کد خبر 430447
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸

وزیر امور خارجه اتریش حکم اعدام علیه "محمد مرسی" رئیس جمهوری برکنار شده مصر را غیر انسانی و بی رحمانه خوانده و خواستار لغو هر چه سریع تر آن شد.

به گزارش مشرق، روزنامه اتریشی "استاندارد"، بعد از تایید حکم اعدام علیه "محمد مرسی" رئیس جمهوری برکنار شده مصر از طرف دادگاهی در قاهره انتقادهای بین المللی به این مسئله شدت گرفت. آلمان خواستار لغو حکم اعدام "محمد مرسی" شد. دولت آلمان امیدوار است که این حکم اعدام در چارچوب درخواست های تجدید نظر لغو شود.

"سباستین کورس"، وزیر امور خارجه اتریش نیز درباره تایید حکم اعدام رئیس جمهوری برکنار شده مصر از طف دادگاهی در قاهره ابراز نگرانی کرده و تاکید کرد که مصر باید این حکم اعدام را هر چه سریع تر به حال تعلیق درآورد.

وزیر امور خارجه اتریش حکم اعدام علیه محمد مرسی را غیر انسانی و بی رحمانه خواند.

با وجود اعتراضات بین المللی روز سه شنبه دادگاهی در قاهره حکم اعدام علیه محمد مرسی را تایید کرد. حالا به صورت خودکار روند مذاکرات برای تجدید نظر این حکم آغاز شده است.

"محمد مرسی" 63 ساله اولین رئیس جمهوری منتخب ملت در مصر بود. حدود یک سال پیش وی بعد از اعتراضات گسترده توسط ارتش مصر به رهبری عبدالفتاح السیسی برکنار شد.

"بان کی مون"، دبیر کل سازمان ملل نیز درباره حکم اعدام محمد مرسی شدیدا ابراز نگرانی کرد. وی نگران است که این حکم بتواند تاثیرات منفی روی پایداری مصر داشته باشد. مون تاکید کرد که مذاکرات تجدید نظر باید منصفانه و قانونی جریان یابد.

دولت مصر ابتدا پاسخی به این گونه انتقادات بین المللی نداد. بر اساس گزارش رسانه های محلی، رئیس جمهوری مصر تنها روز گذشته و یک روز قبل از شروع ماه رمضان 165 زندانی جوان را عفو کرد که البته در بین آن ها نام زندانی معروفی به چشم نمی خورد.

روز سه شنبه نیز سازمان عفو بین الملل حکم اعدام محمد مرسی را ناعادلانه توصیف کرده و آن را بی توجهی آشکار به حقوق بشر دانست.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس