اولین خرید استقلال در لیگ پانزدهم طی شش دوره اخیر لیگ‌برتر با پیراهن صبا، سایپا، فجر و گسترش‌فولاد 161بازی انجام داده و 26گل زده، یعنی به طور میانگین هر 443 دقیقه یک گل.

عملکرد اولین خرید فصل استقلال +جدول
گروه ورزشی مشرق - جابر انصاری را باید اولین خرید رسمی پرویز مظلومی در استقلال دانست. هافبک- مهاجم گسترش‌فولاد که در لیگ چهاردهم 9گل طی 30بازی زد و توجه آبی‌ها را به خود جلب کرد.

این هافبک هجومی 28ساله اولین گل لیگ‌برتری‌اش را پنج سال و دو ماه و 22روز قبل به استقلال زده و حالا قصد دارد با آبی‌ها شرایط تازه‌ای را تجربه کند. برای آشنایی بیشتر با این بازیکن گزارش مشرق را تا انتها بخوانید:

6دقیقه زمان برای گشودن دروازه استقلال

جابر انصاری بعد از اینکه با شهرداری تبریز حضور در لیگ دسته اول را تجربه کرد از ابتدای لیگ نهم حرفه‌ای پای به سطح اول فوتبال ایران گذاشت.وی 19مرتبه وارد ترکیب اصلی صبا شد تا طی 1598دقیقه تلاش یک گل به ثمر برساند.

شاید جالب توجه باشد اگر بدانید که انصاری اولین گل خود در ادوار لیگ برتر را به استقلال زده است. جابر در ایستگاه سی‌ام لیگ نهم در شرایطی که استقلال به گل آرش برهانی تکیه کرده بود دروازه محمد محمدی را باز کرد(76) تا نتیجه بازی تا آن دقیقه به تساوی بینجامد.

اینکه کلمنتینو با پنالتی دقیقه93 خود شادی پیروزی را به اردوی صبایی‌ها برد یک نکته است و اینکه انصاری فقط شش دقیقه زمان برای گل زدن به استقلال می‌خواست، نکته‌ای دیگر.

این هافبک- مهاجم در دقیقه70 بازی وارد زمین شده بود که اولین گل لیگ‌برتری‌ خود را به ثبت رساند. از آن روز(یکشنبه 15فروردین89) دقیقا پنج سال و دو ماه و 22روز می‌گذرد.

عملکرد اولین خرید فصل استقلال +جدول

لیگ دهم و 2گل

به گزارش مشرق، انصاری لیگ دهم را با سایپا استارت زد. بازی در خط هافبک آن‌هم 2290دقیقه حاصل اعتماد کادر فنی خودروسازان به جابر بود. انصاری 33مرتبه برای سایپا به میدان آمد در حالی که 24بار وارد ترکیب اصلی شد. زدن دو گل به شهرداری تبریز و ملوان دو ویژگی خاص داشت. جابر گل اولش را در دقیقه73 دیدار با ملوان(هفته پنج) به ثمر رساند. گلی سه‌امتیازی که تساوی 2-2 طرفین را به پیروزی 3 بر 2 سایپا تبدیل کرد.

انصاری در ایستگاه27 لیگ دهم به شهرداری تبریز گل زد؛ تیمی که دو فصل پیش از آن- در لیگ یک- برای انصاری شرایط مطرح شدن را فراهم کرده بود.

ناکامی در سایپا و اولین 9گله لیگ‌برتری

جابر لیگ یازدهم را ناموفق به اتمام رساند. نرسیدن به بیشتر بازی‌های فصل سبب شد تا انصاری فقط 565دقیقه پیراهن سایپا را بپوشد و طی 13بازی گلی به ثمر نرساند.

هافبک- مهاجم اسبق صبا لیگ12 را به شیراز رفت تا برای فجر بازی کند. جابر 31بازی برای فجر انجام داد در شرایطی که 21مرتبه انتخاب اول کادر فنی در فاز هجومی بود. زدن 9گل طی 1995دقیقه نشان می‌داد که به طور متوسط باروت این بازیکن پرتحرک هر 221دقیقه منفجر شده است.

عملکرد اولین خرید فصل استقلال +جدول

انصاری هفته هشتم لیگ با هت‌تریک برابر داماش به جدول گلزنان لیگ12 وارد شد. جابر در شرایطی که تک‌گل حریف را علیرضا جهانبخش به ثمر رساند سه گل زد تا عامل اصلی اخراج هرندی سرمربی حریف پس از شش‌تایی شدن شود.

هافبک تازه‌وارد استقلال بعد از آن هت‌تریک به نفت‌آبادان (هفته 20)، ملوان (هفته 21)، صبا (هفته 22)، آلومینیوم هرمزگان (هفته 28) و پیکان (هفته 33) گل زد.

نکته قابل تامل درخشش جابر برابر تیم پرویز مظلومی بود. فجری‌ها در شرایطی شش گل به آلومینیوم زدند که سرمربی فعلی استقلال روی نیمکت حریف نشسته بود و البته انصاری‌ با گل‌های دقایق61 و 91 خود سهم عمده‌ای در شش‌تایی شدن پرویز سوبله‌چوبله داشت.

فقط یک گل 3امتیازی

انصاری نیمی از لیگ سیزدهم را برای فجر توپ زد و نیم دیگرش را برای گسترش‌فولاد. این هافبک تهاجمی طی 15بازی برای شیرازی‌ها پنج گل زده بود که مورد توجه گسترش قرار گرفت.

به این ترتیب فجر برای حل شدن گوشه‌ای از مشکلات خود جابر را به گسترش داد. در مقابل موتور گلزنی این بازیکن هم چندان خوب کار نکرد. انصاری برای گسترش 14مرتبه به میدان آمد اما فقط یک گل(هفته21) به داماش زد که البته سه‌امتیازی بود.

گل‌محمدی، اسکوچیچ و برانکو مغلوب جابر

خرید روز گذشته استقلال در لیگ چهاردهم دوباره 9گل زد، درست مثل لیگ دوازدهم.

جابر در لیگی که با قهرمانی سپاهان به پایان رسید چند نمایش بسیار درخشان از خود برجای گذاشت.

انصاری هفته نهم لیگ یک‌تنه ذوب‌آهن یحیی گل‌محمدی را مات کرد. این بازیکن در دقیقه سه بازی گل اول گسترش را وارد دروازه ذوب‌آهن کرد. انصاری در دقایق92 و 96 هم دو پاس گل به عادل سرشار و مهرداد بایرامی داد تا عامل اصلی پیروزی 3 بر 2 گسترش برابر ذوب‌آهن باشد.

عملکرد اولین خرید فصل استقلال +جدول

هافبک تازه‌وارد استقلال پس از آن با ضربات خود دروازه تراکتورسازی(هفته13) و راه‌آهن(هفته15) را تسخیر کرد. با این حال نمایش خیره‌کننده‌اش در ایستگاه 23 لیگ چیز دیگری بود. جابر در دقایق9 و 65 دیدار با فولاد دروازه علیرضا سلیمی را باز کرد تا هم گل‌ محمد قاضی(72) را بسوزاند و هم پررنگ‌ترین نقش را در ثبت شکست 3 بر یک تیم دراگان اسکوچیچ بازی کند.

انصاری برای اینکه به رکورد 9گل خود در لیگ12 برسد دروازه ملوان را هم(هفته25) گشود. البته نمایش آخر جابر نزد هواداران گسترش تبریز و این روزهای استقلال اهمیت دیگری داشت. جابر یک هفته مانده به اتمام لیگ با ضربات دقایق14 و 50 خود سوشا مکانی و پرسپولیس را مغلوب جسارت خود کرد تا هم سند بقای گسترش در لیگ برتر را با ثبت پیروزی 2 بر یک برابر تیم برانکو ایوانکوویچ امضا کند و هم بعد از حضور در استقلال خیلی زود محبوب هواداران آبی شود.

161بازی و 26گل

اولین خرید استقلال در لیگ پانزدهم طی شش دوره اخیر لیگ‌برتر با پیراهن صبا، سایپا، فجر و گسترش‌فولاد 161بازی انجام داده تا طی آنها 127مرتبه انتخاب اول کادر فنی تیم‌های یادشده برای حضور در فاز تهاجمی تیم‌های‌شان باشد. جابر در این مدت 11هزار و 535دقیقه تلاش کرد و 26گل زد. یعنی به طور میانگین هر 443دقیقه یک گل.

جدول عملکرد جابر انصاری خرید جدید استقلال در ادوار لیگ‌برتر

لیگ

تیم

تعداد بازی

حضور در ترکیب اصلی

مجموع دقایق بازی

گل زده

توضیح

نهم

صبا

25

19

1598

یک

6دقیقه بعد از ورودش به زمین دروازه استقلال را باز کرد

دهم

سایپا

33

24

2290

2

یک گل به تیم سابقش شهرداری تبریز زد و یک گل 3‌امتیازی به ملوان

یازدهم

سایپا

13

6

565

-

-

دوازدهم

فجر

31

21

1995

9

هفته28 مسابقات 2گل به آلومینیوم بندرعباس زد تا نقش پررنگی در 6تایی شدن تیم پرویز مظلومی داشته باشد

سیزدهم

فجر

15

15

1283

4

به سپاهان، داماش، استقلال صنعتی و مس در نیم‌فصل اول گل زد

سیزدهم

گسترش

‌فولاد

14

13

1156

1

هفته21 نیم‌فصل دوم به داماش گل 3امتیازی زد

چهاردهم

گسترش فولاد

30

29

2648

9

نیم‌فصل دوم 2گل به فولاد زد و 2گل به پرسپولیس

مجموع

161

127

11535

26


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • Mahmoud ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
    0 0
    خوبه یکی دیگه مثل همین میخوام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس