کد خبر 433486
تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰

خبرگزاری تسنیم: یک منبع آگاه دیپلماتیک امروز پنج شنبه تاکید کرد که وزیر خارجه فرانسه روز شنبه به مذاکرات هسته‌ای قدرت‌های جهانی با ایران در شهر وین خواهد پیوست.

 به گزارش مشرق، رویترز اعلام کرد: یک منبع آگاه در حالی از سفر لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه به وین خبر داده است که سفر وی برای پیوستن به مذاکرات هسته ای به این معناست که سایر وزرای خارجه کشورهای عضو 1+5 نیز برای گام نهایی مذاکرات، حضور خواهند یافت.

محمدجواد وزیر امور خارجه ایران نیز بامداد شنبه به معاونانش که در وین در حال مذاکره برای نگارش متن توافق جامع هستتند، خواهد پیوست.

از سوی دیگر «جان کربی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «جان کری، وزیر خارجه آمریکا روز جمعه 26 ژوئن به وین در اتریش خواهد رفت تا در مذاکرات هسته‌ای گروه 1+5 با ایران که با هماهنگی اتحادیه اروپا در حال انجام است، شرکت کند».

آمریکا و قدرت های جهانی در حال مذاکره با ایران برای دستیابی به توافق جامع هسته ای تا پایان ژوئن یعنی 9 تیرماه هستند. ایران و گروه 1+5، 2 آوریل (13 فروردین)، به چارچوب توافق اولیه‌ای دست یافتند که بر اساس آن برنامه هسته‌ای ایران محدود خواهد شد و به‌ازای آن تحریم‌های بین‌المللی علیه تهران لغو می‌شود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس