رئیس جمهور آمریکا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که با توجه به آنکه برنامه اتمی کره شمالی همچنان تهدیدی فوق العاده برای منافع آمریکا به شمار می رود، وضعیت فوق العاده علیه پیونگ یانگ را تمدید کرده است.

به گزارش مشرق، اسپاتنیک نوشت: باراک اوباما با انتشار بیانیه ای ضمن تمدید وضعیت فوق العاده علیه کره شمالی، تاکید کرد: من وضعیت فوق العاده ملی مربوط به کره شمالی را یک سال دیگر تمدید می کنم. خطر ناشی از گسترش سلاح از سوی کره شمالی همچنان وجود دارد و این مساله تهدیدی فوق العاده برای امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد آمریکا به شمار می رود.

اوباما تصریح کرد: این بیانیه به آمریکا اجازه می دهد تا تحریم های اعمال شده علیه کره شمالی را به خاطر فعالیت های اتمی، نقض حقوق بشر و اقدامات نظامی که موجب بی ثباتی شبه جزیره کره شده و تاثیر منفی بر متحدان و شرکای تجاری آمریکا در منطقه داشته است، تمدید کند.

کره شمالی به خاطر برنامه های موشکی و هسته ای با تحریم های اقتصادی و سیاسی شورای امنیت سازمان ملل روبرو شده است.

کره شمالی در آوریل 2003 میلادی از پیمان منع گسترش تسلیحات هسته ای خارج شد و اقدام به توسعه ذخایر هسته ای خود نموده است.

پیونگ یانگ در سال 2005 میلادی خود را یک قدرت هسته ای اعلام کرد. در سال 2006 پیونگ یانگ نخستین آزمایش هسته ای خود را انجام داد و در سال های 2009 و 2013 میلادی نیز دو بار دیگر اقدام به انجام آزمایش هسته ای کرده است.

مذاکرات شش جانبه پس از آخرین دور در سال 2008 میلادی با شکست روبرو شد. کره شمالی مخالفت خود را با بازرسی هایی که هدف آن راستی آزمایی تعهدات پیونگ یانگ بود، اعلام کرد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس