روزنامه‌های اصلاحات پس از انتقاد محمدباقر قالیباف از روند مذاکرات هسته‌ای حمله «گازانبری» خود را نسبت به شهردار تهران آغاز کردند.

گروه سیاسی مشرق - رسانه‌های مکتوب همواره نقش عمده‌ای در هدایت افکار عمومی و جریان‌سازی رسانه‌ای به عهده دارند که در این بین جایگاه روزنامه‌ها، جایگاه ویژه‌ای است. به همین منظور گروه سیاسی مشرق به تحلیل و بررسی محتوای روزنامه‌های متعلق به جریان اصلاح‌طلب می‌پردازد.

******

روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاحات روز دوشنبه را با تمرکز بر سخنان حجت‌الاسلام هاشمی رفسنجانی و حجت‌الاسلام روحانی آغاز کردند. از سوی دیگر روزنامه‌های اصلاحات پس از انتقاد محمدباقر قالیباف از روند مذاکرات هسته‌ای حمله «گازانبری» خود را نسبت به شهردار تهران آغاز کردند؛ اصلاح‌طلبان پس از انتخابات 92 با حضور قالیباف بر صندلی شهرداری به مخالفت پرداختند و پس از رای اعضای شورای شهر تهران کینه عدم حضور محسن هاشمی را در «بهشت» از وی دارند.

پس از اظهارات انتقادی قالیباف روزنامه‌های اصلا‌ح‌طلب مدعی‌اند که او «سری پرسودا برای انتخابات آتی دارد. این را به‌خوبی می‌توان از حملات هفته گذشته‌اش به دولت روحانی فهمید.» اما هنوز پایگاه اصلی حرکت خود را میان اصلاح طلبی و اصولگرایی انتخاب نکرده است و اگر«بخواهد برای بار سوم بخت خود را به محک آرای مردم بگذارد، یک‌ بار برای همیشه باید خط خویش را از این حرکت مارپیچی به جاد‌ه‌ای یکدست هرچند کم‌طرف‌دار منتقل کند.» همچنین در تحلیل دیگری مدعی هستند وی قالیباف در تله آنچه تندروها می‌خوانند قرار گرفته است و همچنین یاران قالیباف خود را برای انتخابات آتی بهارستان آماده می‌کنند و باید اصولگرایان قالیباف را به عنوان بازیگری فعال در نقشه وحدت خود قرار بدهند.

به نظر می‌رسد از هم اکنون روزنامه‌های اصلاحات رقیب‌سازی برای حجت الاسلام روحانی را در انتخابات 1396 آغاز کرده‌اند؛ آنان ابتدا قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت دولت یازدهم، فتاح و سپس ضرغامی هم‌اکنون قالیباف را گزینه‌های رقیب معرفی می‌کنند.

تحلیلی بر روزنامه‌های اصلاح‌طلب؛روزنامه مردم‌سالاری

ارگان رسمی حزب مردم‌سالاری دوشنبه را با تیترهای«مخالفت مجلس با مسکوت ماندن طرح استانی‌شدن انتخابات» و «کسی نباید در آرای مردم دخالت کند» روانه پیشخوان مطبوعات کشور شده است.

· بیانیه استانداری تهران پیرامون اخلال در سخنرانی‌ها حرم امام خمینی (ره)

بررسی پرونده اخلال در سخنرانی حجت‌الاسلام روحانی همچنان ادامه دارد؛ استانداری تهران پس از انتشار گزارش‌های خبری پیرامون چگونگی سازمان‌دهی مخالفت‌ها از سوی برخی از افراد در سایت‌های خبر واکنش نشان داد.

گروه سیاسی روزنامه مردم‌سالاری به انعکاس بیانیه استانداری تهران پرداخت و در همین راستا نوشت: «استانداري تهران با صدور اطلاعيه اي نسبت به حواشي ايجاد شده در حين سخنراني رئيس‌جمهور در روز سالگرد رحلت امام (ره) نکاتي را جهت تنوير افکار عمومي‌ارائه کرد. به گزارش ايلنا، در اين اطلاعيه آمده است: با توجه به انتشار برخي اخبار در تاريخ‌هاي 20 و 21 خردادماه و تحليل‌هاي خلاف واقع در برخي از خبرگزاري‌ها، روزنامه‌ها و سايت‌ها در خصوص حواشي ايجاد شده در حين سخنراني رياست محترم جمهور در روز 13 خرداد ماه همزمان با سالگرد رحلت امام‌خميني(ره) استانداري تهران موارد و نکات زير را جهت تنوير افکار عمومي ‌به اطلاع مي‌رساند: حين سخنراني رئيس‌جمهور عده‌اي با سردادن شعارهاي تفرقه انگيز سعي در ايجاد اختلال داشتند که مردم انقلابي و عاشقان امام‌خميني(ره) با سردادن شعارهاي وحدت بخش «خامنه‌اي زنده باد، روحاني پاينده باد» و «ياد امام زنده باد، روحاني پاينده باد» مانع از اين حرکت شدند. در ادامه آمده است: بر‌اساس گزارش برخي از خبرگزاري‌ها در بين دستگيرشدگان نام فردي ذکر شده است که از بازداشتي حوادث 88 بوده که با بررسي‌هاي انجام شده اين خبر صحت نداشته و خلاف واقع است. در برخي از خبرگزاري‌ها، سايت‌ها و مطبوعات محتواي بازجويي‌هاي انجام شده از دستگير‌شدگان منتشر شده که از جمله اطلاعات طبقه‌بندي شده و انتشار آن خلاف موازين قانوني است.»

تحلیلی بر روزنامه‌های اصلاح‌طلب؛روزنامه ابتکار

روزنامه ابتکار ‌‌دو‌شنبه را به تیترهای «سکوت استانی‌شدن انتخابات شکست» و «کنترل تورم؛ مهم‌ترین دستاورد اقتصادی دولت» اختصاص داد.

· دو سال بعد از پیروزی 24 خرداد

گروه سیاسی روزنامه ابتکار مدعی است که 24 خرداد 1392 یاد آور نبرد گفتمانی میان تندروها و اعتدالیون بوده است؛ کارزار 24 خرداد با اقبال مردمی به دو واژه «تدبیر» و «امید» همراه شد و حجت‌الاسلام روحانی از نیاوران به پاستور نقل مکان کرد اما حضورش با گلایه از میراث دولت نهم و دهم همراه بود.

سعید پایبند در راستا مشکلات و موانع دولت یازدهم نوشت: «دکتر روحانی مشغول گزینه‌های مناسب برای انتخاب وزرا بود، دولتش را فراجناحی معرفی کرد، گروه‌های خاص دنبال سهم‌خواهی و نفرات مورد نظر برای پست‌های مد نظرشان بودند، اما باور و اراده دکتر روحانی فراتر از این گمانه‌زنی‌ها بود، ایشان با یک تفکر حساب شده و راهبردی و با یک خرد جمعی وزرای اعتدالی خود را دو هفته قبل از موعد قانونی به مجلس معرفی کرد. ولی در ادامه برخی به عنوان نماینده مردم علیه برنامه‌های دولت یازدهم کارشکنی کردند و تا آنجایی پیش رفتند که به سردار دیپلماسی کشور توهین کردند؛ هر روز به بهانه‌هایی وزرای یازدهم را استیضاح و با نشان‌دادن کارت‌های زرد خط و نشان کشیدند، بدون توجه به پیام تاریخی 24خرداد عملا در مقابل اراده ملت ایستادگی کردند،دولت حسن روحانی در حوزه سیاست خارجه نقش فعالتری ایفا کرد، با محوریت قرار دادن سیاست تنش‌زدایی موفقیت‌های نسبی به دست آورد؛ طرح پیشنهادی دکتر روحانی علیه خشونت و افراطی‌گری در سازمان ملل با 199رای تصویب و از طرفی با دیپلماسی هنرمندانه مانع تحریم‌های جدید علیه ملت شد، در بعد دیگر با تدابیر مثال زدنی تیم مذاکره کننده هسته ای دیوار منحوس تحریمات را لرزند و با ملاک قرار دادن مواضع و عزت ملت دنبال پایان دادن تحریمات یکسویه غرب علیه ایران است. دولت حسن روحانی در سیاست داخلی دنبال متعادل کردن قیمت‌ها و کنترل تورم که ناشی از بی‌تدبیریهای دولت گذشته بود حرکت تدریجی خود را آغازکرد، با بحث‌های کارشناسی شده توانست نرخ تورم را کاهش دهد و حوزه صنعت و تولید را فعال و پویا کند، حرکت دیگر دولت در این راستا اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها است که با حواشی زیادی همراه بود، اما دولت با اتخاذ تصمیم سنجیده و در نظر گرفتن شیب ملایم حامل‌های انرژی مرحله دوم یارانه‌ها را استارت زد، در زمینه‌های دیگر خصوصا حوزه سلامت و بهداشت موفقیت‌های چشمگیری بدست آورد، پرداخت هزینه‌های 90درصدی توسط دولت به بیماران قابل ستودنی است»

تحلیلی بر روزنامه‌های اصلاح‌طلب؛روزنامه اعتماد

روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد نیم‌تای بالای صفحه اول خود را به تیترهای «شادی ملت را می‌خواهیم» و «من عوض نشده‌ام آنها عوض شدند» اختصاص داده است.

· حمله گازانبری اصلاحات به قالیباف

محمد باقر قالیباف در دیدار با جمعی از دانش‌آموختگان دانشگاه‌ تهران پیرامون رفتار دولت در مذاکرات هسته‌ای اظهار داشت «از امام یاد گرفتیم دستمان روی زانوی خودمان بگذاریم و بلند شویم. درست است که تحریم‌ها اقتصادمان را تحت فشار قرار داده ولی این فقط به خاطر تحریم‌ها نیست. بی‌برنامگی و ضعف مدیریت در این دولت و دولت پیشین از تحریم‌ها هم مؤثرتر است.آمریکا نباید احساس کند که ما وابسته به تصمیم و اراده او هستیم. انقلاب و جنگ ثابت کرده که ما وابسته به هیچ‌کس نیستیم.» وی در بخشی از سخنرانی خود هدف دولت از توافق را این‌گونه بیان داشت که «گویی هدف دولت برای دستیابی به توافق، رفع تحریم‌ها نیست بلکه جلب آرای سیاسی برای پیروزی در انتخابات آتی است.»

انتقاد شهردار تهران همانند دیگران به مذاق دولتی‌ها و حامیانش خوش نیامد؛ آنان سخنان شهردار تهران را اولین پالس برای رقابت در دوره آینده ریاست جمهوری تفسیر کردند. ابتدا حسام‌الدین آشنا با عبارت کنایه‌آمیز «از زمان کسب دومین دیپلم افتخار در بخش سودای سیمرغ جشنواره انتخابات..» به استقبال انتقاد شهردار تهران رفت و سپس روزنامه‌های اصلاح‌طلب از پیمان و عهد شکست خوردگان انتخابات 92 با اهداف واحد سخن گفتند و بیان داشتند «هرچه هست امروز بازندگان انتخابات رياست‌جمهوري ٩٢ يك هدف واحد دارند و در راه رسيدن به آن هدف گام برداشته‌اند حتي اگر عقد اخوت رسمي‌اي ميان‌شان بسته نشود؛ حمله گازانبري به دولت، خنثي‌سازي هاشمي در عرصه سياسي و عبور از اصلاح‌طلبان.»

گروه احزاب روزنامه اعتماد با انتقاد از سخنان قالیباف به وی هشدار داد که در تله تندروها قرار نگیرد و پایان دوران سیاست‌ورزی خود را همانند محسن رضایی رقم نزند؛ مجتبی حسینی در همین راستا نوشت «محمدباقر قاليباف اين روزها از هر زمان بيشتري براي انتخابات انگيزه دارد. اين انگيزه را مي‌شود از انتقاد‌هاي تند و تيز او عليه روحاني ديد. قاليباف وقتي در نقد روحاني مي‌گفت: «گويي هدف دولت براي دستيابي به توافق، رفع تحريم‌ها نيست، بلكه جلب آراي سياسي براي پيروزي در انتخابات آتي است.» مي‌شد حدس زد كه دل او از اين جملات «من سرهنگ نيستم و حمله گازانبري» روحاني آرام نشده و مي‌خواهد آن مناظره را جبران كند و با روحاني بي‌حساب شود. همين است كه پس از ائتلاف استراتژيك با محسن رضايي و در اختيار گرفتن لجستيك سياسي او، مديران سياسي‌اش از شهرداري تهران استعفا دادند تا براي انتخابات مجلس دهم آماده شوند. قاليباف از كرسي‌هاي مجلس سهم مي‌خواهد اما اين خواست او هيچگاه از سوي اصولگرايان مورد توجه قرار نگرفت. همين است كه باقر قاليباف در جريان جلسات همگرايي اصولگرايان هرگز دعوت نشد تا شهردار تهران تصميم به رفتار مستقل در انتخابات مجلس دهم بگيرد. ناديده گرفته شدن قاليباف توسط اصولگرايان سنتي و رها بودن او در ميدان سياست اما هرگز به اين معنا نيست كه مثلث مخالفان روحاني (پايداري، احمدي‌نژاد و جليلي) براي او برنامه و نقشه‌اي نداشته باشند.

مساله‌اي كه روز گذشته سايت خبرآنلاين نزديك به علي لاريجاني هم طي گزارشي از آن پرده‌برداري كرد و نوشت: «در بين همه خبرهاي منتشرشده گاهي نيز خبرهايي ديده مي‌شد كه نشان مي‌‌داد قاليبافي كه روزگاري خود را به جريان اصلاح‌طلبان ميانه‌رو نزديك مي‌‌دانست، با فاصله گرفتن از جريان اصلاحات به ويژه پس از تلاش بخشي از اصلاح‌طلبان شوراي شهر پايتخت براي جايگزين كردن محسن هاشمي در قامت شهردار تهران، اكنون براي رسيدن به قدرت حتي حاضر است با اصولگراهاي تندرو نيز ائتلاف كند. كار به آنجا كشيد كه در فروردين‌ماه سال گذشته خبر رسيد قاليباف با همراهي برخي نيروهاي جبهه پايداري در حال انجام برنامه‌اي است كه بتواند حتي در دانشگاه آزاد نيز ساختار ستادي خود را شكل دهد. اين تلاش در شرايطي است كه قاليباف در سال ٨٤ از سوي همين جريان، متهم به نزديكي به هاشمي‌رفسنجاني مي‌شد.»

تحلیلی بر روزنامه‌های اصلاح‌طلب؛روزنامه شرق

روزنامه اصلاح‌طلب شرق صفحه اول خود را به تیترهای«پاسخ اژه‌ای» و«اگر باید بیایم می‌آیم» اختصاص داد.

· اصلاح‌طلبی براساس تعریف رهبر اصلاحات را هیچ‌وقت کنار نگذاشته و نمی‌گذاریم/ دولت را جزئی از جریان اصلاح‌طلبی تلقی نکردیم

گروه سیاسی روزنامه شرق در گفت‌وگو خود با علی شکوری‌راد به بررسی رویکرد اصلاح‌طلبان نسبت به دولت روحانی پرداخت؛ وی در پاسخ به اظهارات حجاریان مبنی بر اینکه اصلاح‌طلبان در انتخابات سال ٩٢ پروژه اصلاح‌طلبی خود را به علت شرایط اضطرار اقتصادی به نفع مردم کنار گذاشتند؛ اظهار داشت« طبیعی است که در جریان اصلاح‌طلبی تعاریف متفاوتی از معنای اصلاح‌طلبی وجود دارد. بخش‌های مختلف، تعاریف حداکثری یا حداقلی از اصلاح‌طلبی دارند؛ اما اگر اصلاح‌طلبی را براساس تعریف خاتمی مبنا قرار دهیم، کار ما راحت‌تر و بحث ما دقیق‌تر می‌شود. ما اصلاح‌طلبی براساس تعریف رهبر اصلاحات را هیچ‌وقت کنار نگذاشته و نمی‌گذاریم؛ اما با توجه به شرایط کشور، آن را حداقلی کرده‌ایم. به‌راحتی نمی‌توان پذیرفت با یک انتخابات وضعیت به قبل از دولت احمدی‌نژاد بازگردد به‌خصوص که مبانی کار اداره دولت به هم ریخته است.»

عضو سابق حزب منحله مشارکت همچنین معتقد است که کانال ارتباطی دولت با بدنه حامی‌اش قوی نیست و پیرامون رویکرد اصلاحات نسبت به دولت اظهار داشت«ما نظرمان هیچ‌وقت این نبوده که از دولت انتقاد نکنیم. اصلا حمایت صرف با روح جریان اصلاح‌طلبی منافات دارد. انتقاد به نفع دولت است؛ اما با تضعیف یا تخریب دولت مخالفیم. ضمن اینکه برخلاف اصولگرایان که احمدی‌نژاد را جزئی از جریان اصولگرایی می‌دانستند، ما دولت حاضر را جزئی از جریان اصلاح‌طلبی تلقی نکردیم. خوشبختانه در مجموع، این دولت اصول را رعایت کرده است و برای همین این حمایت پابرجاست، به‌ویژه شخص خود روحانی همچنان اصول را حفظ کرده است و از این نظر برخلاف احمدی‌نژاد که رفتار عصیانگرانه و خودمحورانه داشت، روحانی از ظرفیت مشاوره استفاده می‌کند؛ اما این کانال ارتباطی به اعتقاد من محدود است و اگر مقداری با بدنه سیاسی اصلاح‌طلبی رابطه خودش را بیشتر کند، این حداقل نارضایتی هم برطرف می‌شود که به نظر می‌رسد معاون سیاسی جدید وزارت کشور این پروژه را تا حدی دنبال کرده است. اما باید ارتباط بیشتری برقرار کند.»

تحلیلی بر روزنامه‌های اصلاح‌طلب؛روزنامه آرمان‌امروز

روزنامه آرمان‌امروز صفحه اول خود را به تیترهای «من عوض نشده‌ام» و «منکران تاثیر تحریم‌ها از جیب مردم بی‌خبرند» اختصاص داد.

· سکوت معنادار موسوی خوئینی‌ها

مرد محبوب جریان اصلاحات این روزها در «خیابانی در بالای شهر تهران، ساختمانی 2 طبقه، اتاقی دلباز و یک صندلی!» مشغول فعالیت های سیاسی و علمی خود است. گروه سیاسی روزنامه آرمان‌امروز مدعی است که شیخ خاکستری اصلاحات در ورای سکوت سیاسی‌اش اهداف معناداری را دنبال می کند زیرا وی «سیاست‌ورز قهاری توصیف می‌شود که اکنون جامه مصلح سیاسی به تن کرده است

گروه سیاسی روزنامه آرمان امروز این گونه به تحلیل سکوت سیاسی موسوی خوئینی ها می‌پردازد: «آیت‌ا... موسوی‌خوئینی‌ها به‌رغم سال‌ها حضور در مناصب با اهمیت کشور به‌ویژه در دوران حیات امام خمینی چندین سال است سکوت اختیار کرده و مواضع خود را جز در جلسات جامعه روحانیون بیان نمی‌کند. آیت‌ا... موسوی‌بجنوردی که او هم از یاران امام و عضو مجمع روحانیون است، درباره رویه موسوی‌خوئینی‌ها درباره انتخابات سال 88 به فارس گفته است: «مجمع روحانیون مبارز و آقای موسوی‌خوئینی‌ها همگی اعلام کردند که چون خواسته مقام معظم رهبری این است، باید اطاعت کنیم.» برخی هجمه‌ها به موسوی خوئینی‌ها که اینچنین دیدگاهش تعریف شده، می‌تواند منشأ سیاسی داشته باشد و به نظر می‌رسد موسوی‌خوئینی‌ها برای جلوگیری از تنش ترجیح می‌دهد نقش راهنمایی را ایفا کند که دیدگاه‌هایش تنها به جمع حامیانش تسری پیدا کند و اگر صلاح باشد آنها درصدد اجرای آن دیدگاه‌ها باشند.»

تحلیلی بر روزنامه‌های اصلاح‌طلب؛روزنامه ایران

روزنامه دولتی ایران، صفحه اول خود را به تیترهای «روسیه مات شد» و «روحانی: منکران اثر تحریم از جیب مردم بی‌خبرند» اختصاص داد.

· جدیدترین خاطره هاشمی‌رفسنجانی از امام‌خمینی (ره) / اگر به نتیجه برسم در انتخابات خبرگان شرکت می‌کنم

«در جنگ وقتی امام مرا فرمانده جنگ کردند و برای خداحافظی خدمت ایشان رفتم، گفتم «من با این هدف به جبهه می‌روم که نقطه‌ای از عراق را بگیریم تا جنگ را آبرومندانه تمام کنیم. راه درست و عقیدتی من این است که باید حقوق خود را از دشمن بگیریم». در آن شرایط تقریباً در تمام جبهه‌ها به مرز عراق رسیده بودیم. اگر جایی را گروگان می‌گرفتیم، می‌توانستیم پس از قبول آتش بس، با آن گروگان، حقوق خود را بگیریم. صدام محاکمه می‌شد و خسارات ما را می‌داد. امام(ره) به من نگاهی از سر مِهر کردند و جوابی ندادند.» این عبارت‌ها جدیدترین خاطره هاشمی رفسنجانی از امام خمینی (ره) که در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا بیان شد.

روزنامه دولتی ایران در انعکاس سخنان هاشمی رفسنجانی پیرامون حضورش در انتخابات آتی نوشت: «در انتخابات مجلس شورای اسلامی به خاطر شرایط سنی نمی‌توانم ثبت نام کنم، اما نظراتم را می‌گویم. یعنی ملاک‌های خودم را برای یک نماینده مجلس می‌گویم. در انتخابات خبرگان هم اگر به این نتیجه برسم که باید بیایم، می‌آیم. در هر دو انتخابات به اسم از کسی حمایت نمی‌کنم، ولی معیارهایی را می‌گویم و مردم براساس تشخیص خودشان معیارها را در افرادی که ثبت نام کرده‌اند، می‌بینند و رأی می‌دهند.او همچنین درباره انتخابات خبرگان رهبری گفت: تصمیمات خبرگان طولانی مدت است. جان من هم با انقلاب آمیخته شده و هر جا که ببینم از آن ناحیه خطری متوجه انقلاب می‌شود، برای رفع آن خطرها در حد وسع و توان خودم وارد می‌شوم.مجلس خبرگان خیلی حساس است. نباید سلیقه‌های باندی و تفکرات جناحی در آن دخالت داشته باشد. انتخابات آن هم مهم است. اگر انتخابات خبرگان باندی و جناحی باشد، خود مجلس در جامعه کم اعتبار می‌شود که ضررهایش به پایه‌های نظام می‌رسد. اصلاً مصلحت نیست که هر کسی با هر هدفی برای اعتبار رهبری نظام که کار مجلس خبرگان است، در جامعه شبهه درست کند. اگر جایگاه رهبری را در افکار عمومی ضعیف کنیم، پایه انقلاب سست می‌شود. به نظرم هر کس نگاه باندی به انتخابات خبرگان داشته باشد، به انقلاب خیانت می‌کند. انقلابی که اهداف بلندی داشت و هنوز راهی طولانی تا رسیدن به آرمان‌ها دارد.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • محمّد ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    0 0
    گازانبری؟ اصلاحات؟ جک خوبی بود.
  • ناشناس ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    0 0
    هر کی میاد یه کلمه حرف حسابی بزنه سریع یه چیزی بهش میبندن آبروشم میبرن تحقیرشم میکنن پرتش میکنن گوشه . تا چش اصلاح طلبها در بیاد که هیچی بارشون نیست فقط فکر پر کردن جیب خودشونو بچه هاشونن به قیمت دست کردن تو جیب مردم .
  • آئینه ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    0 0
    بَلِ الْإِنْسَانُ عَلَى نَفْسِهِ بَصِيرَةٌ وَلَوْ أَلْقَى مَعَاذِيرَ - بلکه آدمی خويشتن خويش را نيک می شناسد هر چند به زبان عذرها آورد
  • م چ ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    0 0
    انتخاب دکتر قالیباف برای شهرداری صحیح بوده ...وامیدوارم ریاست جمهور اینده ایشان باشند.
  • ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    0 0
    اصلاح طلبهای وحشی
  • ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    0 0
    مشرق از کی دفاع میکنی واقعا!
  • ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    0 0
    به وجود آقای قالیباف افتخار می کنیم ، توانایی مدیریت قوی ، پیروی از رهبری ، برادر شهید، شخصیت متناسب برای ریاست جههوری ، کارایی بالا ، تحصیلات بالا، خلبان
  • مسافر ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    0 0
    این ادمای بی شناسنامه فعلا بصورت ناجوانمردانه و گاز انبری شایعات متعددی در مورد خانواده و خود دکتر قالیباف در جامعه پخش کرده اند .
  • ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    0 0
    اصلاح طلبان چه قدر پر رو و پر ادعایند .
  • ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    0 0
    اصلاح طلب یعنی تشنه قدرت،شیفته زر و زیور،یعنی زبیرهای زمانه که دین را به دنیا فروختند،وبر روی خون شهدای مظلوم به دنبال ساختن کاخ آرزوهای خود هستند.لیبرالهایی که در لباس دین درآمده اند تا به هدفشان که مکیدن ملت است برسند.
  • افشین تهران ۰۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    0 0
    من عوض نشدم!!!!!!!!!!!!!!!!!!پس حتما ملت ایران عوض شدن؟؟؟؟یا شاید هم مردم با بصیرت شده اند؟؟؟شورای شهر تهران امروز میتونه با افتخار سرش رو بالا بگیره چرا که شهرداری انتخاب کرده که نمونه هست و اگر اینطور نمیشد امروز باید منتظر کرسنتی دیگر در شهرداری میبودیم.
  • سید حسینی ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
    0 0
    بیت امام وخصوصا ایت الله حاج سید حسن اقا مبری از این مسایلیست که نانوشته در فکر القا ان هستید این تذهبون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس