کد خبر 431930
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۲

این تیم دوست داشتنی، ورای همه افتخاراتی که کسب کرده و کسب می‌کند،‌ دست‌آوردی فوق العاده برای ملت ایران داشته است. دست‌آوردی که شاید تاریخ ورزش ایران را متحول کند.

به گزارش مشرق، سال‌های سال همه ما جملاتی تکراری و نخ نما می‌شنیدیم. «ایرانی جماعت از پس کار گروهی بر نمی‌آید.» یکی از معروف‌ترین‌هایش بود. حقیقتا مثال خاصی هم برای رد این مساله نداشتیم. در رقابت‌های ورزشی بزرگ، هیچ «تیم» موفقی نداشتیم. این جمله را بار ها و بار ها و به کرات در سال های گذشته شنیده اییم.چه از سوی اهالی فن و چه از سوی اهالی رسانه و ورزش. نقدی که همیشه به تیم های ورزشی ایران وارد بود و پر بیراه هم نبود.

«ایرانی جماعت، برنامه‌ریزی بلند مدت بلد نیست.» این هم یکی دیگر از جملاتی بود که مدام توی سر خودمان می‌زدیم. در حقیقت، این یکی هم مانند جمله قبلی، مثال  نقض خاصی نداشت. هیچ پروژه بلند مدتی را با موفقیت به سرانجام نرسانده بودیم. این جمله هم یادگار همه این سالهاست و به یک باور عمومی بدل شده بود.

«ایرانی جماعت، به جوون‌ها اعتماد نمی‌کند.» این هم باید می‌پذیرفتیم. چون هیچ وقت، تیمی متشکل از جوانان را راهی یک تورنومنت نکرده بودیم. جراتش را نداشتیم. آینده نگری کردن، برای مربیانی که در سیستمی قرار  دارند که باید همان روز نتیجه بگیرند، یک تز احمقانه بود!

در مقابل این طرز فکر تو سری زن، یک طرز فکر دیگر، دقیقا از آن طرف بام به پایین پرت شده بود.

«ایرانی جماعت با غیرتش در همه جا پیروز است.» متاسفانه خیلی سخت بود بعد از شکست تیم‌های ایران به این افراد نزدیک شویم و بپرسیم حالا که باختند از روی بی غیرتی بود؟

حالا اما یک تیم ورزشی آمده و تمام باورهای ما را دارد عوض می‌کند. این تیم ملی والیبال،‌آمده تا ما را با واقعیت رو به رو کند.

آمده تا ثابت کند ما نه آن انسان‌هایی هستیم که از پس کار گروهی برنمی‌آید، نه آن‌های هستیم که برنامه ریزی بلند مدت بلد نیستیم. به جوان ها هم اعتماد می‌کنیم. حاصل این برنامه ریزی، کارگروهی و اعتماد به جوان ها هم این است که نیازی نیست تا صرفا با اتکا به رگ غیرت‌مان برنده شویم.

دیگر خبری از جرقه نیست. الان دیگر بردن تیم ملی آمریکا برای ما یک شگفتی نیست. یک امر کاملا در دسترس است.

حالا باید دانست که این موفقیت ها یک روزه نیست. شانسی و تصادفی نیست و به سادگی نمی‌توان از سطح درجه چندم آسیا به اوج و قله والیبال دنیا صعود کرد و صاحب سبک شد.
این موفقیت ها تنها میراث کواچ و ولاسکو و داور زنی نیست چه بهتر که نگاهی به گذشته کنیم و از تلاش های یزدانی خرم و سایر روسا هم قدر دانی کنیم.


تلاشی که امروز اینگونه ملتی را غرق در شادی و غرور میکند و به دلهایشان بذر وحدت و دوستی می کارد

فدراسیون والیبال به همه ایرانی‌ها ثابت کرده که می‌شود با یک برنامه ریزی بلند مدت به پیروزی رسید. با آوردن کواچ و اعتماد به جوان‌های والیبالیست، نشان داده است که می‌توان با اتکا به جوان‌ها به اوج غرور دست پیدا کرد.

تیم ملی والیبال ایران، باورهای پوسیده و اشتباه ما را دارد به مسیر درستش هدایت می کند.

این تیم همیشه برنده نیست. هنوز ابر قدرت نشده است. یک تیم خوب و البته در نگاه ما خارق العاده است. اما می‌بازد. نا امید نمی‌شود و دوباره می‌برد. این تیم شبیه به زندگی است. دارد به ما درس می دهد. انصافا خوب هم از پس امتحاناتش برآمده‌ ایم. شاید این تیم همیشه پیروز نبوده، اما ما همیشه پشت آن بودیم.
منبع: خبرآنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ابی ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    0 0
    انصافا دمشون گرم
  • ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    0 0
    آخه چه ربطی داره چرا همه چیز رو سیاسی می کنید اگر شما تو یه مسابه ورزشی بردید عوضش آمریکا تو خیلی از عرصه ها مثل علم و تکنولوژی قدرت نظامی سیاسی اقتصادی با فاصله زیاد از ایران جلوتره آخه یه توپ قل دادن که اینقدر مهم نیست چرا همیشه گرفتار توهم میشوید؟
  • ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    0 0
    چقد شیرین است ... و چه زیباست که پرچم آمریکا را روی دست بگذاري،نه اینکه آن را آتش بزنی به احترام سرود ملی آمریکا سکوت کنی، نه اینکه هو بکشی به مبارزانش و به سربازانش گل هدیه کنی نه آرزوی مرگ کنی و آنگاه با صلابت و شهامت به آوردگاه مبارزه شکستش دهي و عملا و با توانایی جلوی چشم جهانیان مات ماتش کنی. عزت ما پیشینه ما و تاریخ ما هیچگاه مرگ را برای هیچ ملتی آرزو نداشته است برد شیرین ایران بر آمریکا مبارک
  • ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    0 0
    باز هم نشون دادیم که باید رو پای خودمون وایسیم و به کدخدا باج ندیم . قابل توجه مذاکره کنندگان عزیز.
  • فری ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    0 0
    چرا الکی ورزش رو با ییاست قاطی میکنید
  • ایدین ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    0 0
    چه ربطی داره عامو
  • خسرو نایب زاده ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    0 0
    دست همه شان درد نکنه از رئیس محترم فدراسیون قبلی و همچنین از اقای داو زنی و مربیان قبلی و فعلی و بازیکنانمان که اگر هم ببازند باز در دل ماها جای دارند . نه مثل فوتبالمان که حال ادمو بهم میزنه با این فدراسیون ناموفق
  • ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    0 0
    چه ربطی داشت؟ خواهشا نظرات بی ربط رو درج نکنید.
  • حسین 1400 ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    0 0
    متن خیلی خوب و درستی بود
  • یقین ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    0 0
    آخه عزیز من کجای این مطلب اشاره شده به آمریکا؟ حداقل مطلب رو بخون بعدش 4 خط کامنت بنویس.
  • محمد ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    0 0
    دوستان لطفا نظرات منطقی و درست بدید که به این متن ربط داره کجای این متن به سیاست ربط داشت داره می گه اگه ما هم در کارمون برنامه داشته باشیم همدل و متحد باشیم تلاش کنیم نتیجه می گیریم مثل والیبال که می شه برای سایر رشته های ورزشی نصب العین باشه حرف بسیار متین و صحیحی هست اون دوستی که می گه پرچم آمریکا را نمی دونم چه کار نکنیم آمریکا پدر مارو در آورده حالا با یه بازی والیبال همه چیز رو فراموش کنیم .
  • مجتبی ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    0 0
    چون که اونا هم همین کارو میکنن
  • deepblue ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    0 0
    سلام. نکته ای بود که مدتها در دلم بود چه خوب شد نشر دادید. حالا دنبال این باشید که چرا سایر فدراسیونها با دعوت از مدیران والیبال، از تجارب آنها استفاده نمی کنند؟ یعنی برنامه ریزی و توجه به ورزش پایه اینقدر سخت است؟ اگر توجه به برنامه ریزی باب شود در سیاست و اقتصادمان هم پیشرفتهای شگفت انگیز خواهیم دید.
  • میلاد ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    0 0
    باریکلا عجب تیتر قشنگی
  • جواد ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    0 0
    هرچند اینجا جای بحثهای سیاسی نیست ولی به آنهایی که شیفته ثروت و قدرت آمریکا هستند میگویم کاش به اندازه یک صدم طرفداری کردن از آمریکا ، از کشور و مردم خودت طرفداری میکردی و به تواناییهای کشورت که در زیر این همه فشار و تهدید و کمبود امکانات به دست آورده، می بالیدی و تمجید میکردی. آمریکا مردم ایران را وحشی و عقب مانده و... میداند و از نظر آنها ما انسانهای پست و فرومایه ای بیش نیستیم ولی این جماعت تهی مغز دلبسته به آمریکا نه چشمی برای دیدن دارند و نه گوشی برای شنیدن.
  • ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    0 0
    مرگ بر آمریکا هم در حرف خوبه هم در عمل با این جملات قشنگ سعی نکنید از آب گل آلود ماهی بگیرید برای حذف شعار مرگ بر آمریکا باید با دشمن محکم بود و تنفرتو ازش نشون بدی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس