اما این نماینده مجلس این بار از یک زمین خواری دیگر پرده برداشته که حکایت از تصرف چندین هکتار زمین از اراضی منابع طبیعی کشور در اطراف تهران و استان البرز دارد. این نماینده بر این باور است که عده ای در وزارت کشور، با راه اندازی تعاونی های مسکن، این کار را کرده و در حال خرید و فروش این املاک با قیمت های بسیار بالا هستند.

به گزارش مشرق، وزارت کشور چندین هکتار از اراضی اطرف تهران را بلعید! چند روز پیش، یکی از نمایندگان عضو ستاد مبارزه با فساد اقتصادی، از یک زمین خواری بزرگ در اطراف گردنه حیران پرده برداشت.

به گزارش «تابناک»، این نماینده با ابراز تأسف به ادامه یافتن برخی زمین‌خواری‌ها گفت: در پرونده پیش روی ستاد، نام برخی از نمایندگان قبلی و همچنین مقامات ارشد دولتی دیده می‌شود که این جای تأسف دارد. در زمین‌خواری گردنه حیران در ابتدا اراضی ملی تصرف و سپس ساخت و سازهای میلیاردی در آن انجام شده است.

یوسفیان‌ملا با ابراز تأسف از اینکه برخی، مقامات مناطق خوش آب و هوای کشور را شناسایی کرده و برای تصرف آنها اقدام می‌کنند، اظهار داشت: در دوره‌هایی، نگاه‌ها به کلاردشت بود؛ اما امروز گویا همه به سمت گردنه حیران می‌روند!

اما این نماینده مجلس این بار از یک زمین خواری دیگر پرده برداشته که حکایت از تصرف چندین هکتار زمین از اراضی منابع طبیعی کشور در اطراف تهران و استان البرز دارد. این نماینده بر این باور است که عده ای در وزارت کشور، با راه اندازی تعاونی های مسکن، این کار را کرده و در حال خرید و فروش این املاک با قیمت های بسیار بالا هستند.

عزت الله یوسفیان ملا درباره این موضوع در گفت و گوی خود با تابناک خاطرنشان کرد: برخی در وزارت کشور با تشکیل یک تعاونی در استان البرز و دماوند و به این بهانه که نیاز کارمندان وزارت کشور را برآورده می کنند، چندین هکتار از زمین های کرج و دماوند را تصاحب کرده اند؛ اما این تنها شکل ظاهری ماجراست؛ این افراد با نام تعاونی برای خود بنگاه اقتصادی باز کرده و در حال خرید و فروش این زمین ها هستند.

این نماینده مجلس همچنین افزود: ماهیت تعاونی این است که کمکی به کارمندان یک ارگان یا یک شرکت بکنند، ولی این افراد با این نام در حال خرید و فروش املاک هستند و رسما بنگاه معاملات ملکی در این استان راه اندازی کرده اند، و باعث پدید آمدن اتفاقات عجیب و غریبی در این منطقه شده اند.

این عضو ستاد مبارزه با فساد اقتصادی گفت: این زمین ها با کمک افراد با نفوذ در وزارت کشور از منابع طبیعی گرفته شده است، ولی نیازی به این زمین ها نداشتند و از ابتدا معلوم بود این زمین ها برای بورس بازی و از بین بردن توازن بازار در اختیار گرفته شده است.

وی گفت: اما پرسش این است که چرا استاندار تهران هیچ اقدامی در این باره نمی کند. هم اکنون، صدای اعتراض مسئولان زمین شهری درآمده است و می گویند ما هر کجا رفته ایم و هر وقت خواسته ایم با اینها مقابله کنیم، کسی جلوی اینها را نگرفته و اعمال نفوذ کرده اند. کسی هم نیست که ما را در این راه کمک کند.

این نماینده درباره ابعاد این زمین نیز گفت: هزاران هکتار زمین گرفته شده که این زمین ها در دماوند، البرز و خیلی از جاهای دیگر تصرف شده اند؛ اما هم اکنون زمین های البرز و دماوند در رأس اینهاست و البته نماینده اراضی کشور در حال پیگیری این پرونده است؛ اما زمین به نام تعاونی ثبت شده، حال آنکه اساسا تعاونی وجود ندارد و موضوع فقط خرید و فروش زمین است.

این نماینده در پایان یادآور شد: در حال حاضر اقامه دعوا شده است، ولی انتظار بر این بود که استانداری با جدیت این کار را پیگیری می کرد. این موضوع دیگر مسأله سیل نیست که بگویند هواشناسی آمار غلط داده، بلکه موضوعی کاملا مشخص است و باید کمر همت ببندند تا موضوع حل شود و اموال به بیت المال بازگردد، اموال بیت المال نمی تواند وسیله ای برای سفته بازی برخی ها شود.
*تابناک

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    0 0
    در بخشهای دولتی چند نفر معدود ریشه دار در بخش ستادی یا در اداره کل یا سازمان مرکزی هستند و مسئولیت خاصی هم ندارند ولی ساکت اند و کارهای خاص میکنند و زد و بند مسکن و زمین را با سطح بالاتر هماهنگ میکنند. اتفاقا این افراد از درجه بالایی از تصوف و عرفان هم برخوردارند و معلوم نیست چگونه رشد کرده اند.
  • ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    0 0
    از بالا باید بگیرید بیایید تا پائین و همه را دستگیر کنید.
  • ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    0 0
    چرا عامل این کار را دستگیر نمیکنید و تصویرش را منتشر نمیکنین اگه راست میگین و تخلف کرده؟؟
  • ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    0 0
    سال پیش به مرکز سازمان رفته بودم و چند نفر پرسنل که مشخص بود با زد و بند وارد شده اند و انتقالی بوده اند و کار خاص و مراجعه هم ندارند و فقط تلفن را بر میدارند و میگویند حاجی در جلسه است و نیست و فردا می اید و از این جور چیزها فقط بحث خرید و فروش زمین و ویلا را در خارج استان تهران داشتند. اتفاقا مازنی و بابلی یا املی و گرگانی هم عمده این افراد اند و الان در بخشهای کلیدی و نظارتی عمده افراد مازنی به دلیل نامشخص خیلی زیاد شده اند.
  • م ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    0 0
    بهمن خیال باشی
  • ناشناس ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    0 0
    تورو خدا بیاین وضع گردنه حیران رو ببینید که به چه روزی انداختن همشون با باند بازی و لابی ساخت و سازهای میلیاردی انجام دادن دست تمام این افراد و نماینده مجلس این شهر تو یه کاسس چون بهش کم رسیده افشاگری کرده
  • رضا ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    0 0
    این هم از این
  • ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
    0 0
    جون اخر مجلسه نمايندها به طلاطم افتادن وهر كس ميخواه در كارنامه اش يه چيزي داشته باشه ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس