کد خبر 439033
تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۱

فدراسیون جهانی فوتبال دبیرکل پیشین کنفدراسیون فوتبال آمریکای شمالی، مرکزی و حوزه دریای کارائیب را تا پایان عمر از انجام هرگونه فعالیت‌های فوتبالی محروم کرد.

به گزارش مشرق، فیفا اعلام کرد که چاک بلیزر، عضو پیشین کمیته اجرایی این سازمان و دبیرکل پیشین کنفدراسیون فوتبال آمریکای شمالی، مرکزی و حوزه دریای کارائیب (کونکاکاف) را به دلیل محرز شدن فسادش تا پایان عمر از هرگونه فعالیت در دنیای فوتبال محروم است.

در بیانیه فیفا تأکید شده است بلیزر، کسی که اخیراً به ارتکاب چندین مورد فساد اداری و دریافت رشوه اعتراف کرده است، تا پایان عمرش حق ندارد در هیچ زمینه مرتبط با فوتبال فعالیتی داشته باشد.

در این بیانیه آمده است: دپارتمان بازرسی کمیته اخلاق فیفا به مدیریت هانس یواخیم اکرت، تصمیم گرفته است که چاک بلیزر، عضو پیشین کمیته اجرایی فیفا و دبیرکل پیشین کونکاکاف را از انجام هرگونه فعالیت فوتبالی در سطح ملی و بین‌المللی محروم کند. این تصمیم براساس تحقیقات صورت گرفته توسط دپارتمان تحقیقات کمیته اخلاقی فیفا و در پاسخ به گزارش کمیته تمامیت کونکاکاف و نیز حقایق افشا شده اخیر توسط دفتر وکلای آمریکای در حوزه شرق نیویورک، اتخاذ شده است. آقای بلیرز مرتکب تخلفات مدیریتی بسیار و متنوعی در دوران مدیریت خود در فیفا و کونکاکاف شده است.

بلیزر پیش از این در سال 2013 توسط دپارتمان بازرسی کمیته اخلاق فیفا هم مورد بازجویی واقع شده بود، اما رسیدگی به پرونده او برای مدتی به حالت تعلیق درآمد. این پرونده در ماه دسامبر سال 2014 توسط کورنل باربلی، مدیر کمیته اخلاق فیفا دوباره به جریان افتاد و منجر به اثبات فساد دبیرکل پیشین کونکاکاف شد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس