این تغییر بخشی از بازنگری سیاست‌های کاخ‌سفید برای مواجهه با موارد گروگان‌گیری است که پیش از این بارها مورد انتقاد قرار گرفته است.

به گزارش مشرق، به دستور اوباما از این پس خانواده گروگان‌های آمریکایی می‌توانند برای آزادی آن‌ها به گروگان‌گیرها باج بدهند.

باراک اوباما با استفاده از اختیارات رئیس جمهوری آمریکا دستور داده از این پس خانواده‌های گروگان‌های آمریکایی از سوی دولت برای معامله یا پرداخت باج به گروگانگیران به برخورد قانونی تهدید نخواهند شد.

بنابر گفته جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید، این تغییرات قرار است فردا (۲۴ ژوئن) رسما توسط اوباما اعلام شود.

به نوشته بی بی سی، این تغییر بخشی از بازنگری سیاست‌های کاخ‌سفید برای مواجهه با موارد گروگان‌گیری است که پیش از این بارها مورد انتقاد قرار گرفته است.

باراک اوباما بهار گذشته دستور تشکیل کارگروهی برای بازبینی و پیشنهاد تغییرات در این سیاست‌ها را صادر کرده بود.

آمریکا همچون بریتانیا، پرداخت باج و مذاکره با گروه‌هایی که از نظر کاخ سفید پیکارجو و تروریست شناخته می‌شوند را ممنوع کرده است و به خانواده‌های گروگان‌ها هم هشدار می‌دهد که اگر برای پرداخت باج و معامله با گروگان گیران اقدام کنند مورد پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

اما این قانون در چند سال اخیر بارها مورد نقد کارشناسان و اعضای خانواده گروگان‌های آمریکایی قرار گرفته و حتی در اجرای آن توسط ماموران دولتی و افسران اف.بی.آی هم "همسانی" مشاهده نشده است؛ به طوری که برخی از اعضای خانواده گروگان‌های آمریکایی گفته‌اند همزمان با منع شدن از مذاکره و پرداخت رشوه توسط برخی نهادهای دولتی، از سوی نهادهای دیگر دولت آمریکا جهت "تسهیل" در مذاکرات با گروگان‌گیران پیغام دریافت کرده‌اند.

 

منبع: جام نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
    0 0
    داعش پول کم اورد نگران شدند
  • ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
    0 0
    از طرف تمامی دزدان و گروگانگیران اوباما متشکریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس