کد خبر 429660
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴

اگر مشتاق به حضور در مراسم شکوهمند تشییع پیکر مطهر ۲۷۰ شهید دفاع مقدس هستید، مرور پیشنهادهای زیر را به شما توصیه می‌کنیم.

گروه جهاد و مقاومت مشرق - اگر مشتاق به حضور در مراسم شکوهمند تشییع امروز پیکر مطهر 270 شهید هستید، مرور پیشنهادهای زیر را به شما توصیه می‌کنیم:

1- طبق پیش‌بینی‌ها میزان حضور جمعیت تشییع‌کننده در مراسم امروز، بسیار چشمگیر خواهد بود لذا با توجه به فشردگی جمعیت و نیز ساعت برگزاری مراسم و ترافیک شدید در خیابان‌ها و ایستگاه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی منتهی به میدان بهارستان، بهتر است از تأخیر در رسیدن به مراسم خودداری کنید.

2- از آوردن خودرو شخصی به محدوده تعیین شده برای تشییع شهدا خودداری کنید. میادین بهارستان، امام خمینی(ره) و خیابان‌های اطراف آن، منطقه پارک ممنوع است و آوردن خودرو با توجه به کمبود پارکینگ، باعث دردسر خواهد شد.

چند پیشنهاد برای تشییع‌کنندگان شهدا

3- چنانچه به هر دلیل توفیق حضور از مبدأ شروع مراسم در میدان بهارستان را نیافتید می‌توانید از میانه مسیر به جمع تشییع‌کنندگان بپیوندید. مسیر تشییع، از میدان بهارستان آغاز می‌شود و سپس به سمت میدان امام خمینی(ره) از خیابان جمهوری اسلامی، خیابان فردوسی، خیابان سی تیر، خیابان شهید فیاض‌بخش و نهایتاً با عبور از اطراف پارک شهر، به سمت خیابان بهشت و معراج شهدا ادامه می‌یابد. در اوج ساعات گسیل جمعیت به محدوده مراسم، در صورت مشاهده ازدحام جمعیت در ایستگاه‌ها و ترافیک، چنانچه جوان هستید و از قدرت بدنی بیشتری نسبت به سالخوردگان و کودکان و جانبازان و.. برخوردارید، ایستگاه‌های نزدیک‌تر و مقصدهای اطراف محدوده مراسم را برای پیوستن به جمعیت انتخاب کنید. ایستگاه مترو چهارراه مخبرالدوله (سعدی)، میدان امام خمینی(ره)، ایستگاه ملت و حتی با فاصله‌ای بیشتر، ایستگاه میدان شهدا، می‌توانند انتخاب‌های مناسبی باشند. همچنین با عزیمت به تمامی خیابان‌های منتهی به خیابان‌های جمهوری اسلامی، ابن‌سینا، مصطفی خمینی، سعدی، امیرکبیر، امام خمینی(ره) و.. می‌توانید مابقی مسیر را با اتوبوس یا تاکسی طی کنید و به محدوده مراسم برسید.

4- طبق پیش‌بینی‌های هواشناسی، میزان حرارت هوای تهران در ساعات تشییع بین 34 تا 37 درجه سانتیگراد با رطوبت 19درصد خواهد بود؛ لذا توصیه می‌شود پیش از حضور در مراسم، به میزان کافی آب بنوشید و در صورت نیاز، یک بطری کوچک آب معدنی، همراه خود داشته باشید تا در صورت گرمازدگی استفاده کنید.

چند پیشنهاد برای تشییع‌کنندگان شهدا

5- با توجه به معنویت این قبیل مراسم‌ها، سعی کنید به جای توجه به دیگران، به حس و حال درونی خودتان توجه کنید و به آرمان‌هایی که این شهدا برای آنها پرکشیدند بیندیشید. معمولا در این مراسم‌های شلوغ، به علت ازدحام، برخورد افراد و بعضا تنه‌زدن‌های ناخواسته و.. پیش می‌آید بویژه در اطراف خودروهای حمل تابوت شهدا و نیز اطراف شخصیت‌های مشهوری که در مراسم حضور پیدا کرده‌اند. اگر قصد دارید در نقاط اینچنینی که گره جمعیتی بیشتری دارد، حضور یابید از توقف و تماشای اطراف در حال ایستاده و در مسیر حرکت، خودداری کنید و در حال گذرا عبور کنید تا در سیر جمعیت مزاحمتی برای دیگران ایجاد نشود.

6- با توجه به صدور دعوتنامه‌های مختلف از سوی طیف‌های مختلف اجتماعی و همه تشکل‌ها و احزاب و هنرمندان و ورزشکارانی که دل در گرو آرمان‌های انقلاب اسلامی و شهیدان دارند، اقشار مختلف مردم با گرایش‌ها و تیپ‌های گوناگون در مراسم حضور خواهند داشت. تأکیدات رهبر انقلاب را در ذهن، مرور کنید: «مدارا كنید. ممكن است ظاهر زننده‌اى داشته باشد؛ داشته باشد.. خانم‌هایى بودند كه در عرف معمولى به آنها می‌گویند «خانم بدحجاب»؛ اشك هم از چشمش دارد می‌ریزد. حالا چه كار كنیم؟ ردش كنید؟ مصلحت است؟ حق است؟ نه، دل، متعلق به این جبهه است؛ جان، دلباخته‌ به این اهداف و آرمان‌هاست... ما هم یك نقص داریم، او هم یك نقص دارد. با این نگاه و با این روحیه برخورد كنید. البته انسان نهى از منكر هم می‌كند؛ نهى از منكر با زبان خوش، نه با ایجاد نفرت.»

7 - در طول مسیر، نظم، آرامش، طمأنینه و ذکر خدا و اهل بیت(ره) و یاد امام خمینی(ره) و شهیدان را فراموش نکنید و به تذکرات نیروهای انتظامی و مسؤولان انتظامات مراسم دقت داشته باشید.

8- پس از پایان مراسم، بدون عجله و ایجاد مزاحمت و ازدحام و با رعایت حق تقدم و نوبت‌دادن به افراد مسن، بانوان، خردسالان، جانبازان و.. به آرامی، محدوده برگزاری مراسم را ترک کنید.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    0 0
    خدایا به حق اربابمان امام حسین (علیه السلام ) شهادت را نصیبمان بگردان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس