کد خبر 426190
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶

به دنبال تنشی که بر سر سخنان مدیرعامل شرکت فرانسوی «اورنج» درباره قطع همکاری با اسرائیل و تحریم آن به پا شد، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با رئیس‌جمهور فرانسه گفت‌وگو کرد.

اولاند: مخالف تحریم اسرائیل هستیم

به گزارش مشرق،‌ به دنبال تنشی که بر سر سخنان «استفان ریچارد» مدیرعامل شرکت فرانسوی «اورنج» درباره قطع همکاری با اسرائیل و تحریم آن به پا شد، «بنیامین نتانیاهو» با «فرانسوا اولاند» تلفنی گفت‌وگو کرد.

به نوشته روزنامه «یدیعوت آحارونوت»، اولاند در این گفت‌وگوی تلفنی مخالفت خود را با تحریم رژیم صهیونیستی اعلام کرد و برای حفظ روابط اقتصادی میان تل‌آویو و پاریس ابراز تمایل کرد.

نتانیاهو نیز به تعهد خود بر راه‌حل ایجاد دو دولت تاکید کرد و با هر گونه تلاش برای تحمیل راه‌حل بر اسرائیل مخالفت کرد چراکه به گفته وی، این کار احتمال رسیدن به راه‌حل نهایی را به مخاطره می‌اندازد. او همچنین فرصت را مغتنم شمرد و درباره توافق در حال شکل‌گیری با ایران نیز ابراز نگرانی کرد.

بر اساس این گزارش، نتانیاهو از استفان ریچارد مدیرعامل شرکت مخابراتی «اورنج» دعوت کرده تا به اراضی اشغالی سفر کند و درباره سخنان بحث‌برانگیز خود توضیح دهد.

به گفته سخنگوی شرکت «اورنج»، ریچارد این دعوت را پذیرفته و گفته این سفر به او امکان می‌دهد تا سو‌تفاهم پیش‌آمده را روشن سازد.

چندی پیش گروه مخابراتی «اورنج» فرانسه از احتمال قطع همکاری با شرکت مخابراتی اسرائیلی «پارتنر» خبر داده بود. این شرکت فرانسوی گفته بود «پارتنر» در فعالیت‌های غیرقانونی اخیر رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی مشارکت داشته است. 

بعد از آن نیز «استفان ریچارد»، مدیر عامل شرکت «اورنج»، چهارشنبه در قاهره اعلام کرد: «می‌خواهیم از اسرائیل خارج شویم که زمان‌بر است اما مطمئنا آن را انجام خواهیم داد».

وی افزود: « ماه گذشته فعالان حقوق بشر از این شرکت فرانسوی خواستند با تحریم شرکت اسرائیلی «پارتنر» که با مجوز این شرکت فرانسوی فعالیت می‌کند، اقدامات ناقض حقوق بشری رژیم صهیونیستی را محکوم کند».

به دنبال این اظهار نظر بود که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و «زیپی هوتوولی» معاون وزارت خارجه اسرائیل از دولت فرانسه خواستند اقدام این شرکت فرانسوی را محکوم کند. در همین راستا بود که «لوران فابیوس» وزیر خارجه فرانسه بر مخالفت کشورش با تحریم و بایکوت رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

ظاهرا به دنبال این فشارها بود که گروه مخابراتی «اورنج» از تصمیم خود عقب‌نشینی کرد. به گزارش پایگاه خبری «عاروتص شوع»، استفان ریچارد در تماس تلفنی با «سیلوان شالوم» معاون نخست وزیر اسرائیل از سخنان هفته گذشته خود درباره حمایت از تحریم اسرائیل عذرخواهی کرد و گفت: «من دوست اسرائیل و عاشق آن هستم. سخنان من گزینشی انتخاب شده و بد تعبیر شده است».

وی افزود: «من از طرف خودم و شرکت «اورنج» از این بابت عذرخواهی می‌کند. ما در «اورنج» هر گونه تحریم را محکوم می‌کنیم».

مدیرعامل شرکت «اورنج» گفت از حمله‌ای که علیه اسرائیل صورت گرفته، مطلع نبوده و در آن مشارکت نداشته است.

شالوم نیز به استفان ریچارد گفت، مردم اسرائیل از سخنان او بسیار خشمگین و ناراحت شده‌اند. وی افزود: «اینکه شما ابزار مبارزه و مشروعیت‌زدایی از اسرائیل شدید و به حمله دشمنان اسرائیل که در تلاشند از لحاظ اقتصادی به ما آسیب برسانند، کمک کردید، من را ناراحت کرد».

هر چند «استفان ریچارد» مدیرعامل شرکت مخابراتی «اورنج» از سخنان خود درباره قطع همکاری با شرکت مخابراتی اسرائیلی «پارتنر» عقب‌نشینی کرد و گفت که «عاشق اسرائیل است و آن را دوست خود می‌داند»، این شرکت اسرائیلی گفت، سخنان وی به برند «اورنج» در اسرائیل آسیب رسانده و شهروندان اسرائیلی را آزرده است.

به گزارش پایگاه خبری «عاروتص‌شوع»، شرکت مخابراتی «پارتنر» در بیانیه‌ای با انتقاد از اظهارات توهین‌آمیز «استفان ریچارد»، عذرخواهی و سخنان مبهم او، اعلام کرد: «عذرخواهی اخیر مدیرعامل شرکت «اورنج» چیزی بیشتر از سرپوش گذاشتن بر مسئله نیست و هدف آن تحت تاثیر قرار دادن افکار عمومی در اسرائیل و جهان است».

«حیم سابان» غول رسانه‌ای آمریکایی - اسرائیلی نیز که به همراه «شلدون ادلسون» سرمایه‌دار یهودی آمریکایی ترتیب تشکیل کنفرانس مبارزه با تحریم اسرائیل را در لاس‌وگاس داده است، نیز درباره سخنان «استفان ریچارد» گفت، این سخنان «دروغ آشکار» است.

وی با اشاره به تلاش بین‌المللی برای تحریم اسرائیل افزود: «سونامی ضد یهودی‌گری به سمت ما می‌آید».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس