کد خبر 429347
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۱

قبایل مرزنشین یام و نجران، سرانجام سکوت خود را شکستند و موضع خود در برابر جنگ یمن را بیان کردند.

به گزارش مشرق، قبایل عربستانی ساکن در نزدیکی مرزهای یمن در منطقه نجران با شکستن سکوت خود در برابر تجاوز آل سعود به یمن این اقدام را به شدت محکوم کردند.

شیخ عزیز بن حمد بن مهذل الصقور با صدور بیانیه ای به نمایندگی از این قبایل، وحشیگری آل سعود را محکوم و نیروهای نظامی آن را اشغالگر و متجاوز توصیف کرد.

این بیانیه که به امضای "آزادگان قبایل یام، ولد عبدالله و اهالی منطقه نجران" رسیده تجاوز آل سعود به یمن را محکوم کرده و تاکید می کند تجاوز ظالمانه به کشور همسایه یمن نشانگر فتنه و فسادی است که حکومت عربستان به دنبال آن است و در چارچوب ریختن خون بیگناهانی است که از زمان روی کار آمدن آل سعود در چهارگوشه کشور انجام می شود.

این بیانیه در خطاب به مردم یمن خاطرنشان کرد؛ این تجاوز دخالت آشکار در امور داخلی شماست که به دلایل سیاسی و سلطه جویانه انجام می شود و در آن حق خداوند سبحان و نه حق همسایگی و نه اخلاق و عرف و انسانیت رعایت نشده است. مردم عربستان مانند مردم یمن از این تجاوز غافلگیر شدند زیرا حکومت آل سعود عادت دارد در تصمیمات خود با مردم مشورت نکند.

در ادامه این بیانیه آمده است: نظام فتنه قصد دارد منطقه نجران را به ورطه جنگ بکشد و ساکنان آن را به جنگ با برادران و پسرعموها و همسایگان خود وادار نماید که این کار را از طریق استفاده از چندین توپخانه در نجران از هفته دوم جنگ انجام داد تا اسم نجران در صدر رسانه ها قرار گیرد و بدین ترتیب طرح توطئه آمیز خود را به اجرا در آورد. حکومت آل سعود بدون در نظر گرفتن روابط دینی و به خصوص قبیله ای ما که باعث شده از یک گوشت و خون باشیم این کار را کرد غافل از این که جد بزرگ همه ما همدان است.

قبایل عربستانی در این بیانیه تاکید کردند که حکومت آل سعود به معاهدات پیشین خود با آنها پایبند نبوده و استقرار نیروهای ارتش، گارد ملی و هسته های القاعده تکفیری با تابعیت کشورهای مختلف در منطقه نجران نشانگر قصد حکومت برای استفاده از گارد ملی و القاعده علیه قبایلی است که زیر بار جنگ با برادران یمنی خود نرفته اند و آشکارا پیغام داده که برای اجرای طرحهای خود از به کار گرفتن زور ابایی نخواهد داشت.

این بیانیه در ادامه خاطرنشان کرد که شیخ عزیز به نیابت از خود و آزادگان قبایل یام، ولد عبدالله و اهالی منطقه نجران بر اساس وظیفه دینی و اخلافی خود اعلام می کند که:

1- ما به صورت قاطع این جنگ را رد می کنیم و آن را تجاوز ظالمانه می دانیم.
2- حکومت عربستان را خائن به تمام معاهدات قبلی با قبایل یام، ولد عبدالله و اهالی منطقه نجران بر می شمریم.
3- همه نیروهای حکومت عربستان در تمام بخش ها را که در منطقه نجران حضور دارند متجاوز و اشغالگر معرفی می کنیم.
4- هشدار می دهیم که حکومت عربستان تلاش می کند طایفه گری و اختلافات مذهبی و فتنه انگیزی را در سطوح مختلف جامعه عربستان ترویج و منتشر کند.

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    0 0
    چرا شیعیان شرق عربستان و سنی مذهب های جنوب عربستان بر علیه آل سعود شورش نمیکنند؟ 90 درصد منابع نفتی و پالایشگاههای عربستان در این مناطق وجود داره ، فقط کافیه یه دونه اش بره هوا آل سعود دم خودشو جمع میکنه
  • مرتضی ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    0 0
    احسنت به شیخ شجاع. اجرت با رسول الله. من موندم این همْدان دیگه چجور آدمی بوده که اینهمه شیر از نسلش بوجود اومده، کسایی مثل مالک اشتر و هانی و ... . اونقدر شیربچه داره که نمیشه حتا اسمشون رو نوشت. واقعا یمنی ها عجیب و غریبن مخصوصا گل سرسبدشون «سید یمانی» عزیز که انشاالله هرچه زودتر ببینیمش.
  • حامد رنجبر خنج ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    0 0
    گریه م میدونی برای چیه برا انه که الان که مقعشه بزنیم عربستانو نا امن کنیم تا دست از سر سوریه برداره هیچکاری نمیکنیم بهتره قطرو هم با تشکیل تیپ یاوران مهدی سر به نیست کنیم و امپراطوری رسانه ایشو سر به نیست کنیم
  • ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    0 0
    عالی... تا عربستان نا امن نشه منطقه رنگ آرامش رو به خود نمیبینه. عربستان باید از درون مورد حمله و اغتشاش قرار بگیره...مناطق شرق عربستان که شیعه نشینند از قضا محلهای اصلی استخراج نفت عربستانن . باید مردم این مطقه را ضد آل سعود شوراند...
  • مهران ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    0 0
    احسنت اقا مرتضی
  • ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    0 0
    آفرین علی ع یارتان انشالله یاران مهدی فاطمه باشید از آل سقوط نهراسید که با شتاب هرچه تمام تر به سمت چاهی که برای مسلمانان حفر کرده اند در حال حرکتند و عنقریب است که به قعر آن بیفتند. نصر من الله و فتح قریب
  • ضرغام فیروزی ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    0 0
    حریت ا رثی است که از سرور ازادگان به ما شیعیان .مسلمانان. و همه ازادگان جهان رسیده است. سید یمانی از اهل بیت و زهرو ان بزرگوار است. احسنت سید یمانی احسنت سید یمانی
  • ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    0 0
    دمش گرم. خدا حفظش کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس