روزنامه‌های زنجیره‌ای در دومین سالگرد دولت روحانی عنوان های اصلی خود را به مصاحبه مطبوعاتی رئیس جمهور اختصاص داده و به نقد عملکرد دولت پرداختند.

گروه سیاسی مشرق - رسانه‌های مکتوب همواره نقش عمده‌ای در هدایت افکار عمومی و جریان‌سازی رسانه‌ای به عهده دارند که در این بین جایگاه روزنامه‌ها، جایگاه ویژه‌ای است. به همین منظور گروه سیاسی مشرق به تحلیل و بررسی محتوای روزنامه‌های متعلق به جریان اصلاح‌طلب می‌پردازد.
*******
روزنامه‌های امروز زنجیره‌ای در عنوان های اصلی خود را به مصاحبه مطبوعاتی رئیس جمهور اختصاص داده و همزمان با دومین سالگرد دولت روحانی در بررسی عملکرد این دولت از دیدگاه‌های مختلف به نقد آن پرداخته‌اند.

روزنامه مردم‌سالاری

ارگان رسمی حزب مردم‌سالاری یک‌شنبه را با تیترهای «همکاری دولت و مجلس برای برگزاری انتخابات حزبی» و «اگر قدرت‌ها زیاده‌خواهی نکنند توافق در دسترس است» روانه پیشخوان مطبوعات کشور شده است.

کنایه انتخاباتی آشنا به قالیباف

«از زمان کسب دومین دیپلم افتخار در بخش سودای سیمرغ جشنواره انتخابات...» عبارت کنایه‌آمیز حسام‌الدین آشنا نسبت به محمد باقر قالیباف در پست صفحه گوگل پلاس مشاور رییس‌جمهور است؛ این عبارت کنایه‌آمیز از سوی روزنامه مردم‌سالاری حذف شده است.

روزنامه مردم‌سالاری در صفحه سیاسی در انعکاس سخنان حسام‌الدین آشنا نوشت «مشاور فرهنگی رییس جمهوری گفت: در سالگرد انتخابات ریاست‌جمهوری، برخی نقل قول‌های بدون سند از شهردار تهران در برخی رسانه‌های خاص منتشر شد که بوی دیگری می‌داد. از منبع موثقی جویای صحت این نقلیات شدم؛ او همه را تکذیب و تصریح کرد که مواضع شهردار در قبال مسائل ملی تغییری نکرده است. خدا را شکر می‌کنم که مسیر مستقیم اقتدار و اعتدال برای اعتلای کشور هنوز هم بلندترین صدا در ایران اسلامی‌است.

به گزارش ایرنا، حسام الدین آشنا در صفحه شخصی خود در یکی از شبکه‌های اجتماعی نوشت: سردار هشت ساله خراسان و شهردار 10 ساله تهران تاکنون در مورد مذاکرات رفع تحریم‌ها مواضع صریح و صحیحی اتخاذ کرده است.

وی افزود: از جمله آن که «بزرگ‌ترین خیانت را کسانی مرتکب می‌شوند که از موضوع مذاکرات هسته‌ای و موضوعات مشابه به عنوان ابزاری برای دوقطبی کردن جامعه استفاده می‌کنند. کسانی که بر این شیپور می‌دمند، قطعاً خیر و صلاح این ملت و سرزمین را نمی‌خواهند و اهداف دیگری را دنبال می‌کنند و متأسفانه عده‌ای هم جاهلانه در این دام گرفتار می‌شوند و حتی در بین خانواده‌ها و دوستان نیز به یک طیف صفر و صدی گرایش پیدا می‌کنند و از روی هیجان یا چشم بسته همه چیز را نفی می‌کنند و یا چشم بسته به به و چهچه می‌کنند و در تقابل با یکدیگر قرار می‌گیرند. خسارت‌های جبران‌ناپذیری که از این رهگذر نصیب ملت می‌شود بعضاً جبران ناپذیر است.» مشاور فرهنگی رییس جمهوری در این نوشته خود تصریح کرده است: یا در فرازی دیگر تاکید کرده‌اند که «بدون شک تحریم، ظالمانه است و باید تلاش کنیم که این تحریم‌ها را بشکنیم. باید تلاش کنیم به افکار عمومی‌جهانی نشان دهیم که به دنبال جنگ افروزی نیستیم.»

روزنامه ابتکار

روزنامه ابتکار یک‌شنبه را به تیتر «دفاع رئیس از دولت» اختصاص داد.

حرکت به سمت توافق با پای لنگان کری

روزنامه ابتکار در روزهای گذشته به تحلیل قلب شکسته ظریف از سوی آنچه تندروها می‌خواند و پای مصدوم کری پرداخته و مدعی بود با قلبی آزرده به سختی می‌توان در نبرد مذاکرات حضور پیدا کرد. گروه سیاسی روزنامه ابتکار ابتدا به انعکاس اخبار روند مذاکرات هسته‌ای پرداخت و سپس پیرامون احتمال تغییر مذاکرات از وین نوشت «انتشار گزارش‌هایی مبنی بر جاسوسی رژیم صهیونیستی از هتل‌های محل مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 در اروپا، مذاکره‌کنندگان هسته‌ای را بر آن داشت تا به بررسی احتمال تغییر محل میزبانی مذاکرات بپردازند. یک منبع آگاه در وین به خبرگزاری صدا و سیما گفت: با توجه به اهمیت و حساسیت روز افزون مذاکرات و نزدیک شدن به زمان ضرب الاجل تعیین شده، مذاکره کنندگان تغییر محل مذاکرات از وین اتریش به شهر یا حتی کشوری دیگر را پیگیری می‌کنند. پیش از این جمهوری اسلامی ایران طی یادداشت های رسمی جداگانه به وزارت های خارجه اتریش و سوییس مراتب نگرانی جدی دولت ایران از امنیت اماکن محل برگزاری مذاکرات هسته ای را به دولت‌های این دو کشور اعلام و از وزارت خارجه اتریش تشدید تدابیر امنیتی در محل مذاکرات را خواستار شده بود. همچنین نشست کارشناسان ایران و کشورهای 1+5 شامگاه جمعه در هتل کوبورگ وین پایان یافت. روز جمعه نشست های دوجانبه معاونان وزیران خارجه ایران با اعضای کشورهای 1+5 برگزار شد. هفتمین دور گفت‌وگوها به منظور ادامه نگارش پیش‌نویس متن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) با حضور سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی، معاونان وزیر خارجه ایران و هلگا اشمید، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که به نمایندگی از کشورهای 1+5 در این مذاکرات حضور دارد از روز چهارشنبه در هتل کوبورگ وین از سر گرفته شد.»

روزنامه اعتماد

روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد نیم‌تای بالای صفحه اول خود را به تیترهای «روایت پلیس از لغو کنسرت‌ها» و «نمره روحانی 15 از 20 است» اختصاص داده است.

پایگاه اجتماعی دولت لب مرزی است/ یک ساعت از برنامه‌های صداوسیما مختص دولت نیست

«هنوز نمی‌توان پایگاه اجتماعی دولت را ازدست رفته دانست اما لب مرز است» احمد خرم از فعالان اصلاح‌طلب نگران وضعیت دولت یازدهم هست، پایگاه اجتماعی دولت یازدهم طبق نظرسنجی هفته‌نامه‌های منتسب به جریان اصلاحات کاهش محسوسی داشته است؛ وی در پاسخ به این سؤال که اصلاح‌طلبان چقدر حامی دولت روحانی هستند؟ با توجه به اینکه کم و بیش انتقاداتی نیز از این جریان بر روش‌های اجرایی دولت وارد می‌شود، چقدر می‌توان امیدوار بود که همچنان پشت دولت می‌ایستند، اظهار داشت «مطمئن باشید اصلاح‌طلبان حامی تمام‌قد روحانی هستند و ایشان باید روی حمایت اصلاح‌طلبان حساب ویژه‌ای باز کنند. یعنی جمع جبری عملکرد روحانی نزد اصلاح‌طلبان مثبت است. انتقاد دارند اما کارهای خوب انجام گرفته شده بیش از ضعف‌های دولت است و این برای اصلاح‌طلبان مطلوب است. دستاورد خوبی است و فکر می‌کنم اگر نقد درستی از بخش بخش دولت شود و راهکار ارائه شود، ظرف یک سال آینده دولت می‌تواند در جایگاه بهتری در ذهن جامعه قرار بگیرد.»

احمد خرم معتقد است که دولت توانایی ارتباط با مردم را ندارد و پیرامون علل آن مدعی است که «صدا و سیما که دست دولت نیست، حتی به مدت یک ساعت در ماه. دستیابی به رسانه‌های مجازی هم که برای همه ممکن نیست. اینقدر مردم گرفتار هستند که جز نخبگان و دانشگاهیان کسی وارد سایت‌های سیاسی و اجتماعی نمی‌شود. دنبال سرگرمی هستند تا فراموش کنند چه وضعیتی دارند. دولت از طریق نماز جمعه‌ها، صدا و سیما، سازمان تبلیغات و مساجد در محلات می‌تواند تبلیغ کند که متاسفانه هیچکدام را در دست ندارد. معتقدم دولت در این زمینه کاملاً مظلوم است و مردم باید به دولت حق بدهند که امکانات ناچیزی برای توجیه مردم در اختیار ندارد.»

فعال سیاسی اصلاحات دلیل ضعف دولت در کارنامه دوساله‌اش را این چنین برشمرد «تنگناها به علاوه احتیاط و محافظه‌کاری و عدم انتخاب افرادی که اهل عمل هستند و البته فشار مجلس که به سادگی و خیلی راحت نمی‌توان جلوی آن مقاومت کرد. کشور وقتی در مسیر توسعه هست و هنوز به توسعه نسبی کامل نرسیده احتیاج به تصمیم‌گیران شجاع دارد که ببرند و به جلو بروند. امیدواریم که شجاعت نه فقط در بیانات آقای روحانی بلکه در تصمیم‌گیری‌های رییس‌جمهور و کابینه‌اش دیده شود.»

روزنامه شرق

روزنامه اصلاح‌طلب شرق صفحه اول خود را به تیترهای «شنود اتاق مذاکره کنندگان» و «عمل به قانون آری، اجتهاد شخصی نه» اختصاص داد.

چرا احمدی‌نژاد از بقایی دفاع می‌کند؟

ناظران دنیای سیاست انتظار برائت‌جویی محمود احمدی‌نژاد از بقایی را همانند یار قدیمی‌اش محمد رضا رحیمی داشتند اما مرد پیش بینی ناپذیر دنیای سیاست از پاکدستی بقایی روایت کرد. حسن فتحی در صفحه سیاسی روزنامه شرق در تحلیل این رفتار رییس‌جمهور سابق نوشت «اگرچه هنوز هم آن‌ها خود را پاک‌دست می‌دانند و سعی در فرافکنی دارند، اما آنچه بیش از همه آشکار است این مسئله است که با برملاشدن بیش‌ازپیش حقایق، دسترسی به حلقه مرکزی پیرامون رئیس دولت‌های نهم و دهم آسان‌تر شده است. البته این واقعیت را نمی‌توان نادیده گرفت که بخش عمده‌ای از تلاش‌هایی که از سوی احمدی‌نژاد و اطرافیانش صورت می‌گیرد با هدف بی‌اعتبار جلوه‌دادن اعمال غیرقانونی‌ای است که ریشه در فقدان عقلانیت سیاسی و مدیریتی دولت‌های نهم و دهم دارد که زمینه را برای سوءاستفاده‌ها هموار کرد. اکنون کسانی که در مرکز و کانون این حلقه قرار دارند از آن بیمناک هستند که با کنارزدن و افشای ماهیت اطرافیانش دسترسی به آن‌ها آسان‌تر شود و در مظان اتهام قرار گیرند و ناگزیر به پاسخ‌گویی شفاف شوند. ازهمین‌رو در این شرایط که تلاش‌های این گروه برای تأثیرگذاری در انتخابات مجلس شدت گرفته است، روشنگری در زمینه اختلاس‌ها و کج‌دستی‌ها، لطمه‌ای اساسی به اعتبار آن‌ها وارد کرده است و می‌تواند مظلوم‌نمایی این گروه را بی‌اثر کند و بر مشکلاتشان در راه دستیابی به مجلس و انتخابات بیفزاید.»

روزنامه آرمان‌امروز

روزنامه آرمان‌امروز صفحه اول خود را به تیتر «معیار جیب مردم است» اختصاص داد.

زنگنه در لیست استیضاح

جنتی، فانی و حالا زنگنه در صف پاسخگویی به بهارستان هستند. در روزهای سالگرد پیروزی روحانی بهارستان‌نشین‌ها نسبت به وزیران دولت یازدهم انتقاد دارند؛ انتقادی که هیچ‌گاه برای روحانی خوشایند نبوده است.

گروه سیاسی روزنامه آرمان امروز در انعکاس استیضاح زنگنه نوشت«درست در آستانه 24 خرداد و دوسالگی دولت یازدهم استیضاحی دیگر مطرح می‌شود؛ آن هم برای وزیری که می‌توان گفت وزنه کابینه محسوب می‌شود. روز گذشته خبرگزاری فارس از تهیه طرح استیضاح بیژن نامدارزنگنه از سوی برخی نمایندگان خبر داد و نوشت: جمعی از نمایندگان مجلس در اعتراض به عملکرد وزارت نفت طرح استیضاح بیژن زنگنه را تهیه و تدوین کرده‌اند. این طرح در انتقاد به عملکرد وزارت نفت و سیاست‌های وزیر در این وزارتخانه تهیه و تدوین شده است. عملکرد زنگنه در مدیریت وزارتخانه، کاهش قیمت نفت و عدم‌انجام اقدام لازم در این زمینه و همچنین عدم انتصاب‌های مناسب ازجمله دلایل نمایندگان برای استیضاح عنوان شده است.

در همین زمینه، سیدشکر خداموسوی، نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی ضمن تأیید این خبر گفت که در هفته جاری اقدامات لازم برای استیضاح پیگیری خواهد شد. وی همچنین علت تهیه این طرح را اینگونه عنوان کرد: «عملکرد وزیر باعث شد تا نمایندگان دیگر راهی به جز استیضاح برای جلوگیری از روند غلط در وزارت نفت نداشته باشند.» وقتی وزیری با 18 سال سابقه مدیریت در مهم‌ترین وزارتخانه کشور مورد انتقاد نمایندگان تندرو قرار می‌گیرد این سؤال مطرح می‌شود اگر فرد دیگری بود آیا توانایی مواجهه با مشکلات را داشت؟! قطعاً سؤال و استیضاح ابزاری است نظارتی و حق نمایندگان که از آن استفاده کنند اما موضوعی که مطرح است اینکه آیا در به کارگیری این ابزار تنها بحث نظارت مطرح است یا موضوعات دیگر نیز می‌تواند دخیل شود. لذا آنچه از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود منصفانه بودن سؤال یا استیضاح است نه اصل آن.»

روزنامه ایران

روزنامه دولتی ایران، صفحه اول خود را به تیتر «هدف 24 خرداد حفظ همه حقوق ایرانیان است» اختصاص داد.

ناگفته‌هایی فرزند هاشمی از انتخابات 92 / ادعایی 90 درصدی آرای هاشمی

روزنامه دولتی ایران به مناسبت سالگرد پیروزی حجت‌الاسلام روحانی در انتخابات ریاست جمهوری 1392 صفحه سیاسی خود را به تحلیل این رخداد اختصاص داده است؛ فاطمه هاشمی که بعد از خواهرش باید شاهد زندان رفتن برادرش باشد در یادداشتی به ناگفته‌های خود از انتخابات ریاست‌جمهوری پرداخت.

فاطمه هاشمی در یادداشت خود حضور روحانی در انتخابات را این‌گونه بیان داشت «نخستین بار در جلسه ظهر شنبه که در جمع کوچکی بحث انتخابات درگرفت حاضران نظر دادند که آقایان روحانی و ناطق برای ریاست‌جمهوری مناسب‌اند. آقای ناطق نپذیرفت و آقای روحانی گفت به‌شرط حمایت این جمع که همه قول حمایت دادند. به ایشان گفته شد قبلاً با رهبری در میان بگذارند. ایشان با رهبری صحبت کردند و به پدرم خبر دادند که رهبری مخالفتی ندارند و تذکراتی هم داده‌اند. پدرم هم قول کمک دادند و نکاتی را مطرح کردند.»

فاطمه هاشمی حضور پدرش در انتخابات را زلزله و موجی که اوج می‌گرفت تشبیه کرد و پیرامون دیدار روحانی با هاشمی رفسنجانی نوشت «دکتر روحانی ملاقاتی با پدرم داشت و گفتند حالا که شما آمده‌اید خوب است کنار بروم. پدرم گفتند بعید است که بگذارند من بمانم. چون آمارگران گزارش 70 درصد رأی داده‌اند و نگران هستند به 90 درصد برسد. به آقای روحانی گفتند اگر ماندم با همکاری، کشور را اداره می‌کنیم و اگر نماندم بخشی از رأی من به شما خواهد رسید. تلاش کردند که پدرم انصراف دهند با تهدید به ردصلاحیت که ایشان اهمیت ندادند.»

وی همچین در روایت روز رأی‌گیری نوشت «روز رأی‌گیری تندروها مطمئن شدند که قافیه را باخته‌اند و تلاش شد در شمارش آرا و اعلام نتیجه انتخابات را به دور دوم بیندازند که با مراقبت افرادی مؤمن و دلسوز به نتیجه نرسید. دکتر روحانی رئیس جمهور شد و تندروها خواب چنین روزی را هم نمی‌دیدند. ولی مسئولان و جامعه فهمیدند که آرای مردم چیست؟ و چه می‌خواهند؟ مردم با رأی خود نشان دهند به دنبال تغییر اساسی و اصولی هستند.»


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 29
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 62
  • ناشناس ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
    0 0
    تندروهایی که در سال 88 آراء 25 میلیونی مردم را به تمسخر گرفتن و کشور را به آشوب کشیدند حالا دیگران را تندرو خطاب میکنند !
  • محسن ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
    0 0
    خاندان هاشمی جوری صحبت میکنند انگاری صاحب این کشور انها هستند دیگه ...
  • ناشناس ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
    0 0
    حالا کی بریزیم توی خیابانها ؟!!
  • ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
    0 0
    خانم هاشمي ، با اين اوضاع اسفناك دولت راستگويان ! 2 سال ديگه صبر كن تا شاهد اولين رئيس جمهور 4 ساله در ايران باشي. البته مطمئن هستم كه تندروهايي مثل شما دوباره كشور رو به آشوب خواهند كشوند
  • ریاستی ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
    0 0
    تف بر این دنیا میشینند رای تقسیم میکنند، البته به جهت تکلیف وبرای رضای حقتعالی!!!!
  • محمد ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
    0 0
    دلیل نمیشه اون دیگران تندرو نباشند !
  • ناشناس ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
    0 0
    خانوم این حرفها رو بیخیال فقط بگو کی بریزیم تو خیابون !!؟
  • ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
    0 0
    خوبه همه باهم خانوادگی خواب می بینند!!! هههه (رویای شیرین )
  • ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
    0 0
    خانواده هاشمی تا چه موقع می خواهند اظهار نظر درمورد همه چیز بکنند کی به فکر آرامش کشور می افتند
  • ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
    0 0
    زنده باد اصلاحات که اگر نبود جامعه در منجلاب کاملا فرو رفته بود
  • محمد ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
    0 0
    درود خدا بر هاشمی اولین یاور امام ورهبری
  • ایرانی جماعت ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
    0 0
    درود بر فاطمه هاااااشمی. 20
  • محمدرسول ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
    0 0
    این تیتری که زدند چه ربطی به محتوای صحبتهاش داشت؟ این یک حقیقتی هست که بیان شد اگه هاشمی رفسنجانی تایید صلاحیت میشد همه می دیدند که آقای هاشمی 80درصد رای داشت. احمدی نژاد خواست هاشمی رو منفور کنه محبوبش کرد.
  • مهماندار هواپیما ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
    0 0
    دسمالچی ها به خط
  • برنا ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
    0 0
    درودبرهاشمی یاردیرینه امام ورهبری وانقلاب قدرهاشمی رازمانی خواهیددانست که درمیان شمانباشد اونوقت هم که دیگه دیرخواهدبودوچیزی جزافسوس نخواهیدداشت.ارزش هاشمی ازانتخابات84کم شدکه دیدین اون دولت که بااینبزرگ مرددشمن بودچه بلائی برسرکشورآوردوخرابی های اون دولت ازدوران جنگ بدتربود
  • مرتضی ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
    0 0
    هاشمی اگه تایید میشد خیلی خب میشد . چون کمتر از کروبی رای میاورد .
  • ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
    0 0
    کدوم اصلاحات؟؟؟؟؟؟؟
  • ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
    0 0
    واااای که این اصلاح طلبان از سایه ی احمدی نژاد هم می ترسند
  • ناشناس ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
    0 0
    اولا"ملاک حال فعلی افراد است و ثانیا" خسارتی که فتنه 88 به کشور وارد کرد از 8 سال جنگ تحمیلی بیشتر بود .
  • ناشناس ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
    0 0
    بدرود هاشمی !
  • ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
    0 0
    ما نفهمیدیم این خانواده دیگه چی از جون ما میخوان ، اللهم عجل لولیک الفرج
  • افشین تهران ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    0 0
    الان شما در گلاب فرورفتی؟؟
  • علی اکبر ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    0 0
    فرزندان کو ندارد نشان از پدر ...بی بصیرت
  • ناشناس ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    0 0
    باز یکی اومد مثلا بگه من متفاوتم !! فهمیدیم بابا تو اصلا آخر تفاوت ! ملت کمبود توجه دارن انگار !
  • ناشناس ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    0 0
    واقعا الان داره تو محبوبیتش دست و پا میزنه !! شماها چشاتون معلوم نیست نمره چنده !
  • ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    0 0
    خوش بود گر محک تجربه آید به میان تا سیه روی شود هر که در او غش باشد...
  • ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    0 0
    بزار ساندیس و سیب زمینی برسه خبرت میکنم!!!
  • مهدی ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    0 0
    میگم این خونواده چرا فکر میکنن همه مملکت مال اوناس ظاهرا فقط وقتی انتخابات سالمه که بابا رئیس باشه. احنمالا چندروز دیگه یه خاطره نقل میشه که با امام تنها بودم......فرمودن انتخابات ریاست جمهوری فایده نداره اداره کشور بهتره دراختیار خانواده رفسنجانی بمونه وبعد ازبابا به پسران برسه وبعد نوه ها و.....
  • مهدی ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    0 0
    میگم این خونواده چرا فکر میکنن همه مملکت مال اوناس ظاهرا فقط وقتی انتخابات سالمه که بابا رئیس باشه. احنمالا چندروز دیگه یه خاطره نقل میشه که با امام تنها بودم......فرمودن انتخابات ریاست جمهوری فایده نداره اداره کشور بهتره دراختیار خانواده رفسنجانی بمونه وبعد ازبابا به پسران برسه وبعد نوه ها و.....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس