کد خبر 430293
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۷

سخنگوی وزارت امور خارجه از صدور حکم اعدام برای نخستین رئیس جمهور منتخب در انتخابات آزاد و رقابتی مصر ابراز نگرانی کرد.

به گزارش مشرق، مرضیه افخم با تاکید بر اهمیت جمهوری عربی مصر و نقش آن در منطقه و سیاست روشن ایران در جهت همکاری در حوزه های مشترک  اظهار داشت: چالش های این کشور تنها از طریق مراجعه به آراء عمومی و مکانیزم های انتخاباتی و شناخته شده دمکراتیک مبتنی بر گفتگوی ملی و توافق سیاسی قابل حل است.

افخم اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران همچنین معتقد است  روش های مبتنی بر حذف و سرکوب و همچنین توسل به خشونت و ترور تنها به تضعیف مصر و جلوگیری از احیاء نقش و جایگاه تاریخی این کشور در منطقه و جهان منجر خواهد شد.

دادگاه جنایی قاهره روز گذشته «محمد مرسی» رئیس جمهور برکنار شده مصر را در پرونده معروف به «فرار از زندان» به اعدام و در پرونده «جاسوسی» به حبس ابد محکوم کرد.

این دادگاه همچنین محمد بدیع رهبر اخوان المسلمین و تعداد دیگری از رهبران اخوان المسلمین از جمله رشاد البیومی، سعد الکتاتنی محی‌السید احمد و عصام العریان را در جریان پرونده فرار از زندان به اعدام با چوبه دار محکوم کرد.

بر اساس این گزارش، دادگاه جنایی قاهره در پرونده جاسوسی نیز علی البلتاجی، خیرت الشاطر جانشین اول رهبر اخوان المسلمین و احمد عبدالعاطی را به اعدام با چوبه دار محکوم کرد.

در همین رابطه محمد مرسی، محمد بدیع رهبر اخوان المسلمین و سعد الکتاتنی و عصام العریان و تعدادی دیگر از رهبران اخوان المسلمین در پرونده جاسوسی به حبس ابد محکوم شدند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    0 0
    مرسي چوب تفكرات وهابي گري وسلفي گريش را ميخورد كه به شهادت شهيد شحاته بي اعتنايي كرد ودرسفربه تهران هتاكانه ومنكبرانه سخن راند. هركه با آل علي درافتاد ورافتاد.
  • پسر ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    0 0
    ما رو چه به مصر گوربابای مرسی و سیسی همون قضیه سودان میشه (عمرالبشیر)یادتون هست چقدر کمکش کردیم
  • ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    0 0
    السیسی یک کار درست انجام داده باشد همین است هر چه زودتر اعدامش کنید و از چیزی نترسید
  • ناشناس ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
    0 0
    بگذاریدتااین وهابی که انقلاب مردم مصررابه انحراف کشانداعدام شودفردی که ازاوانتظارمیرفت ازصهیونیست وتروریست فاصله بگیردامامتاسفانه دست دوستی به سوی انهادرازکردوشیعیان درمصرراسرکوب کردوحالاهم داردبه حقش میرسد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس