کد خبر 431264
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۴

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس اتهامات رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در خصوص هماهنگی امنیتی حماس با رژیم اشغالگر برای تشکیل دولت در غزه را رد کرد.

به گزارش مشرق، موسی ابومرزوق با رد اتهامات محمود عباس علیه حماس در خصوص هماهنگی امنیتی این جنبش با رژیم صهیونیستی جهت تشکیل دولت در غزه تاکید کرد که اینها تنها بهانه ای برای فرار عباس از مسئولیت خود در قبال نوار غزه است.

ابومرزوق همچنین طی اظهاراتی در صفحه فیس بوک نوشت که ابومازن دائما به حماس اتهام می زند در حالیکه خود وی با رژیم اشغالگر برای مقابله با مقاومت همکاری کرده و به این رژیم خدمت می کند، رژیمی که حماس آن را به رسمیت نمی شناسد و وارد سه جنگ با آن شده و همچنان به سلاح خود برای آزادسازی سرزمین پایبند است و از هیچ تلاشی دریغ نمی کند.

وی خطاب به عباس گفت که حماس خواهان دولتی نه تنها در غزه بلکه در کل فلسطین است و با این بهانه ها نمی توانی از مسئولیت های خود در قبال غزه محاصره شده شانه خالی کنی.

عباس روز جمعه در گفت وگو با مجله مصری روز الیوسف مدعی شده بود که جنبش حماس بر اساس یک توافق آتش بس قدیمی با رژیم اشغالگر هماهنگی امنیتی دارد و در دوره ریاست جمهوری محمد مرسی بین حماس و این رژیم مذاکرات مستقیم به منظور تشکیل دولت در غزه صورت گرفت.

جهاد اسلامی رژیم اشغالگر را مسئول جان «خضر عدنان» دانست

شیخ «خضر عدنان» از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین در حالی برای چهل و هفتمین روز متوالی به اعتصاب غذای خود ادامه می دهد که بنا به گفته اداره زندان های رژیم اشغالگر و وکلای باشگاه اسیر، حال وی به شدت وخیم است.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین با اشاره به وخامت حال شیخ خضر عدنان، رژیم اشغالگر را مسئول کامل سلامت و جان وی دانست.

این جنبش در بیانیه خود تاکید کرد که با نگرانی وضعیت جسمانی شیخ خضر عدنان را که برای چهل و هفتمین روز متوالی در اعتراض به بازداشت اداری دست به اعتصاب غذا زده است، دنبال می کند.

در این بیانیه آمده است که وضعیت جسمانی شیخ عدنان به شدت وخیم است و مسئولان رژیم اشغالگر مسئول جان عدنان هستند.

جهاد اسلامی همچنین همه نهادها را به دخالت فوری برای نجات شیخ عدنان و اعمال فشار بر کابینه رژیم اشغالگر جهت پذیرش خواسته های عادلانه وی فراخواند.

عدنان از عدم توانایی برای حرکت و ایستادن، کاهش وزن، افت فشار خون و قند خون و نیز سرگیجه رنج می برد.

همچنین موسسه مهجه القدس نسبت به وخامت حال شیخ خضر عدنان هشدار داد و رژیم اشغالگر را مسئول کامل جان و سلامت عدنان دانست و موسسات حقوق بشر محلی، بین المللی و نهادهای رسیدگی به امور اسرا از جمله صلیب سرخ را به ضرورت اعمال فشار بر رژیم اشغالگر به منظور پذیرش خواسته های شیخ عدنان در خصوص آزادی، کرامت انسانی و پایان دادن به سیاست بازداشت اداری فراخواند.

نیروهای رژیم اشغالگر در تاریخ 8/7/2014 خضر عدنان را بازداشت کردند.

عدنان 37 ساله آغازگر نبرد «شکم های خالی» در زندان های رژیم صهیونیستی است و در سال 2011 پس از گذشت بیش از 66 روز از اعتصاب غذای وی مسئولان این رژیم مجبور شدند او را آزاد کنند.

خطیب مسجدالاقصی فلسطینیان را به دفاع از این مسجد فراخواند

خطیب مسجدالاقصی تمامی نمازگزاران فلسطینی را که برای اقامه نماز جمعه در این مسجد جمع شده بودند، را به مسئولیت پذیری در قبال آن و دفاع از قبله نخست مسلمانان فراخواند.

شیخ یوسف ابو سنینه در خطبه های نماز جمعه خواستار وحدت کلمه مسلمانان، پایبندی آنان به ریسمان الهی و تلاش برای آزاد سازی مقدسات اسلامی شد و تاکید کرد که مسجدالاقصی میعادگاه تمامی مسلمانان است و کسی حق چشم پوشی از آن را ندارد.

ابو سنینه ضمن اشاره به تجاوزات و جنایت های دشمن صهیونیستی علیه فلسطینیان اعم از تخریب منازل آنان، اعمال مالیات های سنگین بر آنان، بازداشت روزمره فلسطینیان در مسجدالاقصی به منظور تامین امنیت صهیونیست ها و حمله به نگهبانان، نمازگزاران و معتکفین در این مسجد، تاکید کرد که نبرد اسرای فلسطینی با دشمن کمتر از نبرد ما با این رژیم برای دفاع از مقدسات اسلامی نیست.

وی در ادامه با اشاره به ادامه محاصره نوار غزه، اظهار داشت که ما تا به امروز برای لغو محاصره ظالمانه این باریکه چکار کرده ایم؟ وی ابراز امیدواری کرد که هرچه زودتر محاصره ظالمانه غزه شکسته شده و اسرای فلسطینی از زندان های دشمن صهیونیستی آزاد شوند.

شیخ یوسف ابو سنینه امت اسلامی و عربی را به مسئولیت پذیری در قبال تجاوزات و جنایت های دشمن صهیونیستی علیه قدس و مسجدالاقصی فراخواند و گفت که نباید بیش از این اجازه داد حقوق ملت فلسطین پایمال شود.

از سوی دیگر، شیخ یوسف ابو سنینه بر اهمیت ماه مبارک رمضان تاکید کرد و از مسلمانان خواست در این ماه مبارک بغض و کینه را کنار گذاشته، صله رحم را به جای آورند و از فتنه ها و جنگ های طایفه ای و مذهبی دایر در برخی کشورهای عربی دوری کنند.

گذرگاه رفح تا اطلاع ثانوی بسته شد

ماهر ابوصبحه مدیر اداره گذرگاه ها و مرزهای نوار غزه با اشاره به تعطیلی گذرگاه رفح، ابراز امیدواری کرد که مسئولان مصر بار دیگر این گذرگاه را بازگشایی نمایند.

وی گفت: نوار غزه نیاز به این دارد که این گذرگاه در طول شبانه روز باز باشد زیرا تنها گذرگاهی است که در خدمت یک میلیون و هشتصد و پنجاه شهروند است.

بر اساس این گزارش، 450 مسافر فلسطینی روز جمعه گذرگاه غزه را به مقصد مصر ترک کردند و 88 نفر نیز وارد غزه شدند.

از سوی دیگر رئیس دایره گذرگاه های مرزی مصر از بازگشایی گذرگاه مرزی رفح در جنوب نوار غزه به مدت یک هفته کامل به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان خبر داد.

سرتیپ سامی متولی خاطر نشان کرد که عبد الفتاح سیسی رئیس جمهور مصر به زودی دستور بازگشایی گذرگاه رفح همزمان با فرا رسیدن برخی مناسبت های مذهبی و غیره را صادر خواهد کرد.

رادیو رژیم صهیونیستی نیز تاکید کرد که این خبر مسئول مصری نشانگر بهبود قابل ملاحظه روابط سیاسی میان قاهره و حماس است.

عریقات: جامعه بین الملل باید کشور فلسطین در مرزهای 1967 را به رسمیت بشناسد

عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین با هیاتی از صندوق جهانی پول به ریاست کریستوف دیونفاند نائب رئیس بخش اداره خاورمیانه و آسیای مرکزی با حضور راگنار گودمنسون نماینده این صندوق در فلسطین، میگال موراتینوس وزیر خارجه اسبق اسپانیا، هیاتی از موسسه مانونیت، جین هارفن عضو کنگره آمریکا و هیاتی از صلیب سرخ جهانی دیدار کرد.

صائب عریقات در دیدار با این افراد و هیات ها بر ضرورت شناسایی کشور فلسطین در مرزهای چهارم جولای سال 1967 به پایتختی قدس شریف به منظور پایبندی به قوانین و معاهدات بین المللی به ویژه قطعنامه 67/19 مجمع عمومی سازمان ملل در سال 2012 که موجب عضویت فلسطین در سازمان ملل به عنوان دولت غیر عضو ناظر شد، تاکید کرد.

عریقات همچنین از تمامی سازمان ها و نهادهای بین المللی و در راس آن ها سازمان ملل و سازمان ها و نهادهای داخلی خواست با فلسطین به عنوان دولتی تحت اشغالگری تعامل داشته باشند به ویژه اینکه فلسطین اکنون یکی از طرف های امضا کننده معاهدات و قطعنامه های ژنو در سال 1949 است.

وی اظهار داشت که به منظور حفظ راه حل تشکیل دو کشور در مرزهای سال 1967 به ویژه در پرتو تلاش های شبانه روزی دشمن صهیونیستی برای نابودی آن از طریق ادامه شهرک سازی و نقض قوانین و معاهدات بین المللی، جامعه بین الملل باید تصمیماتی فوری از جمله شناسایی کشور فلسطین و حمایت از تلاش ها و اقدامات فلسطینیان در تمامی محافل بین المللی را اتخاذ کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس