رئیس کمیته فوتبال و فوتسال فراکسیون ورزش مجلس با تاکید بر لزوم واگذاری استقلال و پرسپولیس گفت که بعد از برگزاری چند مزایده می‌توان این باشگاهها را به داوطلبان خرید با قیمت توافقی واگذار کرد.

واگذاری سرخابی‌ها فقط از طریق مزایده یا بورسبه گزارش مشرق، سید شریف حسینی با اشاره به اظهارات اخیر وزیر اقتصاد مبنی بر این که واگذاری استقلال و پرسپولیس از طریق مزایده منتفی است اظهار کرد‌: روند قانونی این بوده که این دو باشگاه از طریق مزایده واگذار شوند. اصل واگذاری هم یا از طریق مزایده است و یا بورس و غیر از این ممکن نیست.

وی اضافه کرد:‌ وزیر اقتصاد مجری قانون است و نمی‌تواند قانون مصوب کند قانون بودجه تا پایان سال 93 تکلیف به واگذاری کرده که این کار با تاخیر انجام شده و حالا باید واگذاری اتفاق بیافتد، چرا که مجلس هم روی این مساله مصر است که قانون باید اجرا شود.

این نماینده مجلس با بیان این که نگه داشتن باشگاههای استقلال و پرسپولیس به عنوان تیم‌های دولتی به نفع دولت و فوتبال و تماشاگران نخواهد بود اضافه کرد: این واگذاری باید حتما انجام شود قانون هم اجازه می‌دهد مزایده‌ها انجام شود و بعد از چند مزایده هر کسی بیاید و اعلام کند که خریدار است می‌تواند به شکل توافقی قیمت گذاری شود این روال قانونی است که باید طی شود.

حسینی با انتقاد از عدم تایید اهلیت برخی خریداران سرخ آبی‌ها تاکید کرد: اگر به این شکل بخواهیم اهلیت‌ها را رد کنیم هیچ کس اهلیت ندارد. چطور وزارت ورزش از یک نفر برای یک تیم کمک مالی می‌گیرد و آن فرد تا آنجا اهلیت داشته ولی موقع واگذاری تیم اهلیت ندارد این ها رفتارهایی است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به مخالفت مجلس با واگذاری استقلال و پرسپولیس به دو خودرو ساز اظهار کرد: قرار نیست شبه دولتی‌ها را وارد کنیم، ما می‌خواهیم واگذاری به بخش خصوصی البته بخش خصوصی دارای اهلیت انجام شود و باید شرایط را به گونه‌ای فراهم کنیم که این باشگاهها از دولتی بودن خارج شوند، البته همین که ایران خودرو و سایپا از طرف خصوصی سازی رد شدند نشان می دهد که چارچوب‌ها درست طی می‌شود.

نماینده مردم اهواز در مجلس در پایان خاطر نشان کرد:‌ برای این که کار واگذاری سلیقه‌ای پیش نرود ما هماهنگی‌های لازم را انجام دادیم تا تعدادی از وزرا در جلسه حضور داشته باشند تا روند کار احیانا از سلیقه‌ای بودن خارج شود، همچنین امیدواریم شرایط واگذاری بر اساس چارچوب‌های قانونی دیگر پیش برود.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس