کد خبر 430443
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶

هماهنگ کننده امور مبارزه با تروریسم اتحادیه اروپا اعلام کرد گروه تروریستی داعش به رغم فشارها و لطمات در میادین نبرد، همچنان در حال جذب نیروهای جدید از میان زنان و مردان جوان اروپایی است.

به گزارش مشرق، خبرگزاری فرانسه، گیلز دو کرجوف هماهنگ کننده امور مبارزه با تروریسم اتحادیه اروپا اعلام کرد گروه داعش به رغم فشارها و لطمات در میادین نبرد، همچنان در حال جذب نیروهای جدید از میان زنان و مردان جوان اروپایی است.

وی در یک مصاحبه اعلام کرد با وجود آن که این شبه نظامیان از قاچاق انسان بهره می برند اما هیچ اطلاعاتی در دست نیست که نشان دهد شبه نظامیان گروه داعش بین موج مهاجران وارد اروپا شوند.
این مقام اروپایی در پاسخ به این سوال که آیا گروه داعش با وجود لطمات نظامی که در سوریه متحمل شده است ، هنوز هم تهدیدی برای اروپا محسوب می شود گفت:«گروه داعش به رغم این لطمات و فشارها همچنان به جذب نیروهای جدید ادامه می دهد. هنوز هم جوانان اروپایی هستند که جذب این گروه می شوند. به دنبال حملات ژانویه گذشته در پاریس ، اتحادیه اروپا در برابر این تهدید بیشتر تجهیز و آماده شد اما این امر اوضاع را تغییر نداد و ما باید همچنان به تلاش های خود به دلیل آن که این تهدید هنوز جدی است، ادامه دهیم.»

این مقام اروپایی همچنین در پاسخ به این سوال که تاکنون چه تعداد اروپایی به شبه نظامیان در سوریه پیوستند گفت: «بر اساس آمارهای تخمینی ما چهار هزار نفر به این گروه پیوستند.»

گیلز دو کرچوف در جواب به این سوال که آیا این نگرانی وجود دارد که گروه داعش از شبکه های قاچاق مهاجران برای وارد کردن شبه نظامیان خود به اروپا استفاده کند گفت داعش در چنین شبکه هایی فعالیت دارد اما به عنوان یک منبع مالی چنین فعالیت هایی را انجام می دهد و هیچ اطلاعاتی در دست نیست که نشان دهد تروریست ها از این شبکه ها استفاده می کنند. نباید این دو مقوله را با هم اشتباه گرفت ، این پناهجویان در واقع افرادی هستند که از راه مهاجرت غیرقانونی قصد ورود به اروپا را دارند چرا که خواستار زندگی بهتر هستند اما آنها مجرم یا تروریست نیستند.

وی در جواب به این سوال که منبع تهدید اروپا چیست گفت :«اعضای اروپایی این گروه که گذرنامه دارند و شناسایی نشده اند و برای این منظور ما باید برنامه های مناسبی را اتخاذ کنیم.»
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس