کد خبر 430725
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸

کارولینای جنوبی به‌عنوان اولین ایالت در آمریکا با تصویب طرحی تحریم محصولات رژیم صهیونیستی را غیرقانونی اعلام کرد.

به گزارش مشرق، جروزالم پست نوشت فرماندار کارولینای جنوبی طرحی را به تصویب رساند که طی آن تلاش‌ها برای انزوا، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم اسرائیل از روز گذشته (پنج‌شنبه) در این ایالت غیرقانونی اعلام شد. این اولین ایالت آمریکایی به شمار می‌رود که به حمایت از رژیم صهیونیستی و مخالفت با جنبش جهانی تحریم محصولات اسرائیلی پرداخته است.

هرچند در این طرح اشاره مستقیمی به نام رژیم صهیونیستی نشده است اما عقد قرارداد نهادهای عمومی با شرکت‌هایی که اقدام به بایکوت شخص یا محصولاتی که کارولینای جنوبی امکان سود بردن از آن را دارد، ممنوع اعلام شده است.

طبق این طرح جنبش تحریم محصولات اسرائیلی موسوم به BDS باعث تضعیف اقتصاد کارولینای جنوبی شده و تبعیضی علیه شهرک نشینان اسرائیلی به شمار می‌رود. شرکت‌ها نیز باید با عدم مشارکت در فعالیت‌های مربوط به تحریم موافقت کنند.

هرچند کارولینای جنوبی اولین ایالتی است که این طرح را به تصویب رسانده است اما چندین ایالت دیگر در این مسیر حرکت می‌کنند. سیاستمداران ایلینویز ماه گذشته با اکثریت آرا طرح مشابهی را به تصویب رساندند.

طبق اظهارات ویلم گریفیون، مدیر اجرایی سازمان متحدان اسرائیل (IAF) که به‌شدت در راستای مبارزه با تحریم رژیم صهیونیستی فعالیت می‌کند، حامیانی از 18 ایالت متعهد شده‌اند که طرح‌های مشابهی را در دور بعدی به تصویب برسانند.


منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهدی ۰۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
    0 0
    طرحی برای حمایت از جنایتکاران.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس