سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: با اعطای وام اشتغال 3 درصد روستایی و بازپس گیری آن از 2 یا 3 سال بعد از دریافت ،مهاجران حاشیه نشین کلان شهرها ، با خیالی آسوده تر به شهر یا روستاهایشان باز می گردنند.

به گزارش مشرق، عباس قائد رحمت سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت کاهش حاشیه نشینی در کلان شهرها اظهارداشت: اعطای وام اشتغال روستایی  نه تنها موجب توانمند سازی ، توسعه  وتولید مشاغل  روستایی و ریشه کن شدن بیکاری و مشکلات ناشی از آن  می شود بلکه اجرای این طرح ، حاشیه نشینی و مهاجرت را که بدلیل کسب درآمد بیشتر و فرار از بیکاری اتفاق می افتد را نیزکاهش می دهد. 

وی با بیان شرایط اعطای وام اشتغال روستایی افزود : توسعه ، رونق و جذب افراد روستاها در مناطق محروم و شهرهای کوچک ، نیازمند به ایجاد طرحی جدی بوده که در حال حاضر اعطای وام اشتغال با 3 درصد کارمزد و تسهیلات ویژه آن به شرکت های تعاونی روستایی ، در پیشبرد این اهداف نقش بسزایی داشته است. 

رئیس کمیته اشتغال و کارآفرینی مجلس شورای اسلامی ادامه داد : این وام ها با هدف تولید اشتغال و کاهش حاشیه نشینی به شرکت های تعاونی روستایی که حداقل 25 خانوار هستند ، تعلق می‌گیرد که سقف تسهیلات آن برای این تعداد خانوار ، 700 میلیون تومان بوده و باز پس گیری آن 2 یا 3 سال پس از دریافت وام تا زمانی که به سوددهی برسد آغازخواهد شد ، هر چه تعداد خانوار بیشتر باشد این تسهیلات حتی تا سقف 4 میلیارد نیز افزایش می یابد. 

وی تصریح کرد : این وام ها به شرطی به تعاونی ها پرداخت می شود که واحد تولیدی راه اندازی شده در روستاها و  طرح پیشنهاد شده شغلی از لحاظ اقتصادی و درآمدی قابل توزیع بوده و فرصت شغلی مناسبی را برای افراد ایجاد کند. 

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هدف اجرای این طرح ، مهاجرت معکوس است، گفت: این طرح هم اکنون در حال اجرا است که امیدواریم با ایجاد امکانات رفاهی مناسب و اشتغال در روستاها و شهرهای کوچک ، حاشیه نشینی و معضلات به وجود آمده ناشی از آن که مهمترینشان الودگی هوا ، فقر ، اعتیاد ، درگیری های لفظی و فیزیکی است، را از بین ببرد.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس