کد خبر 428630
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲

همزمان با تاکید وزارت کل بهداشت یمن بر استفاده عربستان از سلاح‌های ممنوعه در تجاوز به یمن، در حملات جنگنده‌های ائتلاف عربی به صنعاء بیش از 60 تن از جمله چندین زن و کودک شهید شدند.

به گزارش مشرق، خبرگزاری یمن (سبأ) نوشت: وزارت بهداشت یمن اعلام کرد که از آغاز تجاوز عربستان به یمن در 26 مارس گذشته 2326 تن شهید و 5695 تن دیگر زخمی شده‌اند که بیشترشان زن و کودک هستند. همچنین 78 تن به طور کامل دچار معلولیت جسمانی شده‌اند.

تمیم الشامی، سخنگوی وزارت بهداشت یمن اعلام کرد: تعداد کل شهدا و زخمی شدگان در حمله عربستان با بمب خلأ به کوه فج‌عطان در صنعاء 84 تن شهید و 647 تن دیگر زخمی شده بودند. همچنین مجموع کل شهدا و زخمی شدگان در نتیجه استفاده عربستان از بمب نوترونی در بمباران کردن کوه نغم در صنعاء به 35 شهید و 269 زخمی رسید.

وی افزود: تعداد بیمارستان‌هایی که در نتیجه حملات عربستان آسیب دیده‌اند به 61 مورد می‌رسد که در استان‌های صنعاء، صعده، تعز، عدن، لحج، حجه، مأرب، شبوه، الضالع و عمران است.

تمیم الشاهی گفت: تجاوزگران عربستانی 13 آمبولانس را هدف قرار دادند که موجب شهادت دو تن و زخمی شدن 23 تن دیگر شد.

در همین حال جنگنده‌های عربستانی منازل یمنی‌ها در منطقه بیت معیاد در صنعاء را هدف قرار دادند که موجب شهادت بیش از 60 تن از جمله چندین زن و کودک شد.

جنگنده‌های عربستانی 9 حمله را به رازح و الصفراء، مران انجام دادند که موجب شهید و زخمی شدن چندین تن شد.

این جنگنده‌ها منزل بدرالدین الحوثی را در استان صعده مناطق بیت نعم در همدان، جبل النهدین در صنعاء و مرکز بهداشت منطقه العند در استان لحج را هدف قرار دادند.

همزمان با حملات عربستان ارتش یمن و کمیته‌های مردمی نیز پایگاه‌های نظامی عربستان را همچنان هدف قرار می‌دهند. در حملات ارتش یمن پایگاه نهوقه واقع در نجران به طور کامل به آتش کشیده شد.

ارتش و کمیته‌های مردمی همچنین در مناطق عصیقره، جبل العریش و وادی حدید پیشروی کرده و تروریست‌های القاعده در منطقه شش الروضه در استان تعز را محاصره کرده و دهها تن از آن‌ها را از پای در آوردند.

در همین راستا شرف غالب لقمان سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد: پیروزی‌های پی در پی و قهرمانی‌های زیبای ارتش و کمیته‌های مردمی در مقابل تجاوزگران عربستانی جای تقدیر دارد و این پیروزی‌ها با حروفی از نور در روشن‌ترین صفحات تاریخ نظامی یمن ثبت خواهد شد.

وی افزود: ارتش یمن کارنامه درخشان در زمینه جنگ و مهارت‌ها و توانایی‌های جنگی زیادی دارد. روزهای اخیر نیز ثابت کرد که واکنش به دشمن سخت است چرا که ارتش و کمیته‌های مردمی نیروی موشکی خود را علیه پایگاه‌های نظامی عربستان در نجران، عسیر، جیزان و ظهران به کار گرفته‌اند. در آینده نیز پاسخ ما قوی‌تر و شدیدتر خواهد بود.

غالب لقمان هدف قرار دادن اماکن تاریخی توسط عربستان را به شدت محکوم کرد و گفت: سکوت جامعه جهانی در قبال تجاوز عربستان مشارکت دو تجاوز محسوب می‌شود.

وی پایداری یمنی‌ها و اراده محکم آنها در مقابله با تجاوز و محاصره را ستود و از نهادهای بین‌المللی در جهان خواست تا برای توقف تجاوز عربستان و ارائه کمک‌های بشردوستانه به یمنی‌ها بپا خیزند.


منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس