کد خبر 430274
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲

دولت قطر رسماً از مصر خواست حکم اعدام «محمد مرسی» رئیس‌جمهور برکنار شدۀ این کشور را لغو و وی را آزاد کند.

به گزارش مشرق، دوحه با صدور بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی درباره حکم صادر شده علیه مرسی برای اعدام وی، خواستار لغو این حکم و آزادی او شد.

به نوشته خبرگزاری رسمی قطر (قنا)، در ادامه این بیانیه آمده است: قطر صدایش را به کشورهایی که خواهان لغو این حکم و آزادی مرسی هستند، خواهد رساند.

قطر از بارزترین حامیان حکومت مرسی و جماعت اخوان المسلمین مصر است.

در بیانیه دولت قطر آمده است که احکام اعدام صادره علیه معارضین سیاسی در مصر به امنیت و ثبات در این کشور لطمه می زند و باعث مسدود شدن افق های آشتی و وفاق بین فرزندان ملت مصر می شود.

روابط مصر و قطر پس از عزل مرسی به تیرگی گرائید اما با روی کار آمدن ملک سلمان به عنوان پادشاه عربستان سعودی اندکی این روابط بهبود یافت.

دادگاه جنایی قاهره روز گذشته «محمد مرسی» رئیس جمهور برکنار شده مصر را در پرونده معروف به «فرار از زندان» به اعدام و در پرونده «جاسوسی» به حبس ابد محکوم کرد.

این دادگاه همچنین محمد بدیع رهبر اخوان المسلمین و تعداد دیگری از رهبران اخوان المسلمین از جمله رشاد البیومی، سعد الکتاتنی محی‌السید احمد و عصام العریان را در جریان پرونده فرار از زندان به اعدام با چوبه دار محکوم کرد.

بر اساس این گزارش دادگاه جنایی قاهره در پرونده جاسوسی نیز علی البلتاجی، خیرت الشاطر جانشین اول رهبر اخوان المسلمین و احمد عبدالعاطی را به اعدام با چوبه دار محکوم کرد.

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس