کد خبر 429444
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۷

انجمن زنان وابسته به جنبش انصارالله یمن در کنفرانسی مطبوعاتی در صنعا، با اشاره به شهادت 900 کودک یمنی و زخمی شدن حدود 200 کودک دیگر در 80 روز تجاوز سعودی‌ها، گفت: 7 میلیون کودک یمنی از مشکلات جسمی رنج می‌برند و 7 میلیون دیگر احساس امنیت و آرامش خود را از دست داده‌اند.

به گزارش مشرق، این کنفرانس با همکاری تیم های سیاسی و اطلاع رسانی انجمن زنان وابسته به جنبش انصارالله در صنعا با شعار "کودکان ما با وجود جراحت ها پایداری می کنند"، و با هدف بیان آثار روحی و جسمی تجاوزگری ائتلاف سعودی علیه یمن برگزار و در آن تصاویری از قربانیان این تجاوزگری در معرض دید قرار داده شد.

خانم " أمة الملك الخاشب " پژوهشگر امور اجتماعی که در این کنفرانس شرکت کرده بود به شبکه العالم گفت: آثار روحی و روانی این تجاوزگری برای کودکان یمنی کمتر از پیامدهای جسمی آن نیست و بر اساس مطالعات صورت گرفته پیامدهای هولناکی ثبت شده و حتی کودکانی مورد مطالعه قرار گرفته اند که بر اثر این تجاوزگری قدرت سخن گفتن خود را از دست داده اند. در این بررسی ها کودکانی با روح و روان بحرانی مشاهده شده اند و نیز کودکانی دیده شده است که بر اثر فشارهای روانی وارد شده دچار بی اختیاری ادرار شده اند.

در این کنفرانس به قوانین بین المللی در حمایت از کودکان و منشورهای ذی ربط سازمان ملل اشاره شد زیرا هرچند که یمن منشور حقوق کودکان را امضا کرده است اما براساس آمارهای اعلام شده، 7 میلیون کودک بر اثر تجاوزگری های سعودی از مشکلات جسمی و بهداشتی رنج می برند و 7 میلیون کودک دیگر احساس امنیت و آرامش خود را از دست داده اند.

"عبدالله علاو" عضو ائتلاف مدنی ثبت جنایات سعودی در یمن، در گفت وگویی اختصاصی به العالم گفت: قانون بین الملل، از حقوق غیر نظامیان از جمله کودکان و زنان در زمینه کشتار و تجاوزگری مسلحانه حمایت می کند اما در تجاوزگری سعودی تمام این قوانین نقض شد و بیش از 600 کودک و 500 زن در 80 روز تجاوزگری سعودی به یمن کشته شدند.

بدون شک اینک نقش جوانان و متولیان امور در تقویت اراده و روحیه کودکان یمنی حائز اهمیت است و ابتکار جمیعت جوانان یمنی فعال در زمینه امنیت و صلح که برای پویای طرح های آموزشی و ارائه کمک به خانواده های آسیب دیده یمنی ارائه شده، از اهمیت خاصی برخوردار است.

کودکان یمنی بر اثر تجاوزگری سعودی با آسیب های روحی و روانی شدیدی مواجه شده اند که خطرات آن کمتر از آثار جسمی ناشی از موشک و بمب نیست.

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    0 0
    وای بر ظالمین کودک کش. کودک کشی محکمترین سند بر دوروی یک سکه بودن سعودی ها و صهیونیست هاست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس