رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) با تاکید بر لزوم بازتعریف فقر در کشور، گفت: باید حد فقر در کشور مشخص شود و مشکل ما این است که در کشور تعریف درستی از فقر وجود ندارد.

 به گزارش مشرق، رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) درخصوص شایعاتی مبنی بر کمک امداد به لبنان، سوریه، غزه، عراق و... گفت: ریالی از صدقه‌های جمع‌آوری شده ایران برای مردم لبنان، سوریه، غزه، عراق و سایر کشورها ارسال نشده و نخواهد شد و ریالی از کمک‌هایی که به این کشورها صورت می‌گیرد از طرف امداد نبوده و نظام ما به طور جداگانه به این کشورها کمک می‌کند.

وی درباره تعداد پشت نوبتی‌های کمیته امداد و اینکه سالیانه چند خانواده از پوشش این نهاد خارج می‌شوند اظهار کرد: در این خصوص باید مطلبی را توضیح بدهم و آن این است که مردم باید توجه کنند که عدد یارانه‌بگیران بیشتر است یا مستمری کمیته امداد؟ باید بگویم عدد مستمری‌بگیران بیشتر است اما مردم ما برای دریافت یارانه صف بسته‌اند. حال این سوال پیش می‌آید که آیا همه آنها احتیاج دارند؟ نه؛ بلکه حتی اگر همین الان بگوییم که ورود به کمیته امداد آزاد شده است، مطمئن باشید تعداد زیادی ثبت نام می‌کنند و این فرهنگ اشتباهی است که میان مردم ما جا افتاده است.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: در حال حاضر اقشار آسیب‌پذیر تحت پوشش بهزیستی، خیریه‌ها، کمیته امدادند اما مستمری ما احتیاجات آنها را برطرف نمی‌کند. به طور مثال در دیداری که با مسوولان دانشگاه آزاد به آنها گوشزد کردم که مددجوی ما نمی‌تواند شهریه این دانشگاه را پرداخت کند، لذا بنا شد که یا تخفیف قائل شوند یا اینکه حتی برخی از مددجویان شهریه پرداخت نکنند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • بسیجی ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
    0 0
    حرف مومن سند هست
  • ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
    0 0
    به امید روزی که هیچ فقیری نباشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس