی مددجویان این نهاد ، گفت: در سال جاری با ابلاغ اعتبارات قرض الحسنه بانک ها ، ۱۰۰ هزار مددجو صاحب شغل می شوند.

به گزارش مشرق، پرویز فتاح در مورد پرداخت وام‌های اشتغال به مددجویان تحت پوشش این نهاد، افزود: در تبصره بودجه ۹۴ همان تبصره سال ۹۳ برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی تکرار شده و برای این دو نهاد مجموعا دو هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه برای خوداشتغالی و طرح‌های خوداتکایی اشتغال مددجویان در نظر گرفته شده اما آنچه که ابلاغ شده به بانکها بدهند حدود ۱۴۰۰ میلیارد تومان است که در قالب وام پرداخت خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا تمامی مبلغ مصوب پرداخت نمی شود، گفت: ما نیز این موضوع را از رئیس بانک مرکزی سئوال کردیم و اعلام کردند که مجلس تصویب کرده و باید این اعتبار از محل قرض الحسه پرداخت شود اما کمیته امداد این میزان اعتبار ندارد به همین دلیل نمی توانیم تمامی مبلغ مصوب را تخصیص دهیم.

وی تاکید کرد: این مبلغ از محل اعتبارات قرض‌الحسنه بانک‌ها پرداخت خواهد شد که امیدواریم در صورت همکاری نهادها و بانک‌های مرتبط، ۸۰ درصد مبلغ در نظر گرفته شده را جذب کنیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه اعتبار سال ۹۳ نیز همین مقدار بوده است، گفت: به همه بانک‌ها ابلاغ شده که مبلغ مورد نظر برای تسهیلات مددجویان را پرداخت کنند که البته آنها اعلام کردند که نمی‌توانند بیش از مبلغ ۱۴۰۰ میلیارد تومان از محل تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان وام بدهند.

فتاح به مبلغ وام مورد نیاز اشتغال مددجویان اشاره کرد و افزود: این مبلغ بستگی به شغلی دارد که مددجو انتخاب می‌کند و گاهی با پنج میلیون تومان یک مددجو شاغل می‌شود و در برخی موارد نیز ۳۰ میلیون برای اشتغال نیاز دارند. اما به طور متوسط هر اشتغال مددجویی حدود ۱۵ میلیون تومان وام می‌خواهد.

به گفته وی، چنانچه بتوانیم اعتبار مورد نظر را جذب کنیم، حدود ۱۰۰ هزار نفر وام دریافت کرده و شاغل می‌شوند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه سال گذشته وام اشتغال ۵ میلیون تومان بود، افزود: سقف وام نیز ۱۵ میلیون تومان بوده که تقاضا کرده‌ایم تا ۲۵ میلیون تومان افزایش یابد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس