نماینده مردم تهران در مجلس گفت: تحریم‌ها باید یک‌جا و همزمان با توافق لغو شوند و توسعه و تحقیقات هسته‌ای نیز از فردای توافق ادامه یابد، در غیر این صورت، توافق مورد قبول ملت عزیز ایران نیست و حتما مجلس عکس‌العمل قانونی نشان خواهد داد.

به گزارش مشرق، اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس در سخنانی ضمن تبریم به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان به مردم و نمایندگان مجلس و همه مسلمانان جهان، گفت: روز 31 خردادماه یادآور دلاورمردی‌های مجاهد نستوح، شهید مصطفی چمران در جبهه‌های غرب و جنوب کشورمان است، اگر چنین انسان‌های از خودگذشته و فداکاری نبودند، چه بر سر مملکت و کشورمان می‌آمد؟ آیا از خود پرسیده‌اید که مصطفی چمران که بود، چه کرد و چگونه جاودانه ماند؟

وی افزود: شهدی چمران کسی بود که برای کمک به مظلومین، خصوصا محرومین جنوب لبنان و جنوب کشور عزیزمان، یعنی خوزستان از همه مسئولیت‌های دنیایی خود گذشت و همه آنها را پشت سر گذاشت تا با آنها همسنگر شود و در مقابل ظالمینی چون رژیم اشغالگر قدس و ارتش بعث عراق که مورد حمایت استکبار جهانی بود، بایستد و جان عزیز خودش را فدا کند تا امروز من و شما مسئولیت بپذیریم تا به ملت‌مان و مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان خدمت کنیم، نه اینکه مانند بعضی از مسئولین بریده و دنیاطلب راه امام را به صورتی منحرف معرفی کرده و در زمین استکبار جهانی و صهیونیزم بین‌الملل بازی می‌کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه اظهار داشت: براساس عملکرد شهید چمران بود که امام در رثای او فرمودند: "هنر آن است که بی هیاهوهای سیاسی و خودنمایی‌های شیطانی به جهاد برخیزید و خود را فدای هدف کنید, نه هوا. این هنر مردان خداست." حال آیا در زندگی مدیریتی و مسئولیتی‌مان، شهدای غواص و شهید چمران را الگو قرار داده‌ایم و یا اینکه فقط خواسته‌ایم از شهدا نردبان ساخته و از آن بالا برویم تا چند روزی بیشتر در مسئولیت دنیایی‌مان باقی بمانیم؟

کوثری در بخش دیگری از سخنانش به جنایتات رژیم صهونیستی و رژیم آل سعود در یمن اشاره کرد و گفت: این روزها آن هم در ماه مبارک رمضان که ماه حرام است، متأسفانه می‌شنویم و می‌بینیم که مدعیان حرمین‌ شریفین جنایت‌هایی آن هم با بمباران‌های مستمر و بمب‌‌های خوشه‌ای که تأمین‌کننده آنها همان مدعیان دروغگوی حقوق بشری آمریکا و رژیم اشغالگر قدس و انگلستان می‌باشند، یمن را بمباران می‌کنند.

وی با بیان اینکه متأسفانه سازمان ملل نظاره‌گر و بی‌خاصیت در جریان جنایات یمن، خم به ابرو نمی‌آورد و با گستاخی تمام در مذاکره ژنو برای نمایندگان واقعی مردم یمن شرط هم می‌گذارند، تصریح کرد: ننگ بر شما که می‌خواهید با این تفکر نظم نوین جهانی را برای ملت‌ها پیاده کنید. آیا شما جز جنایت، کشتار و چپاول کار دیگری بلد هستید؟ آیا شما بویی از انسانیت برده‌‌اید که چنین ادعایی دارید؟ پس باید مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان به پا خیزند و با آنها مبارزه کنند که جز مبارزه راه دیگری باقی نمانده تا برای همیشه عزتمند باقی بمانند.

نماینده مردم تهران در مجلس در بخش دیگری از سخنانش به موضوع مذاکرات هسته‌ای ایران با 1+5 اشاره کرد و افزود: مذاکره هسته‌ای توسط دولت تدبیر و امید ادامه دارد؛ متأسفانه شاهد آن هستیم که دولت تمام تلاش خود را به آن اختصاص داده و سایر مسائل خارجی و مشکلات داخلی را فرع بر آن قرار داده است؛ سؤال بنده به عنوان یک رزمنده، شهروند و نماینده این است که چرا تا این اندازه به آمریکا و بعضی کشورهای اروپایی خوش‌بین هستید و چرا اینها را همه کاره دنیا و کدخدا می‌دانید؟ مگر امام عزیز نفرمودند که "آمریکا شیطان بزرگ است" و در جایی دیگر فرمودند "رابطه ما با آمریکا مانند رابطه گرگ و میش است"؟

"اگر می‌گویید زمان عوض شده با صراحت اعلام کنید تا مردم تکلیف‌شان را بدانند در صورتی که راه، همان راه امام عزیز است که مقام معظم رهبری نیز ادامه‌‌دهنده آن می‌باشند و به خوبی مدیریت می‌کنند و مردم هم می‌خواهند که از مظلومین و ستم‌‌دیدگان حمایت و دفاع کنیم و در مقابل ظالمین و زیاده‌خواهان بایستیم."

کوثری در همین زمینه ادامه داد: در مذاکرات هسته‌ای باید محکم و با صلابت مانند شهدای غواص که دست بسته تسلیم نشدند و سر خم نکردند، باشیم. ملت چنین می‌خواهد که تیم مذاکره‌کننده کشورمان مانند رزمندگان که در نوک پیکان با استکبار جهانی خصوصا آمریکا و انگلیس می‌جنگیدند، تیم مذاکره‌کننده هم که درگیر بحث و بررسی دیپلماسی می‌باشد، این چنین عمل کند و دیپلماسی تهاجمی و نه دیپلماسی تدافعی را در پیش بگیرند.

وی اضافه کرد: سؤال اینجاست که چرا 1+5 به رژیم اشغالگر قدس که 200 الی 250 کلاهک اتمی دارد چیزی نمی‌گوید و بازخواستش نمی‌کند، اما ایران اسلامی را که حتی قبول ندارد که یک کلاهک اتمی داشته باشد، این همه تحت فشار می‌گذارند؟ انتظار این است که تیم مذاکره‌کننده که مورد حمایت ملت عزیز ایران است به هیچ‌وجه نباید بپذیرد که اماکن‌ نظامی مورد بازدید قرار گیرد و با دانشمندان ما روبرو شوند؛ تحریم‌ها باید یک‌جا و همزمان با توافق لغو شوند و توسعه و تحقیقات هسته‌ای نیز از فردای توافق ادامه یابد، در غیر این صورت، توافق مورد قبول ملت عزیز ایران نیست و حتما مجلس عکس‌العمل قانونی نشان خواهد داد.

نماینده مردم تهران در پایان در تذکری به دولت، درخواست کرد که حقوق رزمندگان معسر هر چه سریعتر پرداخت شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس