روزنامه شرق دنباله سازی فصلی برای سریال های تلویزیونی را تقبیح و نکوهیده جلوه داده است و اشاره مستقیم گزارش به دنباله پایتخت و ستایش است .

گروه فرهنگی مشرق - امروز دو شنبه 1 تیر مطالب متنوعی در صفحات فرهنگی روزنامه ها منتشر شده است که بعضی از آنها را مرور می کنیم:

روزنامه بانی فیلم

مکری فیلم آخرالزمانی می سازد/ محاکمه غیر مستقیم سریال پایتخت

بانی فیلم حضور ناصر ملک مطیعی در فیلم پولاد کیمیایی را به عنوان تیتر نخست خود برگزیده است . در صفحه دوم هم به گزارش فیلم های سفارشی پرداخته و نظراتی از   طهماسب صلح جو ، علیرضا امینی و مسعود ردایی که سالها در حوزه سینما فیلمی را تهیه نکرده ،منتشر کرده است .
عباس کیارستمی در صفحه دوم بانی فیلم گفته که هر دو سال یکبار فیلم می سازم. این اظهار نظر سبب آرامش خیال تهیه کنندگان بین المللی پخش کننده آثار کیارستمی شده است .
پوران درخشنده که در سالهای اخیر بعضی آثارش با توفیق همراه نبوده پس از کسب موفقیت با فیلم« هیس دخترها فریاد نمی زنند » اعلام کرده فیلم جدیدش در ادامه هیس خواهد بود.
اما جذابترین بخش بانی فیلم گزارشی است که در مورد توقف برنامه هفت منتشر کرده است . بانی فیلم در این گزارش  گفتگویی را با مدیر شبکه سوم سیما منتشر کرده است .غلامرضا میر حسینی نیز تلویحا اعلام کرده است نام گزینه های متعددی برای اجرای برنامه هفت مطرح شده که غیر از افرادی مثل فرزاد حسنی و اکبر نبوی ،اغلب آنان را حتی را نمی شناسم و نمی دانم منبع این اخبار چه کسانی هستند . فکر می کنم این اخبار در حد گمانه زنی یا شیطنت بوده اند و همه آنها را تکذیب می کنم . البته ما از مدتی پیش در پی ایجاد تغییراتی در برنامه هفت بودیم که از شبکه سه پخش می شود ،باید تفاوت مشهودی با تولیدات سایر شبکه ها داشته باشد و در کل مشخص باشد این برنامه متعلق به چه شبکه ای است .
وی ادامه می دهد «موضوع های مطرح شده در هفت نیز باید به رویکرد شبکه نزدیک شوند و ما باید تغییرات ساختاری در این برنامه ایجاد کنیم . برای رسیدن به جزئیات این مسئله هم اتاق فکری تشکیل شده و در حال بررسی است که امیدواریم پس از ماه رمضان به نتایج خوبی برسیم . این تغیرات در حد جزئی یا کلی خواهد بود .
گبرلو نیز در گفتگویی با تسنیم از روند حاشیه اخیر گله کرده است و گفته با روال تازه ای برنامه را از دوم مرداد آغاز می کند.

روزنامه هفت صبح 

مکری فیلم آخرالزمانی می سازد/ محاکمه غیر مستقیم سریال پایتخت

شهرام مکری فیلم آخرالزمانی می سازد
گلایه به همزمانی خندوانه،ماه عسل و عموپورنگ


برنامه هفت آنقدر برای روزنامه هفت صبح اهمیت دارد که برای چندمین بار در طول هفته اخیر به احتمال جدا شدن محمود گبرلو از این برنامه پرداخته است .
هفت صبح بازهم به گلایه همزمانی برنامه عمو پورنگ با خندوانه و ماه عسل می پردازد . هفت صبح ضمن معرفی نمایشنامه های روی صحنه خبر از تولید فیلم جدید شهرام مکری می دهد .

روزنامه ایران

مکری فیلم آخرالزمانی می سازد/ محاکمه غیر مستقیم سریال پایتخت

گفتگو با امیر تاجیک مدیر جدید شبکه مستند از مطالب این صفحه است و در صفحه موسیقی نیز با وحید تاج خواننده موسیقی سنتی گفتگویی منتشر شده است .

روزنامه شرق

مکری فیلم آخرالزمانی می سازد/ محاکمه غیر مستقیم سریال پایتخت


محاکمه غیر مستقیم سریال پایتخت

در موردی عجیب دنباله سازی فصلی برای سریال های تلویزیونی را تقبیح و نکوهیده جلوه داده است و اشاره مستقیم گزارش به دنباله پایتخت و ستایش است . در صورتیکه دنباله سازی در حوزه سریال سازی یکی از روش های متدوال در ساخت سریال فرنگی است . در صفحه دیگر شرق با تیتر طعنه آمیز  اکران آثار هسته ای عمار را ملایم و نرم مورد انتقاد قرار می دهد. در این گزارش به قلم سحر آزاد ،سعی می کند  همزمانی مذاکرات با اکران هسته فیلم های عمار را مواجه و تقابل فرهنگی جشنواره عمار با سیاست های خارجی دولت جلوه دهد .
روزنامه اعتماد
گزارش نخست فرهنگی خود را به موضوع کلیشه اکران فیلم های سینمایی از افطار تا سحر اختصاص داده است .

روزنامه کیهان

مکری فیلم آخرالزمانی می سازد/ محاکمه غیر مستقیم سریال پایتخت

کیهان در صفحه تصویر روز خود که به صورت هفتگی روزهای دوشنبه منتشر می شود  در مطلب نخست خود به مقایسه مواجهه سینمای آمریکا و سینمای ایران با سه مسئله استراتژیک می پردازد .تیتر خاص متن منتشره " فاصله هالیوود تا یک سینمای بی‌سود!" است .حسام آبنوس در مطلبی تحلیلی در مورد شیار 143 به بهانه پخش تلویزیونی به نگارش درآورده است.و در ادامه حسین کارگر روز مبادا را نقد کرده است و در ستونی دیگر مهدی امیدی تحلیلی بر فیلم سلما به نگارش درآورده است .

روزنامه وطن امروز 

مکری فیلم آخرالزمانی می سازد/ محاکمه غیر مستقیم سریال پایتخت


وطن امروز گزارشی از همکاری بنیاد سینمایی فارابی با مشارکت انجمن سینمای دفاع‌مقدس  برای تولید 9 فیلم در این حوزه را منتشر کرده است .

روزنامه جوان

مکری فیلم آخرالزمانی می سازد/ محاکمه غیر مستقیم سریال پایتخت


کهوری نژاد در نقش اوباما !

اخباری را از تولید فیلم فیلسوف های احمق منتشر کرده است و عکسی را از سیروس کهوری نژاد با گریم باراک اوبامایی منتشر کرده است .
جوان گزارش خوبی را در مورد تعطیل شدن برنامه رادیو هفت منتشر کرده و دلیل تعطیلی برنامه هفت را تعمیرات عنوان کرده است .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس