کد خبر 432426
تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۴ - ۰۵:۱۱

به گفته محققان اعتدال در غذا خوردن موجب کاهش کلسترول، عمر طولانی، مبتلا نشدن به بیماری‌های قلبی و عروقی و دیابت می‌شود.

به گزاش مشرق، طبق مطالعات دانشمندان آمریکایی کم خوری موجب طول عمر می‌شود؛ آنها در یک مطالعات بسیار جدی نزدیک به ۲۵ سال تحقیقاتی بر روی میمون‌ها انجام دادند.

در این تحقیقات میمون‌ها به دو گروه تقسیم شدند: گروه اول به طور معمول غذا می‌خوردند و گروه دوم مجبور به رعایت رژیم غذایی بودند و ۳۰ درصد کالری کمتر از گروه اول مصرف می کردند.

نتایج این تحقیقات و آزمایشات نشان داد گروه دوم نسبت به گروه اول بیشتر عمر کردند؛ در عوض میمون‌هایی که به طور معمول غذا می‌خوردند خطر مرگ و میر و بیماری‌های قلبی و عروقی در آنها سه برابر بود.

به گفته «روزالین آندرسون» سرپرست تیم مطالعه، «مزایای محدود کردن کالری با کنترل متابولیک مرتبط است و موجب سوخت و ساز بدن در سنین بالا می‌شود؛ در کنترل انرژی و توانایی سلول‌ها و ارگانیسم برای پاسخ به تغییرات زیست محیطی در دوران پیری اثر می‌گذارد حتی در نقاط مختلف بدن تأثیرگذار است مثلاً موجب کاهش سطح رادیکال‌های آزاد و کاهش استرس می‌شود.»

موسسه ملی سالمندان بالتیمور مطالعاتی مشابه روی ۱۲۰ حیوان انجام داد که نتایج مرگ و میر و بیماری و سلامت در حیواناتی که به طور معمول غذا می‌خورند نسبت به حیواناتی که رژیم غذایی داشتند، متفاوت بود؛ حیواناتی که دارای رژیم غذایی بودند دیرتر مبتلا به سرطان و بیماری‌های قلبی و عروقی و دیابت می‌شدند یا اصلا مبتلا نمی‌شدند. در واقع رژیم غذایی در سنین بالا اثر مثبتی روی سوخت و ساز بدن آنان داشت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس