جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: اگر امروز با جوانان درباره اهمیت جزایر خلیج فارس در دفاع از کشورمان صحبت کنیم و از این طریق بتوانیم انگیزه لازم را در آنها ایجاد کنیم، در آینده می‌توانیم روی دریا دفاع مردمی داشته باشیم.

به گزارش مشرق، سردار علیرضا تنگسیری با بیان اینکه راهیان نور دریایی در سال ۸۹ با آوردن ستاد نیروی دریایی در بندرعباس شروع شد، گفت: این امر با همراهی سپاه امام سجاد(ع) در هرمزگان میسر شد.

وی با بیان اینکه ایران کشوری ذوالبحر است که در شمال با ۱۲۰۰ کیلومتر و در جنوب با ۲۲۰۰ کیلومتر مرز آبی دارد؛ به ضرورت آشنایی جوانان کشورمان با دریا آشنا اشاره کرد و افزود: چون در زمان جنگ تحمیلی، بخشی از جنگ ما با حزب بعث و آمریکایی ها در دریا بود؛ ضرورت ایجاب می کند تا جوانان ما با شهدای دریا آشنا شوند.

سردار تنگسیری با اشاره به مظلومیت شهدای دریایی بیان داشت: اگر بخواهیم در آینده از کشورمان دفاع کنیم بخشی از این دفاع در آب‌هاست؛ بنابر این فلسفه شروع راهیان نور دریا به دلیل وجود چنین نیازی شکل گرفت.

وی سپس به وجود ۱۹ جزیره حساس در هرمزگان اشاره و تصریح کرد: جزایر جنوبی کشورمان یا سوق‌الجیشی بوده و از جایگاه مهمی در دریا برخوردارند، و یا جزایر نفتی هستند؛ که در هر دو صورت باید از موقعیت این جزایر جنوبی در راستای دفاع از ایران اسلامی بهره لازم را ببریم.

سردار تنگسیری با بیان اینکه جزایر خلیج فارس، از بهترین مناطق گردشگری، فروش نفت، پرورش و صید ماهی و میگو هستند، عنوان کرد: برنامه ما در آینده این است که جوانان و دانشجویان را به جزایر نازعات ببریم تا با این مناطق آشنا شوند؛ چرا که اگر امروز با جوانان درباره اهمیت جزایر خلیج فارس در دفاع از کشورمان صحبت کنیم و از این طریق بتوانیم انگیزه لازم را در آنها ایجاد کنیم، در آینده می‌توانیم روی دریا دفاع مردمی داشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به سابقه حضور ۱۱۷ ساله پرتغالی‌ها در این منطقه، حضور فعلی شناورهای آمریکایی را دلیل بر اهمیت خلیج فارس و جزایر سه‌گانه تنب بزرگ و کوچک و بوموسی دانست و گفت: این مناطق  بهترین محل برای تسلط بر دریا و مکان مناسبی برای زیردریایی‌ها است.

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه همچنین درباره اهمیت اقتصاد مقاومتی گفت: با بهره‌گیری از بازار و صنایع دستی، پرورش ماهی در جزیره قشم، تا پایان امسال شاهد پیشرفت‌های خوبی در این زمینه خواهیم بود.

وی در پایان گفت: بیش از هزار گونه موجود زنده در خلیج فارس داریم که۶۰۰ گونه آن ماهی است، به همین خاطر باید توجه کرد چه ماهی‌هایی حلال‌گوشت هستند، و می‌توان آن‌ها را مورد استفاده قرار داده و یا صادر کرد.
منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس