معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه دولت از ورزشکاران برای حضور در المپیک ریو حمایت می کند، گفت: ورزشکاران امید، نشاط و شادمانی را در جامعه گسترش می دهند.

به گزارش مشرق، اسحاق جهانگیری عصر امروز در مراسم تقدیر از ورزشکاران و مدال آوران کشتی و واترپلو با تبریک قهرمانی های این ورزشکاران خطاب به آنها گفت: شما کارهای بزرگی انجام می دهید، شاید قدر کار شما آنقدر که در بحث ورزش مطرح می شود، در مسایل دیگر دیده نمی شود.

وی افزود: نام آوران و قهرمانان در هر زمینه ای از دو جهت در جامعه افتخار آفرین هستند، یکی از نظر معنوی، چرا که هر انسانی در هر رشته ای که قهرمان می شود از نظر معنوی در طول عمر برای او یک افتخار است مانند یک دانشمند یک نویسنده و یک قهرمان ورزشی، این افتخار تا آخر عمر با او می ماند.

معاون اول رییس جمهوری یکی از محاسن ورزش را افزایش نشاط و شادمانی در جامعه عنوان کرد و افزود:  هر عاملی که موجب افزایش نشاط و رضایت مردم شود، در عمل امید را در میان مردم تسری می بخشد و  وقتی امید افزایش یابد جامعه به سمت توسعه حرکت می کند.

جهانگیری با آرزوی توفیقات بیشتر برای ورزشکاران در تمامی رشته ها عنوان کرد: از مردم می خواهیم در حق دولت و ملت در این ماه عزیز که در آن قرار داریم دعا کنند، چرا که با مسایل جدی روبه رو هستیم و نیاز به تدبیر و درایت داریم.

معاون اول رییس جمهور از امید به عنوان سرمایه ای بزرگ برای کشور  نام برد و افزود: در جامعه ای که به آینده امیدوار باشد اتحاد  و وابستگی  میان مردم بیشتر می شود.

وی گفت: یکی از سرمایه های دیگر، سرمایه های نمادین است؛ سرمایه نمادین آثار اقتصادی، سیاسی و اجتماعی برجای می گذارد به این معنی که اعتماد مردم به نظام و دولت بیشتر می شود و وقتی اعتماد بیشتر شود مردم به تصمیم گیری های دولتمردان اعتماد بیشتری پیدا  می کنند .

معاون اول رئیس جمهور آرامش اقتصادی که هم اکنون در کشور وجود دارد را مورد توجه قرار داد و گفت: دولت طی این مدت تصمیمات دقیقی در زمینه های  اقتصادی داشته و آرامش کنونی با یک امید در جامعه ایجاد شده است.

وی ادامه داد: مذاکرات هسته ای و مسایل اقتصادی به سمتی می رود که مردم احساس می کنند تیمی که هم اکنون موضوعات را پیگیری می کند برای حل این مسایل تلاش می کند . هر چند در بحث هسته ای هنوز اتفاق خاصی نیفتاده  اما در مجموع این مسایل سبب شده مردم مانند گذشته به سمت خرید ارز و کالا نروند و نگران آینده نباشند.

معاون اول رییس جمهور خطاب به ورزشکاران گفت: کسب مدال های خوش رنگ قهرمانی و به اهتزاز درآوردن پرچم جمهوری اسلامی ایران توسط شما ، علاوه براینکه  امید را  در جامعه تسری می بخشد، برای نسل جوان نیز رضایت و شادمانی را در پی دارد. بنابراین  هم دولت و هم مردم قدردان قهرمانان خود هستند.

وی با تاکید براین موضوع که دولت از  حضور ورزشکاران ایرانی درالمپیک 2016 ریو حمایت می کند،  گفت: به طور حتم وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون ها در این زمینه برنامه دارند و دولت در حد توان خود کمک خواهد کرد.

جهانگیری افزود: مطمئن باشید به لحاظ حمایت های مادی، مشکلی وجود نخواهد داشت زیرا کاری که شما انجام می دهید برای دولت پر ارزش است و منابع مورد نظر تامین خواهد شد.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: در شرایط فعلی از نظر بودجه در مضیقه هستیم و سال سختی را پیش رو داریم زیرا قیمت و فروش نفت نصف شده که این امر بر درآمد ما اثر دارد.

وی با تبریک موفقیت های تیم ملی والیبال گفت: ملی پوشان والیبال کشور با کار بزرگی که انجام دادند  دل ملت ایران را شاد کردند و من از آنها سپاسگزارم.

جهانگیری در حاشیه مراسم در جمع خبرنگاران درباره واگذاری استقلال و پرسپولیس گفت: باشگاه های ورزشی به خصوص دو باشگاه پرطرفدار پایتخت برای دولت مهم هستند اما باید مطمئن باشیم این باشگاه ها در دست کسانی قرار می گیرند که بیشتر به فکر منافع جوانان هستند تا منافع شخصی خودشان.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: خصوصی سازی وظیفه دولت است اما این مساله به این معنا نیست که دو باشگاه را به هر فردی واگذار کنیم.

وی تاکید کرد: تا زمانی که این دو باشگاه در اختیار دولت است، با وجود منابع محدود مالی، تلاش می کند به خوبی و مطابق انتظار هواداران آنها را اداره کند.
منبع: سایت وزارت ورزش و جوانان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس