کد خبر 431258
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۰

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: اتباع بیگانه بسیاری از فرصت‌های شغلی استان را ربوده‌اند.

به گزارش مشرق، رضا اسماعیلی‌پور در دیدار با استاندار کرمان حضور اتباع بیگانه را یکی از معضلات اساسی استان، اعلام و اظهار کرد: نزدیک به 70 هزار شاغل افغانی در استان داریم که 3000 نفر از آنها به صورت قانونی و بقیه غیرقانونی کار می‌کنند.

وی افزود: 44 هیات تشخیص و 22 هیات حل اختلاف در استان مشغول فعالیت هستند. سال گذشته 4000 پرونده به این مراکز ارجاع شده و برای 3000 پرونده رای صادر شده است.

اسماعیلی‌پور، تعداد بازرسان اداره کار را 36 نفر، اعلام و اظهار کرد: این تعداد بازرس جوابگوی نیاز این اداره کل نیست ضمن آنکه سال گذشته حدود 18 هزار بازرسی از کارگاه‌ها انجام شده است.

محمد خواجه زاده، معاون اشتغال اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمان نیز در این دیدار با بیان اینکه سال گذشته بیش از 211 میلیارد تومان به بانکهای عامل معرفی شده‌اند، گفت: کمتر از 10 درصد این اعتبارات جذب شده است.

وی از صدور بیش از 45 هزار مجوز مشاغل خانگی از سال 90 خبر داد و گفت: در این مدت بیش از 49 میلیارد تومان تسهیلات به این افراد پرداخت شده است. 23 مرکز کاریابی در سطح استان مشغول فعالیت است. سال گذشته حدود 14 هزار و 574 نفر کارجو به این مراکز مراجعه کرده‌اند که از این تعداد 6800 نفر مشغول به کار شده‌اند.

معاون اشتغال اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمان به فعال شدن 8 مرکز مشاوره اطلاع رسانی و خدمات رسانی کارآفرینی اشاره کرد و گفت: این مراکز به منظور هدایت منابع و سرمایه گذاران به سمت سرمایه گذاری مطلوب تشکیل شده‌اند. در حال حاضر یک مرکز در شهرستان رفسنجان و مابقی در مرکز استان فعال هستند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس