جشنواره فیلم عمار در ششمین دوره خود، توجه ویژه‌ای به جبهه جهانی مقاومت و مدافعان حرم دارد.

به گزارش مشرق، نادر طالب‌زاده دبیر ششمین جشنواره مردمی فیلم «عمار» روز جمعه در نشستی خبری، از پیشرفت بخش بین‌الملل این جشنواره خبر داد و گفت: 900 اثری که سال گذشته به دست ما رسید، امسال به سه هزار اثر افزایش پیدا کرده است.

در ادامه وحید جلیلی مسئول شورای سیاست‌گذاری جشنواره‌ فیلم عمار هم از توجه این جشنواره به جبهه جهانی مقاومت و مدافعان حرم خبر داد و گفت: امسال مهم‌ترین جلوه‌های جشنواره عمار بخش «جبهه جهانی مقاومت» و مخصوصا «مدافعین حرم» است. ما در این بخش‌ها خلاءها و کوتاهی‌های زیادی داشتیم که امروزه با توجه به شجاعت و خلوصی که فیلم‌سازان ما در به تصویر کشیدن واقعیت دارند، شاید توانسته باشند مسائلی را به ثبت برسانند که در هیچ رسانه‌ دیگری قابل رویت نباشد و فیلم‌هایی از عراق و افغانستان و... بسازند که بسیار بدیع و نفس‌گیر است. خوشبختانه یک جریان خوبی از مقاومت به راه افتاده است که در ایام جشنواره از آنها رونمایی خواهد شد.

وی افزود: در شرایطی که خیلی‌ها می‌توانستند برای کشورهای آفریقایی کاری انجام دهند و انجام نداده‌اند، جشنواره عمار در سال‌های اخیر فیلم‌هایی از جبهه مقاومت در آفریقا داشته است و حتی امسال هم در یکی از فیلم‌ها که در «کنیا» تولید شده است، حکایت یک پزشک متخصص ایرانی در سرزمینی خارج از ایران را نشان می‌دهد که مشغول خدمت به مردم است.

رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره‌ فیلم عمار، در ادامه به بی توجهی وزارت ارشاد به این جشنواره اشاره کرد و اظهار داشت: برخلاف مصوبه مجلس شورای اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، یک ریال هم به جشنواره عمار کمک نکرده است.

سید رسول منفرد دبیر اجرایی ششمین جشنواره عمار در توضیح آمار آثار رسیده به این جشنواره گفت: بعد از بیستم آذر ماه که مهلت ارسال آثار همه بخش‌های جشنواره به پایان رسید‌، مشاهده کردیم که 2155 اثر مجموعا در بخش‌های مختلف ثبت نام کردند که 140 اثر در بخش انیمیشن ‌، 30 اثر در بخش داستانی ‌، 220اثر در بخش نماهنگ‌، 400 اثر در بخش فیلمنامه ‌، 120 اثر در بخش تیزر تبلیغاتی و 620 اثر در بخش مستند ثبت‌نام کرده‌اند. همچنین در بخش «فیلم ما» که سومین دوره خود را تجربه می‌کند ما رشدی نزدیک به دو برابر را مشاهده کردیم.

دبیر اجرایی جشنواره در بخش دیگری از سخنانش گفت: امسال با همکاری ستاد نماز جمعه مشارکت جدی‌تری را در جشنواره آغاز کردیم و نتیجه آن اکران فیلم‌های جشنواره در 40 ستاد نماز جمعه خواهد بود که امسال در یازدهم و هجدهم دی ماه این اکران‌ها اتفاق خواهد افتاد.
منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس