کد خبر 432098
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» اعلام کرد این جنبش هر دولت جدیدی را که به اصول کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه پایبند باشد، به رسمیت نخواهد شناخت.

به گزارش مشرق، «سامی ابوزهری» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» اعلام کرد این جنبش هر دولت فلسطینی جدید را که به شروط کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه یا هر برنامه سیاسی غیرتوافقی دیگر متعهد باشد، به رسمیت نمی‌شناسد.

بر اساس گزارش وبگاه خبری «رأی‌الیوم»، ابوزهری یکشنبه شب (دیشب) در سخنان خود افزود: اینچنین حکومتی به معنای آن است که فقط حکومت (جنبش) فتح است و ربطی به توافق آشتی ملی ندارد.

ابوزهری در ادامه، مقامات فتح را مسئول کامل هر پیامدی که آشتی فلسطینی را برهم بزند، است.

«ریاض المالکی» وزیر خارجه فلسطین در کنفرانسی مطبوعاتی با «لوران فابیوس» وزیر خارجه فلسطین اعلام کرد حکومت جدیدی که تشکیل خواهد شد به اصول کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه پایبند خواهد بود.

دولت توافق ملی فلسطین هفته گذشته به دست «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین منحل شد و قرار است امروز (دوشنبه) با تشکیل جلسه‌ای تکلیف حکومت جدید مشخص شود.

از جمله شروطی کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه که حماس آن را قبول ندارد به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی و تمامی توافق‌های بااین رژیم است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس