کد خبر 435877
تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۶

معاون سیاسی وزیر کشور از سقوط نرخ بیکاری از 12.5 به 10 درصد خبر داد و گفت: نرخ تورم در دولت یازدهم، 31 درصد کاهش یافته است.

به گزارش مشرق، محمدحسین مقیمی سه‌شنبه شب در آیین معارفه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان اظهار کرد: تورم موجود در جامعه در ابتدای کار دولت یازدهم، 44 درصد بود که امروز به 13 درصد رسیده است، همچنین نرخ بیکاری از 12.5 به 10 درصد کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: این آمارها از شاخص‌های اصلی هر کشور است و امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، این ارقام بیش از وضع فعلی بهبود پیدا کنند.

معاون سیاسی وزیر کشور تصریح کرد: دولت با به وجود آوردن انسجام و استفاده از سرمایه‌های مردمی، بخش‌های خصوصی و بازارهای خارجی که از زیرساخت‌های اقتصاد مقاومتی هستند، رشد اقتصادی را افزایش می‌دهد.

مقیمی با تأکید بر اینکه گروه اقتصادی دولت بسیار فعال عمل کرده است، افزود: با تلاش تمام اعضا، دولت توانسته است تورم را کنترل کند؛ افرادی که به اقتصاد کشور اهمیت می‌دهند، از کم شدن وابستگی اقتصاد ایران به درآمدهای نفتی یاد می‌کنند و در دولت تدبیر و امید، وابستگی به نفت به حداقل رسیده است.

معاون سیاسی وزیر کشور در ادامه بیان کرد: پوشش بیمه در کشور به صد درصد نزدیک شده است؛ دولت تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا از مرزها دفاع کند؛ همچنین دولت همه تحرکات را در داخل و خارج کشور زیر نظر گرفته و امروز شاهد این هستیم که امنیت کامل هم در مرزها و هم در داخل کشور به وجود آمده است.

مقیمی تصریح کرد: هم‌اکنون فشار زیادی بر دوش دولت بوده و دولت متعهد به انجام قول‌هایش است و  قصد ایجاد زندگی عادی برای مردم ندارد، بلکه باید عقب‌ماندگی سال‌های گذشته را جبران کند و شاخص‌ها را در سطحی ارتقا دهد تا به برنامه پنجم توسعه برسد.

وی ادامه داد: هشت درصد برنامه سالانه توسعه باید توسط دولت انجام شود و برنامه‌ریزی‌ها باید به نتیجه برسد؛ همچنین دولت باید به اهداف سند توسعه برسد و مدیریت نقش بسیار مهمی در این زمینه دارد.

معاون سیاسی وزیر کشور افزود: در برخی از شاخص‌ها از برنامه عقب هستیم و باید در کار ازخودگذشتگی نشان دهیم و با برنامه‌های دولت هماهنگ شویم؛ چشم امید مردم این است که دولت مشکلات را برطرف کند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ناشناس ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    0 0
    آره هر روز هزار تا آمار بده وقتی وضع مردم هیچ تغییری نمیکنه تازه همه چی هی بدتر میشه اصلا تورم -400 !
  • ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    0 0
    از این آقا بپرسی 31 درصد از چقدر میگه: هااا؟
  • ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    0 0
    قربونش برم قربونش برم...چه امار قشنگی میدن عزیزان دولتی
  • سروش ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    0 0
    سعود تورم به سمت صدردرصد کاهش یافته یعنی الآن سی درصده و ماهای اینده تا به صد در صد برسه این فاصله تا صد کاهش خواهد داشت. اگر کاهش داشته دلیل این همه افزایش قیمت چیه؟
  • ریاضی دان ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    0 0
    چطور حساب کردی قربان که تورم شد 31درصد!!!؟فقط دوقلم میوه و لبنیات 60 و120 درصد افزایش داشته!!!!باز میفرمایید تورم 31درصد است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس