کد خبر 432
تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۹

خانم ليويا لئو اگوستي سفير سوئيس در تهران که به عنوان حافظ منافع آمريکا در ايران نيز فعاليت مي کند در يک روستاي مرزي استان خراسان شمالي بازداشت شد.

به گزارش خبرنگار سياسي مشرق، خانم ليويا لئو اگوستي سفير سوئيس در تهران که به عنوان حافظ منافع آمريکا در ايران نيز فعاليت مي کند بدون اطلاع دستگاههاي ذيربط و به علل نامعلومي به همراه چند نفر به يکي از روستاهاي مرزي سفر کرده بود، 23 تير ماه جاري توسط نيروهاي مرزباني بازداشت شد.

نيروهاي مرزباني ايران سفير سوئيس و همراهانش را در روستاي کلانه زمانه نزديک روستاي خيرآباد بخش قوشخانه شهرستان شيروان در استان خراسان شمالي دستگير کردند.

چندي قبل نيز يک ديپلمات سوئيسي بنام "کمپف" به دليل ارتباط نامشروع با يک زن ايراني از سوي پليس ايران بازداشت شده بود. اين ديپلمات، رئيس بخش "منافع خارجي آمريکا در تهران" بود که بعد از اين ماجرا مجبور شد ايران را ترک کند و وزارت خارجه سوئيس نيز از ايران عذر خواهي کرد.

سفراي کشورهاي غربي خصوصا کشورهاي هم پيمان با آمريکا و انگليس در طول يک سال گذشته تحرکات متعدد خود در زمينه جاسوسي و پناه دادن به اغتشاشگران را افزايش داده و از روند عرفي و قانوني فعاليت هاي ديپلماتيک خارج شده بودند.

همزمان با اين اقدامات گزارش هاي متعددي از سفرهاي مشکوک برخي از سفرا و کارداران غربي به شهرهاي مختلف کشور در دست است که تعداد قابل توجهي از اين سفرها بدون هماهنگي وزارت امور خارجه و وزارت کشور انجام شده است.
آخرين خبرها حاکي از آزادي خانم سفير مي باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس