کد خبر 438054
تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۵

یک کارشناس مسائل منطقه و بین ‌الملل با بیان اینکه هدف ثانویه حوادث منطقه به شدت با مفهومی به نام مقابله با عداوت با رژیم صهیونیستی مواجه است، گفت: اهمیت روز قدس امسال برای افشای ماهیت رژیم صهونیستی بسیار بیشتر از سال‌های گذشته است.

چرا روز قدس امسال اهمیت دارد

به گزارش مشرق،‌ «هادی محمدی» کارشناس مسائل منطقه و بین الملل با اشاره به در پیش بودن روز جهانی قدس گفت: اعلام روز قدس توسط امام خمینی رحمت الله علیه، اساسا برای یک یادآوری و نشانه گذاری راهبردی در جهان اسلام است و این یادآوری و این تذکر و این نشانه گذاری همواره از طرف دشمنان، رژیم صهیونیستی و کشورهای مرتجع منطقه با نوعی مقاومت مواجه شده و حتی تلاش شده که تحریف اجرایی هم برای آن ایجاد شود.

وی افزود: به عنوان مثال انگلیسی‌ها با توجه به ایام تعطیلی که در هفته دارند تلاش کردند که جمعه پایانی ماه مبارک رمضان را یک هفته نسبت به آنچه در ایران و خاورمیانه مبنای تظاهرات روز قدس است اختلاف بیندازند و عملا نوعی تفکیک و نوعی ناهماهنگی در اجرای مراسم روز قدس را به اجرا بگذارند. تمام این اقدامات هدفمند است و تلاش می‌شود که موضوع قدس و اشغال فلسطین و بیت المقدس به نوعی مورد غفلت و یا تحریف قرار گیرد.

این کارشناس مسائل منطقه و بین الملل گفت: حوادثی که طی پنج سال گذشته در سطح منطقه به وجود آمده است، اگر چه در هدف اول و ابتدایی خودش به دنبال این است که منافع قدرت‌های بزرگ و استکباری را بازسازی کند و به نحوی بتواند نظام منطقه‌ای مولد منافع غربی را تولید بکند، ولی در هدف‌های ثانویه خود به شدت با مفهومی به نام مقابله با عداوت با رژیم صهیونیستی مواجه است. لذا تلاش می‌شود که از سیر تحولات منطقه، رژیم صهیونیستی به عنوان یک دشمن حذف و یک موهوم دیگری به جای آن قرار گیرد.

محمدی افزود: روز قدس امسال از اهمیت بیشتری نسبت به سال‌های قبل برخوردار است و هرگونه تلاش و تاکید و اصرار بر افشای ماهیت نژاد پرستانه و اشغالگرانه و وحشی‌گرانه رژیم صهیونیستی در کلام نخبگان ، رسانه‌ها و اقداماتی که مردم منطقه انجام می‌دهند، می‌تواند این طلسم صهیونیستی- آمریکایی و ارتجاعی را برای فراموش کردن رژیم صهیونیستی باطل کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
    0 0
    من در روز جهاني قدس شركت ميكنم چون از اسرائيل نفرت دارم و قدس شريف را كه قبله اول مسلمان است دوست دارم ... همين

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس