جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت : بنده سال گذشته سفری به قطر داشتم. با لباس سپاه که در واقع لباس عزت شهداست، به آنجا رفتم که فرمانده نیروی دریایی فرانسه در خواست تشکیل یک نشست را به ما داد. او اولین حرفی که زد این بود که من احترام بسیاری برای نیروی دریایی سپاه قائلم.

به گزارش مشرق، سردار علیرضا تنگسیری جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه در مراسم یادواره سرداران و ۱۲۵ شهید شهرستان گراش که شب گذشته در حسینیه اعظم این شهر برگزار شد، با بیان اینکه شهدا از جایگاه بسیار بالایی نزد خداوند متعال برخوردار هستند و همه ما باید قدردان خون شهدا باشیم، اظهار داشت: ما اینجا برای گرامیداشت مقام شامخ شهدا جمع شده‌ایم. حضور ما رحمتی است که شهدا به ما داشته‌اند؛ چرا که آن‌ها نیاز به یادواره ندارند، این ما هستیم که در تمامی جوانب زندگی به شهدا نیاز داریم.
 
وی افزود: ما در دوران جنگ ایثارگری‌ها و دلاوری‌های کربلا را به چشم خود دیدیم. اگر اکنون در این فضا تنفس می‌کنیم به برکت خون شهداست و اگر جوانمردی شهدا نبود، باید امروز به زبان عربی صحبت می‌کردیم.
 
تنگسیری تاکید کرد: اگر امروز در دریا و یا تنگه هرمز، آمریکایی‌ها را صدا می‌زنیم و آن‌ها به ما جواب می‌دهند و ملیت و شماره ناو و کشتیشان را می‌گویند از همت این شهدا و مرهون خون آن‌هاست. اگر امروز یک قایق ما که یک‌هزارم ناوهای آن‌هاست به جلو می‌رود و می‌گوید من از نیروی سپاه هستم و آن ناو با آن عظمت در مقابلش خاضع می‌شود، از برکت خون این شهداست.
 
وی با اشاره به اینکه امروز دشمنان به ما به دیده احترام می‌نگرند، گفت: بنده سال گذشته سفری به قطر داشتم. با لباس سپاه که در واقع لباس عزت شهداست، به آنجا رفتم که فرمانده نیروی دریایی فرانسه در خواست تشکیل یک نشست را به ما داد. او اولین حرفی که زد این بود که من احترام بسیاری برای نیروی دریایی سپاه قائلم.
 
جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود: در این نشست بنده دو گله را با وی مطرح کردم؛ یکی اینکه چرا در این منطقه به مسئله بین شیعه و سنی دامن زده‌اید و دیگر این‌که چرا از عبارت خلیج عربی استفاده کرده‌اید. در هردو مورد این فرمانده فرانسوی پاسخ داد اشتباه کرده است.
 
وی تاکید کرد: ما می‌دانیم خداوند رعب سربازان اسلام را دل دشمنان انداخته است. وقتی گروهی از انگلیسی‌ها را گرفتیم سربازان آن‌ها در مقابل یک تکبیر بچه‌های ما، پایشان شل شد و به زمین افتادند. این به خاطر رعبی است که خدا به دل آن‌ها انداخته است. این نیروهای خارجی با دو متر قد وقتی می‌خواستند بروند، سرش به نشانه شرمندگی پایین بود.
 
تنگسیری در بخش دیگری از سخنان خود حضور ناوهای آمریکایی در خلیج فارس را غیرقانونی و بر خلاف موازین بین‌المللی خواند و گفت: حتی کشورهای عربی نیز در حال ضربه خوردن از این‌ها هستند. این ناوها باید در اقیانوس‌ها باشند. اگر اتفاقی برای این ناوها بیفتد و مواد خطرناک هسته‌ای آن روانه دریا شود، خلیج فارس با خطر جدی مواجه می‌شود و به گفته کارشناسان آثار تمام موجودات زنده دریا تا حداقل ۱۰ سال از بین خواهد رفت.
 
وی با اشاره به برگزاری رزمایش اخیر پیامبر اعظم (ص) در تنگه هرمز تصریح کرد: آنچه که در این رزمایش به اجرا در آمد تنها بخشی از امکانات و تجهیزات ما را نمایان کرد. ما رزمایشی برگزار کردیم که تنگه هرمز را به طور کامل بست و در آن روز هیچ جنبنده‌ای از تنگه عبور نکرد، درحالی‌که در دیگر روزها حداقل ۸۶ کشتی از آن عبور می‌کنند.
 
جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه اظهار داشت: در دوران طاغوت بالاترین موشکی که آمریکا در اختیار ایران قرار داده بود ۴۵ کیلومتر برد داشت، اما اکنون توان موشک‌های بالستیک ما غیر قابل توصیف است که همه این دستاوردها به برکت خون شهدا حاصل شده است.
منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • manamhamintor ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۸
    0 0
    marg bar france

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس