کد خبر 421259
تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۹

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: ما آمادگی همکاری در حوزه‌‌های مرز دانش و تجاری‌سازی با سازمان صنایع دریایی و نیروی دریایی سپاه را داریم. ما باید سعی کنیم دانشی که 25-20 سال روی آن زحمت کشیده شده به راحتی از دست ندهیم.

به گزارش مشرق، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در چهارمین همایش ملی شناورهای تندرو که صبح امروز برگزار شد، با اشاره به رفتن نخبگان از کشور گفت:‌ وقتی با اقتصاد نفتی جلو می رویم کار و اکوسیستمی برای فعالیت نخبگان وجود ندارد و به همین دلیل آنها از کشور  می‌روند.

وی افزود: در معاونت علمی از نخبگان خصوصا در قالب شرکت‌های خصوصی حمایت می‌کنیم و سعی داریم پروژه‌های مهم را هم از بخش خصوصی بخواهیم زیرا در بخش دولتی نوآوری کار سختی است، همانطور که در دنیا هم جنگنده‌ها شناورهای سنگین و پروژه‌های مهم را بخش خصوصی طراحی می‌کند.

ستاری ادامه داد: برای ایجاد مکانیزمی جهت ریزش دانش دفاعی به صنعت تجاری آمادگی داریم. دولت‌ها باید در حوزه مرز دانش خرج کنند. حوزه‌هایی که به بحث اقتدار ملی ارتباط دارد. این وظیفه دولت‌هاست اما اصولا روی پروژه‌هایی هزینه می‌کنیم که تجاری است.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به جایگاه علم و دانش گفت: چرا در حوزه انرژی هسته‌ای اینقدر به ما گیر می‌دهند؟ خب ما می‌توانستیم نیروگاه‌ها را بخریم و آنها هم به ما می‌دادند اما مهم این است که ما به دانش ساخت آن رسیده‌ایم، موضوعی که قیمت ندارد.

وی افزود: در حال حاضر دانشگاه ملک عبدالله عربستان سالی 7.5 میلیارد دلار بودجه دارد و ساختمان‌‌های آنچنانی و تجهیزات تهیه می‌کند اما به هدف‌هایی که می‌خواهند نرسیده‌اند. آنها 700 میلیارد دلار هم خرج کنند، به دانشگاه صنعتی شریف ما نمی‌رسند زیرا روح تولید علم، پژوهش است و پژوهش مرز و فکر انسان است.

ستاری با بیان اینکه باید به دانش ساخت شناورهای تندرو افتخار کنیم، گفت: ما آمادگی همکاری در حوزه‌‌های مرز دانش و تجاری‌سازی با سازمان صنایع دریایی و نیروی دریایی سپاه را داریم. ما باید سعی کنیم دانشی که 25-20 سال روی آن زحمت کشیده شده به راحتی از دست ندهیم.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علیا ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    0 0
    امیدوارم هرگونه همکاری ای که قراره صورت بگیره در جهت ارتقای دانش و فناوری در سطح ملی اقتصادی و نظامی باشه و موجب اقتدار نظامی و اقتصادی ایران بشه.
  • مگابیز ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
    0 0
    این آقای سورنا ستاری انسان شریفی است در این دولت
  • ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    0 0
    اشتباه منفی دادم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس