وزیر اطلاعات با بیان اینکه تعیین صلاحیت نامزدهای انتخاباتی در اختیار یک شورا در این خصوص قرار داده می شود، گفت: این وزارت در این زمینه مسامحه ای با افراد ندارد تا مسئولیت به دست نااهلان نیفتد.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی در یکصد و شصت و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران به بیان اقدامات و وظایف وزارتخانه متبوعش پرداخت.

وی اظهار داشت: اگر بخواهیم رویکردهای این وزارتخانه را دسته بندی کنیم می توانیم به مواردی از قبیل مسائل داخلی ، خارجی، مبارزه با تروریسم و مبارزه تهدیدات خارجی اشاره کنیم.

وزیر اطلاعات ادامه داد: در زمینه مسائل داخلی باید گفت کار این وزارتخانه ایجاد امنیت همراه با آرامش و شادابی و سرور است؛ نگاه اسلام نیز بر همین مبنا استوار می باشد؛ از این رو ، امنیتی که برای آحاد جامعه و برای مردم باید به بار بیاید باید همراه با شادابی و نشاط و نشاندن لبخند رضایت بر لبان آنان باشد که اگر غیر از این انجام گیرد امنیت برکات خود را نشان نمی دهد.

علوی خاطر نشان کرد: ایجاد امنیت توام با شادی و نشاط شرایط را برای نوآوری، ابداع، رشد و ترقی فراهم می کند؛ بدین ترتیب یکی از رویکردهای وزارت اطلاعات ایجاد امنیت در سایه آرامش برای مردم است؛ هدف ما هم در ارتباط با توده های مردم ایجاد امنیت همراه با شادابی و نشاط است.

وی در ادامه به موضوع صیانت از مدیران و مسئولان اشاره کرد و افزود: یکی دیگر از وظایف وزارت اطلاعات صیانت از مسئولان و مدیرانی است که امور جامعه را سامان می بخشند؛ همگان می دانیم پیرامون اشخاص سخنان زیادی گفته می شود و مسئولیت وزارت اطلاعات این است که صحت و سقم این گفته ها را مشخص کند.

وزیر اطلاعات اظهار داشت:هر جا که مجالی برای خدمتگزاری باشد احتمال لغزش نیز وجود دارد و سیاست وزارت اطلاعات هم این است که دست این افراد را قبل از آنکه به زمین بخورند بگیرد چرا که یک مدیر و آبروی او ، سرمایه یک جامعه است.

علوی اضافه کرد: این در شرایطی است که در دین مبین اسلام دفاع از آبروی مومن بسیار مورد تاکید قرار گرفته و پاداشی بس عظیم برای آن در نظر گرفته شده است؛ وزارت اطلاعات حفظ آبروی انسان ها به صورت عمومی و نیز مدیران جامعه به عنوان خواص را برای خود یک وظیفه می داند.

وی تصریح کرد: این وزارتخانه به هیچ عنوان به خود اجازه ورود به مسائل شخصی افراد را نمی دهد؛ وزارت اطلاعات به صرف یک گزارش قضاوت نمی کند و تنها زمانی می توانیم قضاوت کنیم که حجت شرعی داشته باشیم.

وزیر اطلاعات در ادامه به موضوع تعیین صلاحیت های نامزدهای انتخاباتی اشاره کرد و اظهار داشت: دستگاه وزارت اطلاعات وابسته به هیچ جریان سیاسی نیست بلکه تنها یک نهاد حاکمیتی و در اختیار کلیت نظام است؛ بنابراین اساس کار خود را در تعیین صلاحیت های نامزدهای انتخاباتی در اختیار یک شورای تعیین صلاحیت قرار داده ایم.

علوی خاطر نشان کرد: تعیین صلاحیت یک تیغ دو دم است چرا که از یک طرف منفعت عمومی و از جهت دیگر موضوع حیثیت و جایگاه افراد در آن مطرح است.

وی اضافه کرد: بنابراین وزارت اطلاعات نه مسامحه ای در این زمینه با افراد دارد تا مبادا مسئولیت به دست نا اهلان بیافتد و نه اینکه آبروی افراد را به خطر می اندازد.

وزیر اطلاعات همچنین خاطر نشان کرد: وزارت اطلاعات کارنامه پر باری دارد که در سایه مجاهدت خاموش و اقدامات ناملموس و تحسین برانگیز کارگزاران آن به دست آمده است؛ بی شک امنیت و آرامش امروز کشور ما در این منطقه آشوب زده حاصل همین مجاهدت های خاموش است.

وی اظهار داشت: همه می دانیم اینگونه نیست که کسی نخواهد به امنیت ایران دست درازی کند اما قدرت و اقتدار و امنیت جمهوری اسلامی در سایه همین مجاهدت خاموش است که اجازه چنین دست درازی هایی نمی دهد.

علوی اضافه کرد: مادامی که وحدت و انسجام ملی در کشور وجود داشته باشند هیچ گزندی از تهدیدات دشمن به ما نخواهد رسید.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: تهدید جدی زمانی است که وحدت و انسجام ملی آسیب ببیند؛ هر جا که تفرقه و تعارضات شعله ور شود از همان جا لانه دشمن شکل می گیرد؛ مادامی که جریان های سیاسی با حفظ وحدت ملی حواشی امنیتی نداشته باشند و نیز عناصر مذهبی به مقدسات دیگران توهین نکنند هیچ آسیبی نخواهیم دید؛ اگر اختلافات درونی وجود داشته باشد دشمن ضعیف هم می تواند به ما ضربه بزند.

علوی افزود: وقتی همه اقشار، اقوام و مذاهب به عنوان شهروندان احساس آرامش کنند ، وقتی علمای اهل سنت شرکت در راهپیمایی 22 بهمن را یک وظیفه شرعی می دانند یعنی به نقطه ای رسیده ایم که انسجام ملی شکل گرفته و باید توان خود را در تحکیم آن به کار بندیم.

وی همچنین از اقدامات فرهنگی این وزارتخانه سخن به میان آورد و گفت: در راستای ارتقای سطح آگاهی آحاد جامعه فعالیت های فرهنگی وسیعی ترتیب داده ایم که ساخت فیلم و سریال از این قبیل است ؛همچنین استفاده از ظرفیت های هنری برای آگاهی های جامعه نیز در این راستا بوده است.

وزیر اطلاعات با اشاره به اهمیت این وزارتخانه برای امنیت اقتصادی نیز گفت: اقدامات بخش امنیت اقتصادی یکی دیگر از رویکردهای وزارت اطلاعات است چرا که ما معتقدیم علاوه بر مبارزه با مفاسد اقتصادی باید امنیت اقتصادی را نیز ایجاد کرد. وزارت اطلاعات مدافع جدی سرمایه گذاری و تولید ملی است.

علوی در بخش دیگر سخنان خود که پاسخگوی سوالات و نقطه نظرات اعضای شورا بود، اظهار داشت: وزارت اطلاعات یک سری وظایف ذاتی دارد و پرداختن به مسائل جانبی ما را از عمل به وظایف ذاتی باز می دارد.

وی ادامه داد: مسائل و موضوعات مختلف بالطبع متولیان خاص خود را دارند و نباید هر امری را امنیتی کنیم؛ این در حالی است که وزارت اطلاعات تنها وظیفه اطلاع رسانی به حوزه عمل مربوطه را دارد.

وزیر اطلاعات با اشاره به موضوع بوستان یاس و آزاد سازی آن اظهار داشت: قبل از فرمایش مقام معظم رهبری ، وزارت اطلاعات بخشی از این زمین ها را به منابع طبیعی واگذار کرده بود و همین که ایشان فرمودند که باقی این اراضی نیز واگذار شود، فورا این اقدام را انجام دادیم چرا که به این امر معتقدیم که در سازمان فکری حکومت اسلامی مشروعیت هر تصرفی با امام مسلمین یا ولی فقیه می باشد؛ پس وقتی ایشان (مقام معظم رهبری) در تصرف مکانی ولو در اختیار یک سازمان حکومتی باشد، ناراضی باشند حتی نماز خواندن در آن مکان نیز اشکال دارد.

وزیر اطلاعات همچنین از حضور کارشناسان این وزارتخانه در جلسات کارشناسی شورای اسلامی شهر تهران استقبال کرد و گفت: کارشناسان وزارتخانه، اطلاعات خوبی دارند که می تواند به حل مشکلات و معظلات شهری بیانجامد؛ از این رو، آمادگی خود را برای این مهم اعلام می کنیم.

علوی همچنین با اشاره به موضوع زمین خواری گفت : وزارت اطلاعات در مبارزه با زمین خواری و تصرف منابع طبیعی اقدامات وسیعی انجام داده همچنان که چندین میلیون هکتار از زمین های منابع طبیعی که تصرف عدوانی شده بود را شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی کرده ایم.

پس از سخنان مقدماتی وزیر اطلاعات، 19 نفر از اعضا سوالات و اظهار نظرهای خود را بیان داشتند و وزیر اطلاعات نیز به آنها پاسخ داد.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • افشین تهران ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    0 0
    اصحاب فتنه و اطرافیان انها لیاقت حضور ندارند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس