کد خبر 450788
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۴

وزیر بهداشت از پیگیری ویژه برای برطرف کردن مشکل شهریه میلیونی دانشجویان پزشکی افغانستانی‌ خبر داد و گفت‌: اگر کسی (افغانستانی) در ایران متولد شده است و کنکور سراسری هم قبول شده است دیگر به نوعی ایرانی محسوب می‌شود.

به گزارش مشرق، چندی قبل دانشجوی پزشکی از اتباع افغانستان از وضعیت جدید و عجیب شهریه‌های رشته پزشکی برای دانشجویان افغانستانی گلایه‌ای نزد خبرنگار تسنیم کرده بود مبنی بر اینکه در روندی جدید، بخشنامه ای صادر شده است که اتباع افغانستانی که در ایران به دنیا آمدند و در کنکور سراسری نیز در رشته پزشکی قبول شدند باید همانند دانشجویان خارجی شهریه‌های آزاد و چند ده میلیونی پرداخت کنند.

این دانشجوی افغانستانی، بیشترین نگرانی و دغدغه خود را اینگونه مطرح کرد: «ما دانشجویان افغانستانی که در ایران پزشکی و یا هر رشته ای دیگری تحصیل می‌کنیم به نوعی سفیران آینده ایران در کشورمان هستیم ولی با روند جدید و افزایش ده‌ها میلیونی شهریه‌ها؛ آن هم برای کسانی که در ایران به دنیا آمدند و در کنکور سراسری هم قبول شدند، باعث شده است به دلیل ناتوانی خانواده‌های افغانستانی در پرداخت این هزینه‌ها؛ دیگر اقبال برای قبولی و شرکت در کنکور پزشکی ایران به شدت کاهش یابد و مسلماً این امر بسیار می‌تواند آسیب زند، کما اینکه ما دانشجویان افغانستانی پس از فارغ التحصیلی حاضریم به دلیل میزبانی برادران ایرانی‌مان که سالها از ما داشتند برای مردم‌شان در مناطق محروم خدمت پزشکی کنیم.

در این رابطه این مبحث با سید حسن هاشمی وزیر بهداشت پیگیری شد که وی در این باره به تسنیم عنوان کرد‌: در مورد شهریه دانشجویان دکترای پزشکی افغانستانی که در ایران متولد و کنکور هم قبول شدند و به این شکلی که شما می‌گویید باشد باید عنوان کنم که دستوری که رهبر معظم انقلاب برای دانش آموزان دادند که برای همه نیز بسیار خوشحال کننده بود، این مورد در زمره همان دستور تلقی می‌شود و باید برطرف شود.

وزیر بهداشت در پاسخ به این پرسش که اگر بخشنامه ای در این باره صادر شده باشد، باطل خواهید کرد؟ خاطرنشان کرد:‌ بنده از اینجا (تسنیم) بروم پیگیری می‌کنم که اگر کسی (افغانستانی) دقیقاً در ایران متولد شده است و اینجا کنکور هم قبول شده است دیگر به نوعی ایرانی محسوب می‌شود و حتما پیگیری می‌کنم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس