کد خبر 430480
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۶

پایان آموزش و تجهیز 3500 جنگجوی عشایری برای مشارکت در عملیات آزاد سازی الانبار و تکذیب سرنگون شدن جنگنده عراقی به دست داعش از مهمترین اخبار عراق است.

به گزارش مشرق، پایان آموزش و تجهیز 3500 جنگجوی عشایری برای مشارکت در عملیات آزاد سازی الانبار و تکذیب سرنگون شدن جنگنده عراقی به دست داعش از مهمترین اخبار عراق است.

به گزارش السومریه، عید عماش عضو شورای استان الانبار عراق اعلام کرد: ۱۰۰۰ نفر از عشایر الانبار برای عملیات آزادی این استان داوطلب شده اند و به نیروی مردمی در پایگاه الحبانیه در سی کیلومتری شرق الرمادی رسیده اند.

وی افزود: این تعداد در عملیات آزاد سازی و حفظ اراضی که آزاد می شوند مشارکت خواهند کرد.

عماش تاکید کرد: این افراد تحت آموزش های ویژه ای درباره جنگ شهری و شیوه های جنگ مدرن قرار می گیرند و دوره آموزشی آنها ۳۰ روزه خواهد بود.

وی همچنین اعلام کرد: کار آموزش ۳۵۰۰ نیروی مردمی از عشایر شرق الرمادی و عشایر عامریه الفلوجه به اتمام رسیده است.مدت آموزش این عشایر چهل روز بود و در پایگاه الحبانیه آموزش دیده اند.

آماری از عملیات دیالی

از سوی دیگر عبدالامیر الزیدی فرمانده عملیات دجله اعلام کرد: در جریان عملیات آزاد سازی دیالی بیش از صد تروریست خارجی که بیشتر آنها را اتباع اروپایی و آسیایی تشکیل می دادند کشته شدند.

وی افزود: در جریان عملیات پاکسازی دیالی همچنین ۲۰۰ عامل انتحاری از اتباع کشورهای عربی به هلاکت رسیده اند.در جریان این عملیات، داعش بیش از ۴۰ عملیات انتحاری علیه نیروهای امنیتی و مردمی انجام داد که ناکام ماند.

زخمی شدن سه غیر نظامی در انفجار بمب در کاظمین

سعد معن سخنگوی فرماندهی عملیات بغداد اعلام کرد: انفجاری که روز گذشته در کاظمین رخ داد بر اثر انفجار بمبی بود که در زیر خودرو شخصی درنزدیکی میدان جده به سمت منطقه الشعله کار گذاشته شده بود که بر اثر آن سه غیر نظامی زخمی شدند.

تکذیب سرنگونی جنگنده عراقی از سوی داعش

وزارت دفاع عراق با صدور بیانیه ای اخبار مربوط به ساقط شدن یک جنگنده این کشور از سوی داعش راتکذیب و بیان کرد: جنگنده ها و بالگردهای ما ماموریت های موفقی در جبهه جنگ با داعش کسب کرده اند و هرگز هیچ کدام از آنها هدف قرار نگرفته است.

در این بیانیه آمده است: اخبار مربوطه کذب و در راستای جنگ روانی ظالمانه ای که برخی رسانه ها وابسته به تروریسم به راه انداخته اند.خبر منتشر شد در رسانه بی اساس است.

شایان ذکر است که رسانه های عراقی اخباری درباره هدف قرار گرفتن یک جنگنده عراقی از سوی گروهک تکفیری داعش منتشر کرده بودند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس