معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: آمادگی داریم برای تولیدات دانش بنیان هوایی که برای مرتبه اول صورت می پذیرد خطر تولید را بپذیریم.

به گزارش مشرق، سورنا ستاری در نشست هم اندیشی راه کارهای توسعه صنعت حمل و نقل هوایی با رویکرد استفاده از توان داخلی صنعت هوایی افزود: اگر چه در رویه کاری ما کمک بلاعوض وجود ندارد اما حاضریم برای حدود سه نمونه تولید محصول هوایی که برای نخستین بار صورت می گیرد وام در اختیار قرار دهیم اما اگر این نمونه ها بتواند تأییدیه فنی را دریافت کند هزینه را به صورت بلاعوض تقبل کنیم.

سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه دانش بنیان

وی با بیان اینکه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تلاش می کند تا در همه حوزه ها، سرمایه گذاری ها را به بخش خصوصی که در حوزه دانش بنیان فعالیت می کند اختصاص دهد، اضافه کرد: شرکتهای دانش بنیان می تواند از تسهیلاتی مانند معافیت گمرکی و  وام های کم بهره صندوق نو آوری از 300 تا یک میلیون تومان،  همچنین تسهیلات لیزینگ 8 درصد استفاده کنند ضمن اینکه اگر افراد فعال در شرکتهای دانش بنیان درآن مجموعه نقش موثر داشته باشند می توانند از معافیت سربازی استفاده کنند.

ستاری گفت: آمادگی داریم در حوزه قطعه سازی و همچنین  نگهداری و خدمات فرودگاهی کمک های لازم را به صنعت حمل و نقل هوایی ارائه کنیم ضمن اینکه هوانوردی عمومی از اولویت های ماست و هر چه بخش خصوصی وارد این صنعت شود حمایت می کنیم.

بکارگیری پهپادها برای مهار آتش سوزی جنگل ها

وی با اشاره به اینکه ریزش فناوری از بخش دفاعی به بخش غیر نظامی بسیار مهم است گفت: اخیرا بکارگیری پهپادها را در حوزه غیر نظامی آغاز کردیم و تسهیلاتی را فراهم کردیم تا این پرنده ها برای کمک به مهار آتش سوزی جنگل ها و نیز دیده بانی به کار گرفته شود.

معاون علمی رئیس جمهور با بیان اینکه در سالهای اخیر اتفافات خوبی در صنعت کشور زیر بار تحریم افتاده است، گفت: در حوزه تعمیر هواپیماهای تجاری  و مسافری خودکفا هستیم، همچنین شرکت هایی داریم که در اوج تحریم ها توانستند تجهیزاتی مانند توربین های 25 مگاواتی را برای صنعت تولید کنند و با دانش و علمی که دارند می توانند توربین های 15مگاواتی را برای صنعت هوایی بدون وابستگی به خارج تولید کنند.

ستاری افزود: نباید فکر کنیم اگر تحریم ها برداشته شود همه چیز از فردا دگرگون و واردات آزاد می شود بلکه باید این را بدانیم به زودی اتفاق خاصی نخواهد افتاد از این رو باید تصمیم بگیریم که در بحث هوایی ، کارخانه را وارد کنیم تا اینکه صاحب صنعت هوایی شویم.

وی با بیان اینکه کشور ما هزینه های زیادی را برای صنعت هوایی و هواپیمایی داده است گفت: باید به پیشرفت این صنعت در کشور پایبند باشیم و افق آینده خود را در این باره مشخص کنیم .

ستاری شبکه سازی را از کارهای مهم در صنعت هوایی دانست و گفت:‌ در این صنعت همه فعالان باید از کار هم خبر داشته باشند البته اطلاع دارم در بخش هایی از این صنعت مانند قطعات پیچیده   اویونیک(avionic) توانمندی ساخت داخل وجود دارد.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • افشین تهران ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    0 0
    توربین 15مگاواتی برای صنعت هوانوردی چه کابردی داره؟؟؟اگه کسی میدونه لطفا شرح بده.؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس