بازار خرید و فروش کتاب‌های دست دوم در انگلستان از جمله بازارها پر رفت و آمد در این کشور است که علاقه مندان به کتاب و کتاب‌خوانی مرتبا سراغ این فروشگاه‌ها را می‌گیرند.

به گزارش مشرق، انگلیسی‌ها از کتاب‌خوان‌ترین مردم دنیا هستند. صنعت نشر و خرید و فروش کتاب در این کشور رونق دارد و در کنار کتاب‌های نو، بازار خرید و فروش کتاب‌های دست دوم در انگلستان از جمله بازارها پر رفت و آمد در این کشور است که علاقه مندان به کتاب و کتاب‌خوانی مرتبا سراغ این فروشگاه‌ها و بازارها را می‌گیرند.

علاوه بر ایده خوب خرید و فروش کتاب‌های دست دوم که باعث می‌شود صرفه اقتصادی برای علاقه مندان به کتاب داشته باشد، به دوام فضای سبز و درخت‌ها و تولید کمتر کاغذ کمک می‌کند.

آنچه در ادامه خواهید خواند، معرفی 19 فروشگاه از پر طرفدارترین بازارها خرید و فروش کتاب‌های دست دوم در انگلستان است:

1-«هر مقدار که کتاب بخواهید» لندن Any Amount Of Books, London


 
از میدان لستر لندن تا فروشگاه «هر مقدار کتاب بخواهید» تنها چند دقیقه پیاده راه است. یک پناهگاه آرام برای کسانی که عاشق کتاب هستند و می‌توانند هر کتابی را که بخواهند از کتاب‌های نایاب گرفته تا کتاب‌هایی که قیمت آنها تنها یک پوند است،‌ در این کتابفروشی پیدا کنند.
 

2- «کمد کتاب» پلیموت The Book Cupboard, Plymouth


این کتابفروشی در واقع در یک بنای متعلق به قرن 16 میلادی در منطقه تاریخی شهر پلیموت واقع است. «کمد کتاب» با قفسه‌های باریک و بلند انباشته از کتاب‌هایش یک بهشت واقعی برای دوست داران کتاب است.

3-کتاب فروشی تروت مارک - کاردیف Troutmark Books, Cardiff



این فروشگاه در مرکز شهر کاردیف واقع است. با انواع کتاب‌های دست دوم که از کف زمین تا سقف چیده شده‌اند. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این کتابفروشی دسته بندی خوب کتاب‌ها در آن است. مثلا طبقه دوم فروشگاه به کتاب‌های علمی تخیلی اختصاص دارد.
 
4-کتاب‌های پارامونت- منچستر Paramount Books, Manchester
 


این کتاب فروشی دست دوم از سال 1965 بخش مهمی از فرهنگ شهر منچستر را تشکیل داده و یکی از فروشگاه‌های پر رفت و آمد است که علاوه بر کتاب‌های دست دوم انواع مجله‌ها را هم می‌توان در آن پیدا کرد.

5- کتابفروشی بزرگ و بسیار راحت- کاونتری The Big Comfy Bookshop, Coventry


این فروشگاه در یکی از روستاهای کاونتری واقع است و محیط آن به قدری دلپذیر طراحی شده که با ساعت‌ها نشستن و مطالعه کردن، خسته کننده نمی‌شود. این فروشگاه در واقع یک کافه کتاب است با انواع نوشیدنی‌ها و خوراکی‌های خوشمزه در کنار کتاب‌های دست دوم. ضمن اینکه موسیقی محلی نیز فضای آن را منحصر به فرد کرده است.

6- کتاب آرام- گرینویچ Halcyon Books, Greenwich



این فروشگاه، کتاب‌های زیادی را در خود جای داده است به ویژه کسانی که از کتاب‌هایی با جلد سخت خوششان می‌آید می‌توانند انبوهی از کتاب‌های دست دوم این چنین را اینجا بیابند.

7- کتابفروشی رید- لیورپول Reid of Liverpool, Merseyside


ساختمان این کتاب فروشی متعلق به قرن 18 میلادی است و تنها فروشگاه کتاب دست دوم در این شهر. نزدیک بودنش به دانشگاه هم باعث شده این کتابفروشی همیشه شلوغ باشد.

8- اسکوب بوک- لندن Skoob Books, London



این کتاب فروشی تنها چند دقیقه با موزه لندن فاصله دارد و شامل گنجینه‌ای از کتاب‌های دست دوم می‌شود که تعدادشان از 50 هزار جلد هم گذشته است. کتاب‌های این مجموعه فهرست نشده‌اند و علاقه مندان کتاب به نوعی کتاب‌هایشان را از میان انبوه کتاب‌ها شکار می‌کنند!

9- کتاب بردلیف- ولز Broadleaf Books, Abergavenny



این کتابفروشی تنها فروشگاه معامله کتاب‌های دست دوم در شهر ولز است. به صورت خانوادگی اداره می‌شود و فضای دلنشین و طراحی داخلی این فروشگاه،‌ آن را به یکی از مکان‌های دیدنی شهر نیز تبدیل کرده است.

10- کتاب ادینبورگ- ادینبورگ Edinburgh Books, Edinburgh


کتاب ادینبورگ مجموعه عظیمی از کتاب‌های دست دوم و آنتیک را در خود جای داده است. مدیران این فروشگاه سال‌ها است آن را اداره می‌کنند و به قول خودشان آن را با چنگ و دندان حفظ کرده‌اند!

11- کتاب بارتر- آلنویک Barter Books, Alnwick


این کتابفروشی در ایستگاه راه آهن این شهر قرار دارد و یکی از بزرگترین مراکز کتاب‌های دست دوم در کشور انگلیس به حساب می‌اید. کتاب‌های دست دوم در همه ژانر و گونه‌ای در این کتابفروشی پیدا می‌شود. البته مدیران آن توجه ویژه‌ای به کتاب‌های دست دوم کودک دارند.

12- کتاب‌های خیلی زیاد- شراپشر Much More Books, Shropshire



این کتابفروشی در شهر کوچک ماچ ونلاک واقع است و بیش از 40 هزار جلد از هر نوع و ژانری را در خود جای داده است.

13- امپراتوری مبادله منچستر Empire Exchange, Manchester


این کتابفروشی واقعا یک جای عجیب و غریب است. در واقع مردم آن را با اسم «مرکز جمع آوری» می‌شناسند! چون علاوه بر خرید و فروش کتاب‌های دست دوم همه چیز مثل خاطرات فوتبالی یا نسخه‌های قدیمی فیلم هم مبادله می‌شود!

14- کافه و کتابفروشی لیکی- اینورس Leakey’s Bookshop & Café, Inverness



این کتابفروشی دست دوم با بیش از 100 هزار جلد کتاب بزرگترین کتابفروشی دست دوم در اسکاتلند است. یک کلیسای قدیمی در این شهر کاربری خود را تغییر داده و اکنون کافه و کتابفروشی است؛ با انواع غذاها و نوشیدنی‌های خانگی.

15- کتابفروشی پناهگاه- لایم رجیس The Sanctuary Bookshop, Lyme Regis



این کتابفروشی یک از مکان‌های دیدنی شهر ساحلی لایم است و بر خلاف ظاهر جمع و جور این فروشگاه، داخل آن با اتاق‌ها و قفسه‌های تو در تو پر است از کتاب‌های دست دوم در انواع مختلف.

16- کتابفروشی چاسر هد- استرانفورد Chaucer Head Bookshop, Stratford-Upon-Avon


این کتابفروشی در شهر محل تولد شکسپیر واقع است و نزدیک به 12 هزار جلد کتاب دست دوم از هر ژانری دارد.

17- باغ کتاب آستلی- Warwickshire


این باغ کتاب ظاهرا بزرگترین کتابفروشی دست دوم در میلندز است. صاحبان با ذوق این کتابفروشی بخشی از مزرعه خود را به فروش کتاب اختصاص داده‌اند و در عین حال محصولات تازه خود را هم می فروشند. کتاب‌های این فروشگاه بسیار ارزان هستند و بخش قابل ملاحظه‌ای از آن را هم کتاب کودکان تشکیل می‌دهد.

18-کتاب ادی من Addyman Books, Hay-On-Wye


این کتابفروشی تنها یکی از 12 کتابفروشی دست دوم در روستای کوچک «هی آن وی» است. مردم کتاب‌خوان این روستا هر سال پذیرای یک جشنواره ادبی در ماه‌های مه و ژوئن در روستای خود هستند و به روستای خود به عنوان شهر ملی کتاب ولز افتخار می‌کنند.

19- کتاب‌های آکسفم- مکان‌های مختلف Oxfam Books

این کتابفروشی‌های دست دوم در واقع فروشگاه‌های زنجیره‌ای با بیش از 150 شعبه در سراسر کشور انگلستان هستند. سهامداران آن تغییر می‌کنند و منافع خرید و فروش کتاب‌های دست دوم به خیریه‌ها اهدا می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس