کد خبر 429140
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶

شهردار منطقه 20 جزئیات طرح ساماندهی حرم عبدالعظیم حسنی (ع) را تشریح کرد.

 به گزارش مشرق، منصور کتانباف شهردار منطقه 20، درباره سرانجام طرح ساماندهی حرم عبدالعظیم حسنی(ع) با بیان اینکه ساماندهی اراضی اطراف این حرم دو دهه است که در دستور کار شهرداری قرار دارد، گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی، شهرداری ملزم به ساماندهی اراضی اطراف حرم مطهر است.

وی با بیان اینکه شرکت عمران ری برای ساماندهی اراضی اطراف حرم توسط سهامدارانی از وزارت راه، شهرداری و مسئولان آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در دهه 70 این شرکت را تاسیس کردند، گفت: از آن زمان مسئولان این شرکت تملک زمین‌های اطراف حرم را در دستور کار قرار دادند.

شهردارمنطقه20 با بیان اینکه در گذشته متاسفانه دسته‌بندی در راستای خرید املاک صورت نگرفته بود، گفت: سرانجام سال گذشته زون‌بندی‌هایی صورت گرفت و مسئولان شهرداری منطقه 20 بر اساس اولویت‌ها اقدام به خرید منازل می‌کنند.

کتانباف با بیان اینکه سال گذشته یکصد میلیارد تومان برای ساماندهی اراضی اطراف حرم و تملک منازل در نظر گرفته شد، ادامه داد: امسال خرید پهنه جنوب و جنوب شرق حرم در دستور کار قرار دارد.

وی تصریح کرد: 500 پلاک در جنوب و جنوب شرق حرم باقی مانده است و اگر اعتبارات واریز شود می‌توان نسبت به خرید این اراضی اقدام کرد.

وی با بیان اینکه بر اساس بررسی‌های صورت گرفته برای تملک مابقی اراضی باید 600 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شود، گفت: در صورت تامین اعتبارات ظرف سه سال می‌توانیم پروژه ساماندهی اراضی اطراف حرم عبدالعظیم حسنی را نهایی کنیم.

شهردار منطقه 20 با بیان اینکه در منطقه نفرآباد و هاشم‌آباد شهرری مشکلاتی در خصوص تملک منازل وجود دارد، افزود: در این مدت تنها سه پلاک به دلیل عدم فروش زمین‌های خود به کمیسیون ماده 9 معرفی شدند.

کتانباف در پاسخ به برخی از انتقادات مبنی بر نامناسب بودن قیمت‌های خرید از سوی شهرداری با رد این موضوع، گفت: قیمت‌ها بر اساس مبنای کارشناسی انتخاب شده است و ما در حال حاضر متری 4 میلیون تومان این اراضی اطراف حرم را خریداری می‌کنیم و شما نمی‌توانید در کل شهرری منازلی نوساز را با متری بیش از چهار میلیون تومان خریداری کنید.

وی با بیان اینکه برخی کارشناسان برای برخی از زمین و منازل اطراف حرم قیمت کارشناسی چهار میلیون و 100 هزار تومان نیز در نظر گرفته‌اند، تصریح کرد: با این حال به صورت میانگین هر متر زمین در اطراف حرم متری چهار میلیون تومان خریداری می‌شود.

شهردار منطقه 20 در مورد برنامه شهرداری برای اراضی ساماندهی شده اطراف حرم نیز افزود: 4000 متر پارکینگ در دو سمت حرم عبدالعظیم حسنی (ع) ایجاد خواهد شد و مابقی فضاهای موجود نیز به پیاده‌راه و فضای سبز بدل خواهد شد.

کتانباف در خصوص پیشنهاد حفظ گذر حضرتی که در طرح ساماندهی تخریب خواهد شد، گفت: برخی مدعی هستند که عبدالعظیم حسنی از این گذر عبور می‌کرده است اما از لحاظ تاریخی این مساله اثبات نشده است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس