کد خبر 452361
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۲

وزیر کشور از ساماندهی اتباع بیگانه در مرزهای کشور خبر داد و گفت: تعداد افرادی که به طور غیرمجاز وارد کشور می‌شوند به صورت قابل توجهی افزایش یافته است.

به گزارش مشرق، «عبدالرضا رحمانی‌فضلی» وزیر کشور در نشستی با عنوان هماهنگی پوشش بیمه‌ای اتباع خارجی که بعدازظهر امروز در وزارت کشور برگزار شد، از ساماندهی اتباع بیگانه در مرزهای کشور خبر داد و گفت: افرادی که به طور غیرمجاز وارد کشور می‌شوند به صورت قابل توجهی افزایش یافته است.

وی گفت: روزانه هزار نفر از اتباع بیگانه با استفاده از فضایی که در مرزهای کشور وجود دارد وارد کشور می‌شوند و مجددا به کشور خود بازگردانده می‌شوند.

رحمانی‌فضلی گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران مسئولیتی در قبال افرادی که به طور غیرقانونی وارد کشور می‌شوند، ندارد.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که به طور قانونی وارد کشور می‌شوند و دارای گذرنامه و اقامت قانونی هستند مورد حمایت قرار می‌گیرند و ما آنها را مانند هموطنان خود می‌‌دانیم.

وزیر کشور با اشاره به تسهیلاتی که برای پوشش بیمه‌ای اتباع افغانستانی در این نشست مطرح شده است، خاطرنشان کرد: این تصمیم مخصوص به افرادی است که به طور قانونی وارد کشور می‌شوند و ما برای افرادی که به طور غیرقانونی وارد کشور می‌شوند تمهیداتی را نداریم.

وی با بیان اینکه با مقامات کشور افغانستان در این زمینه هماهنگی‌هایی انجام شده است، تصریح کرد: مقرر شده است که امکاناتی در مرزهای دو کشور ایران و افغانستان قرار داده شود تا این افراد به صورت قانونی به کشور خود بازگردند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مقامات افغانستانی در این زمینه مشارکتی با جمهوری اسلامی ایران دارند؟ عنوان کرد: ما با سازمان ملل در این زمینه همکاری‌هایی داشته‌ایم و توقع ما از کمیساری عالی سازمان ملل این است که کمک‌های بشردوستانه‌ به این اتباع را افزایش یابد.

رحمانی‌فضلی افزود: این کمک‌ها تنها مربوط به اتباع افغانستانی است و ما تلاش کرده‌ایم که از طریق بیمه سلامت و بیمارستان‌های دولتی خدمات رسانی بهتری را در نقاط مختلف کشور برای این افراد فراهم کنیم.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس